2021-11-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Finns ingen anledning för Karin att agera i ärendet nu.
Antingen så gör den nya brännvinsjuristen bort sig redan nu, om inte så har Karin tid på sig att hänga på Esbjörns överklagan.

Så är det. Hon har ingen anledning att agera i nuläget. Stadfästelsedomen går helt i linje med vad som förväntas och det finns ingen anledning för Ebba att ansluta till överklagandet.

Esbjörns överklagan grundar sig nu helt och hållet i hur hans egna ombud har agerat, och ingenting kring hur hans motpart har agerat.

Katrins uppgift nu blir därför i stort sett bara att agera för att något prövningstillstånd inte ges och det lär huvudsakligen bestå i att hon bekräftar Esbjörns villiga deltagande i förlikningsförhandlingarna, i den mån det varit möten och i den mån han närvarat på dessa.
2021-11-16, 19:49
Medlem
Det fanns ingen ledsagare på plats. Esbjörn kom ensam och lämnade ensam, precis så som Katrin sa.
2021-11-16, 19:50
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Dök upp idiot - hon (ledsagarinnan) körde ju Esbjörn till mötet och även från detsamma då de båda inte fick deltaga

Du är inte trovärdig!
2021-11-16, 19:51
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ojjj, Esbjörn avvek av en anledning och då blir Ebba handlingsförlamad och kan inte komma på ett enda sätt att lösa detta, inte att söka upp Esbjörn, inte att gå ut i media och säga officiellt att hon backar ur, vilket skulle ha avslutat affären inom några dagar.
Men icke, vill du veta en hemlis, Ebba ville helt enkelt inte släppa fastigheten, lova att inte säga det till någon.

Ni är helt obetalbara OM Ebba velat avsluta affären hade så skett, att ni inte vill skriva det är förstår jag så väl, det skulle inte gagna Ebba, vilken ni gör allt för att tvätta vit, ni blir bara patetiska!

Ebba köpte fastigheten för att bo i, så varför ska hon vara den drivande när Esbjörn vill backa? Hon ville förmodligen inte backa ur. Varför skulle hon anstränga sig utöver vanlig anständighet? Normalt sett får man inte hur många chanser som helst att göra rätt och det borde väl gälla Esbjörn också?

Han hade ett ombud när den här möjligheten till samtal med Ebba infann sig, så varför konstant ducka för diskussioner? Det är som med Lotto, spelar du inte, kan du inte heller vinna. Samtalar Esbjörn inte med Ebba, så kommer situationen garanterat inte att lösa sig till Esbjörns fördel. Enkel matematik.
2021-11-16, 19:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det fanns ingen ledsagare på plats. Esbjörn kom ensam och lämnade ensam, precis så som Katrin sa.
Källa på det?! om ingen källa så har det heller inte hänt...eller har även du ett sms?
2021-11-16, 19:56
Medlem
Citat:
Esbjörns chaufför tillika ledsagare blev av Ebbas ombud nekad att vara med på det möte du hänvisar till. Därav lämnade även Esbjörn detta möte!
Du tror alltså på den lögnen fortfarande?
2021-11-16, 19:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du är inte trovärdig!
Du kan väl hjälpa mig med å bli det genom å feta åt mig när du citerar! inte ALLT så klart men så bra du förmår så ingen riskerar å missförstå
2021-11-16, 19:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ebba Busch fanclub lever och kämpar i förnekelse, givetvis om Ebba i höstas officiellt hade gått ut i media och sagt hon låter köpet gå åter Esbjörn så skulle alla avtal mm ordnats upp.

Men det var ju precis det hon gjorde, uttalade sig i media om att hon kunde tänka sig att backa affären om hon fick träffa Esbjörn. Men Esbjörn ville uppenbarligen inte träffa Ebba och så försvann den chansen.
2021-11-16, 19:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det är lugnt

Jag tror ärligt talat att inte en enda av alla Ebba-hatarna i tråden har den blekaste aning om vad det är Esbjörn överklagar. Hade de förstått det hade de nog varit lite mer tillbakadragna, nötterna. Esbjörn och hans hangarounds förstår det inte heller. Frågan är om ens Esbjörns nya ombud förstår det.

Katrin däremot är mycket väl införstådd med vad det är som överklagats. Det är därför som hon bara sitter på sitt kontor och skrattar, och än så länge inte har gjort någonting. Hon kommer naturligtvis att sköta även detta på samma professionellt tillbakadragna vis som hon skött allt annat i affären hitintills. Detta är i stort sett bara en sista dödsryckning från Esbjörn, där han ligger i graven han grävt åt sig själv.

För Ebbas del har detta enbart en positiv inverkan, hon vinner bara ännu mer sympatier nu.

Jag är nu ingen Ebba-hatare, bryr mig faktiskt inte om henne eller KD, som jag skrev i ett annat inlägg, deras abortpolitik är för mjunig för mig så det blir ingen röst från mig i alla fall, men rätt ska vara rätt och en affär ska vara hederlig och man ska hålla sina avtal, jag har gjort affärer i hela mitt liv, en del bra en del dåliga men aldrig att jag har backat från en uppgjord affär oavsett om jag förlorat på den, jag fick skylla mig själv i så fall och dra lärdom av skadan.

Men en sak gör mig fundersam, fastighetsinskrivningen pausade Ebba Buschs ansökan i och med att E*björn (den stollen) överklgade sin egen förlikning (trodde han) vilket innebar att trots att alla villkor är uppfyllda, köpebrev, betalning med mera så får inte Ebba Busch någon lagfart förrän Svea Hovrätt sagt sitt, vad händer om E*björn skulle få prövningstillstånd med lagfarten?

Kan Ebba Busch få sin välförtjänta lagfart, det är vad jag undrar?

Vad tror du?
Senast redigerad av Reimer 2021-11-16 kl. 20:02.
2021-11-16, 20:01
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Just att majkgård är någon slags spindel i nätet är ju nåt livets ordarna påstått sen det var uppenbart att dom inte kunde rentvå sin ledare Ebba med sanningen.

Hon ÄR en spindel i Esbjörns nät. Hon ger honom tak över huvudet, mat i magen och sköter till och med om hans hygien enligt hennes egen utsaga. Den person som har generalfullmakten drog igång idén om medial smutskastning som sedermera också realiserades.

Man måste anstränga sig för att inte se att det finns folk i Esbjörns närhet, som håller på och agerar.
2021-11-16, 20:10
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Dök upp idiot - hon (ledsagarinnan) körde ju Esbjörn till mötet och även från detsamma då de båda inte fick deltaga

Inte lätt att försöka få EbbaBuschKlanen här inne att förstå det skrivna ordet.
Undrar faktiskt om det i någon tråd någonsin funnits fler idioter, så samlade i trupp, som dessa försvarare av Ebbas fastighetsbedrägeri.
2021-11-16, 20:12
Medlem
Esbjörn kom ensam till mötet, och han lämnade ensam. Han berättade att det skulle finnas en ledsagare till honom där, och när det frågades om vem denne ledsagare skulle vara så visste inte Esbjörn det och kunde inte svara, då blev han sur och gick.

Ingen nekades närvara på mötet.

Inte heller Binninge kunde svara på vem ledsagaren skulle vara.

Det är bara i denna tråd som en trådsanning om detta har planterats.

Det är väl känt, inte minst via inlagor till domstolen, att Ebba och Katrin var mycket måna om att få till ett möte för att kunna lösa tvisten. Det är också väl känt, inte minst via inlagor till domstolen, att barnsexförbrytaren inte ville ha något möte och konsekvent agerade för att förhindra detta. Exempelvis vägrade han närvara fysiskt vid mötet. Som ursäkt för detta har påståtts att han skulle närvara vid en huvudförhandling samma dag. Men någon sådan huvudförhandling har aldrig påvisats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in