2021-11-13, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Han jobbar ju inte direkt utan genom ework. De har ramavtal med Volvo.
Precis men det verkar han själv inte förstå.
Citera
2021-11-13, 13:43
Medlem
Drar in runt 200k efter skatt. Är Chief Diversity Officer på ett Fortune 500-företag. Får även bonus om jag lyckas få över 90% av de anställda att genomgå årlig utbildning i CRT, HBTQIAA, human trafficking (mycket viktigt att vi alla känner igen signaler och slår larm när vi misstänker trafficking eller prostitution!), implicit bias och mikroaggressioner.

När jag påbörjade mina doktorandstudier i genusvetenskap för nästan 15 år sedan trodde jag aldrig att jag skulle nå så här långt, men sanningen är att om man är certifierad i HBTQ, CRT, DEI, ESG, mm och gift med en annan man, ja då ligger hela världen öppen framför dig.
Citera
2021-11-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diamond719
60k efter skatt. jobbar på LKAB. bor hos Morsan.

Inte ovanlig lön alls. alla kids åker feta bilar runt i Gällivare, malmbärget och Kiruna.

Medellönerna i dessa kommuner ligger bra till.

Funderar själv på att flytta upp till Kiruna för att byta karriär för att arbeta som hjullastar förare eller grävmaskinist, vad tjänar dessa typer på lkab och vad är bästa sättet att söka jobb där? Tack!
Citera
2021-11-15, 12:18
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Drar in runt 200k efter skatt. Är Chief Diversity Officer på ett Fortune 500-företag. Får även bonus om jag lyckas få över 90% av de anställda att genomgå årlig utbildning i CRT, HBTQIAA, human trafficking (mycket viktigt att vi alla känner igen signaler och slår larm när vi misstänker trafficking eller prostitution!), implicit bias och mikroaggressioner.

När jag påbörjade mina doktorandstudier i genusvetenskap för nästan 15 år sedan trodde jag aldrig att jag skulle nå så här långt, men sanningen är att om man är certifierad i HBTQ, CRT, DEI, ESG, mm och gift med en annan man, ja då ligger hela världen öppen framför dig.
Imponerande! Framförallt med tanke på din utbildning.

Rör det sig om ett svenskt bolag?
Citera
2021-11-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Imponerande! Framförallt med tanke på din utbildning.

Rör det sig om ett svenskt bolag?

Måste erkänna att jag ville provocera. Jag gör något annat. Men faktiskt så kryllar det av jobb här i USA inom diversity och liknande bullshit och Chief Diversity Officers drar in $200k eller liknande i snitt. Det lär inte dröja tills det slår igenom i Sverige också tyvärr.
Citera
2021-11-15, 15:49
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Måste erkänna att jag ville provocera. Jag gör något annat. Men faktiskt så kryllar det av jobb här i USA inom diversity och liknande bullshit och Chief Diversity Officers drar in $200k eller liknande i snitt. Det lär inte dröja tills det slår igenom i Sverige också tyvärr.
Det där är ju inga enorma pengar i USA för någon med C-level.
Citera
2021-11-16, 19:56
Medlem
55 före skatt.. Jobbar som IT-Chef i statlig verksamhet. Noll utsikter till karriär, men 100% trygghet. Ingen utbildning, annat än kurser genom yrkeslivet. Tjänar varken mer eller mindre än kollegor som har akademisk utbildning.
Citera
2021-11-19, 04:00
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseLixon
55 före skatt.. Jobbar som IT-Chef i statlig verksamhet. Noll utsikter till karriär, men 100% trygghet. Ingen utbildning, annat än kurser genom yrkeslivet. Tjänar varken mer eller mindre än kollegor som har akademisk utbildning.
Du tjänar ju inte tillräckligt för den här tråden.
Citera
2021-12-13, 19:52
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Då jag sitter på andra sidan och vet vilka krav företagen ställer.
Nu har jag just inte haft någon från Ework men kravställningen är densamma mot företaget som avtalet är knutet till.
Volvo, Scania ABB de stora företagen har samma krav mot en leverantör av konsulter där det bl.a ingår konsultförsäkring krav på nda m.m.
Vad Ework har för interna kostnader/avgifter vet jag inte, men som egenkonsult sitter du inte direkt mot Volvo eller någon av de andra jättarna heller.

Jag har tecknat en konsultförsäkring och skrivit på en NDA. Nej, jag jobbar gentemot ework som har kontraktet mot volvo. Jag är inte den enda som jobbar genom ework...
Citera
2021-12-13, 19:54
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Vad betalar du eWork för detta? 3%?

Erbjuder de försäkring inkluderat i detta?
Jag betalar 0.7%. Försäkringen ingår inte (den kostar några tusen per år).
Citera
2021-12-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jag har tecknat en konsultförsäkring och skrivit på en NDA. Nej, jag jobbar gentemot ework som har kontraktet mot volvo. Jag är inte den enda som jobbar genom ework...
Intressant att du nu förstått hur du jobbar, tog ett antal dar. Grattis.
Åter till din första uträkning, lägg till dina kostnader för dina försäkringar och administration så hamnar du närmare sanningen.
Citera
2021-12-13, 20:36
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Intressant att du nu förstått hur du jobbar, tog ett antal dar. Grattis.
Åter till din första uträkning, lägg till dina kostnader för dina försäkringar och administration så hamnar du närmare sanningen.

Men för en enmanskonsult så är ju kostnad för admin/ekonomi och försäkring rätt försumbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in