2021-11-16, 18:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej vad jag förstår (fast jag inte förstår så mycket) är det ju inte förlikningsavtalet som är ”överklagat”.
Det är själva domen som stadfäste förlikningen i tingsrätten som är ”överklagad” inte avtalet.
Om ”överklagan” skulle gälla själva förlikningsavtalet hade Esbjörn först behövt stämma Ebba i tingsrätten och där förlorat, för att få en dom han kan överklaga till Svea hovrätt.
Nu är ju Esbjörn den som stämts och om hans ”överklagan” av hans egen initierade förlikning går igenom, har han sett till att han återigen står inför skranket som stämd och svarande i en rättegång!

Va! vad håller dom på med egentligen?
Tror att de inbillar sig att deras hot om förhalning, kommer få Ebba att ge med sig.
Skulle de mot förmodan lyckas, skulle hon sjunka mycket lågt i min aktning.
Rimligtvis bör också rättsväsendet ge detta högre prioritet, hon har redan fått vänta orimligt länge på ett avslut.
2021-11-16, 18:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Isåfall hade ju Ebba kunnat köpa en tomt av någon som faktiskt ville sälja. Titta Hemnet eller liknande.

Men under pandemins första år var det många som flyttade ut ur stan, priserna började skjuta i höjden.

Detta visste Theo Dietz och detta visste Ebba.
Det var därför det var viktigt att smida medan järnet var varmt och i synnerhet när gamlingarna satt inlåsta så fanns det guld att tälja.

Fanns ingen anledning att köpa ett annat hus när Esbjörn ville sälja och Ebba ville köpa.
2021-11-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Hur skulle det gå till då Esbjörn vägrade att medverka.

Esbjörn gick på möte med Ebbas advokat körde bort hans ledsagare. Ebba gillar inte att andra än hennes kompisar är med på förhandlingarna.

Sen är det ju knepigt när någon går ut i media och livar att inte tvinga igenom ett köp samtidigt som dom lämnar in en stämningsansökan mot en och söker lagfart på det dom lovar att inte tvinga igenom ett köp av.
2021-11-16, 18:35
Medlem
lillen-68s avatar
[quote=EAGLEofGOLD|77946477]
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Men för böveln det var ju Esbjörn det hängde på ingen annan!
Endast Esbjörn kunde lösa upp affären.[/QUOTE

Givetvis om Ebba Busch i höstas officiellt hade gått ut i media och verkligen sagt hon låter köpet gå åter Esbjörn så skulle alla avtal mm ordnats upp inom ett par veckor.
Men fullblodsnarcissisten Ebba Busch ville annat och därav har vi denna sinnessjuka såpopera.

Givetvis att Ebba Busch i höstas officiellt gick ut i media och sa att hon låter köpet gå åter till Esbjörn.
Alla avtal mm ordnades upp inom ett par veckor då Esbjörn kom till mötet som han officiellt lovat i Expressen och där skrev på hävningsavtalet som krävdes för att köpet skulle gå åter.

Ähhh…… just ja han kom ju inte……..
2021-11-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Fanns ingen anledning att köpa ett annat hus när Esbjörn ville sälja och Ebba ville köpa.

Det är bara livets ordarna i denna tråd, och möjligen Ebba Busch som fortfarande intalar er att esb vill sälja.

Iomed att strandtomter tydligen gick tretton på dussinet så kunde hon ju använda sin sinnessjukt höga lön till att köpa ett hus på vanligt, hederligt sätt.
2021-11-16, 18:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Iomed att Ebba lovat att inte tvinga igenom köpet och att Esbjörn inte ville sälja.
Och hur skulle de då avbrutit köpet?
2021-11-16, 18:45
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Det är bara livets ordarna i denna tråd, och möjligen Ebba Busch som fortfarande intalar er att esb vill sälja.

Iomed att strandtomter tydligen gick tretton på dussinet så kunde hon ju använda sin sinnessjukt höga lön till att köpa ett hus på vanligt, hederligt sätt.

Men det är ju precis vad hon gjorde!?
2021-11-16, 18:47
Medlem
Citat:
Esbjörn gick på möte med Ebbas advokat körde bort hans ledsagare. Ebba gillar inte att andra än hennes kompisar är med på förhandlingarna.

Sen är det ju knepigt när någon går ut i media och livar att inte tvinga igenom ett köp samtidigt som dom lämnar in en stämningsansökan mot en och söker lagfart på det dom lovar att inte tvinga igenom ett köp av.

Det med ledsagare har diskuterat flera gånger och enda fakta som finns är expressen artikel om det.
Det står inget om ledsagare blev bort körd.
Ledsagare skulle vara med på mötet och ombudet skulle vara med via telefon.

Esb valde att gå från mötet.
2021-11-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
om nu Svea Hovrätt finner någon grund för att förlikningen gått felaktigt till så lär ju den ogiltigsförklaras och då är vi tillbaka på det som gällde innan förlikning

Det är faktiskt inte riktigt så, men det är nog många som tror det.

Vad Esbjörn överklagat är stadfästelsedomen. Den stadfäster det förlikningsavtal som Ebba och Esbjörn ingått. Om SH kommer fram till att UT inte bort stadfästa förlikningen, så kommer stadfästelsen att undanröjas. Men avtalet mellan Ebba och Esbjörn påverkas inte eftersom det i sig inte är en del av domen. Det har de två kommit överens om utanför domstolen. Stadfästelsen undanröjs, men förlikningsavtalet består.

Jag skrev ett lite längre och mer ingående inlägg om detta tidigare, det finns här
2021-11-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju det som är det knepiga med den här överklagan, E*björn slåss ju mot sig själv (egentligen så slåss han för Margareta Majkgård men det får vi inte låtsas om), om nu Svea Hovrätt finner någon grund för att förlikningen gått felaktigt till så lär ju den ogiltigsförklaras och då är vi tillbaka på det som gällde innan förlikning, dvs. rättegång om bättre rätt och om det blir så så kommer ebba Busch aldrig i helvete förlikas med E*björn igen, hon vet ju nu vad ett avtal med E*björn är värt, hon har fått det bevisat för sig två gånger nu och aldrig i helvete att hon är så dum att hon låter E*björn (Margareta Majkgård) blåsa henne en tredje gång.

Godis.
Ny rättegång i UT mitt i valrörelsen.
Aftonslaskans ledarskribenter gnuggar händerna.
2021-11-16, 18:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det är faktiskt inte riktigt så, men det är nog många som tror det.

Vad Esbjörn överklagat är stadfästelsedomen. Den stadfäster det förlikningsavtal som Ebba och Esbjörn ingått. Om SH kommer fram till att UT inte bort stadfästa förlikningen, så kommer stadfästelsen att undanröjas. Men avtalet mellan Ebba och Esbjörn påverkas inte eftersom det i sig inte är en del av domen. Det har de två kommit överens om utanför domstolen. Stadfästelsen undanröjs, men förlikningsavtalet består.

Jag skrev ett lite längre och mer ingående inlägg om detta tidigare, det finns här

Tack

Jag missade ditt väldigt informativa inlägg i all den dynga som jag måste scrolla förbi, trollen firar haloween, julafton och alla andra djävla högtider i tråden just nu, den är ju i stort sett oläslig (tråden alltså).

Som jag skrivit, jag fattade inte riktigt vad E*björn överklagar men nu förstår jag och jag tror som du skrev i ditt andra inlägg att Svea Hovrätt inte kommer att ge prövningstillstånd.
2021-11-16, 18:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Godis.
Ny rättegång i UT mitt i valrörelsen.
Aftonslaskans ledarskribenter gnuggar händerna.

Mja, mzs har beskrivit mycket väl vad som gäller så jag tror inte det är dags för popcorn hos Aftonbladet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in