Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
Håller med. För att få komma i i affärer måste man visa sin QR kod i mobilen ( eller på papper )
Lysande ! Till och med i efterblivna Baltländer har man det som krav, inför genast eller i går tycker jag.
Dom svagbegåvade och psyksjuka vaccinvägrarna får väl beställa på mathem eller annat.
Samma i kollektivtrafik, bussar, tåg och flyg. Jag vill fan inte sitta bredvid någon ovaccinerad 5-5:a.
På min arbetsplats resonerar vi kring vaccinpass för tillträde.
Vill du besöka vårt bolag ( tex en säljare eller inhyrd IT pajas ) så måste du vara vaccinerad.
Annars väljer vi en annan leverantör.
Samma på vårt lager; Chaufförer som lossar och lastar på vårt lager måste vara vaccinerade.
Annars har dom ej tillträde till vårt lager. Om dom ej efterföljer detta byter vi transportör eller dom får lossa godset på annan terminal där av oss godkända åkerier kan hämta.
Precis. De får stå sitt kast. I vissa länder har de t o m sparkat en massa vårdpersonal som är vaccinvägrare. Varför ens ta dem på allvar? Rätt säker på att Tengnell är vaccinvägrare, hursom skulle han helst ha velat att inget vaccin togs fram. Så hade han vunnit och massor av människor dött.