Citat:
Ursprungligen postat av
mzs

Det är lugnt
Jag tror ärligt talat att inte en enda av alla Ebba-hatarna i tråden har den blekaste aning om vad det är Esbjörn överklagar. Hade de förstått det hade de nog varit lite mer tillbakadragna, nötterna. Esbjörn och hans hangarounds förstår det inte heller. Frågan är om ens Esbjörns nya ombud förstår det.
Katrin däremot är mycket väl införstådd med vad det är som överklagats. Det är därför som hon bara sitter på sitt kontor och skrattar, och än så länge inte har gjort någonting. Hon kommer naturligtvis att sköta även detta på samma professionellt tillbakadragna vis som hon skött allt annat i affären hitintills. Detta är i stort sett bara en sista dödsryckning från Esbjörn, där han ligger i graven han grävt åt sig själv.
För Ebbas del har detta enbart en positiv inverkan, hon vinner bara ännu mer sympatier nu.
Jag är nu ingen Ebba-hatare, bryr mig faktiskt inte om henne eller KD, som jag skrev i ett annat inlägg, deras abortpolitik är för mjunig för mig så det blir ingen röst från mig i alla fall, men rätt ska vara rätt och en affär ska vara hederlig och man ska hålla sina avtal, jag har gjort affärer i hela mitt liv, en del bra en del dåliga men aldrig att jag har backat från en uppgjord affär oavsett om jag förlorat på den, jag fick skylla mig själv i så fall och dra lärdom av skadan.
Men en sak gör mig fundersam, fastighetsinskrivningen pausade Ebba Buschs ansökan i och med att E*björn (den stollen) överklgade sin egen förlikning (trodde han) vilket innebar att trots att alla villkor är uppfyllda, köpebrev, betalning med mera så får inte Ebba Busch någon lagfart förrän Svea Hovrätt sagt sitt, vad händer om E*björn skulle få prövningstillstånd med lagfarten?
Kan Ebba Busch få sin välförtjänta lagfart, det är vad jag undrar?
Vad tror du?