Citat:
Några decimaler blått idag.
Mina nyinköpta Fortum gick ganska bra. Jag köpte dem häromdagen när de bottnade efter Q3-rapporten.
En rapport som visade ett minus på rörelseresultatet på mer än 2 miljarder Euro.
Är du helt dum i huvet, kakburken? Investera när de går på dekis?
Faktiskt är det inte så illa som det låter. Minusposten handlar om en engångsavskrivning som hängt med det infogade dotterbolaget. I övrigt visade Fortum bra siffror och har ökat sin omsättning betydligt.
Jag är säker på att vi får se ett bra aktievärde framöver.
Och det bästa av allt är att Fortum ser kärnkraft som grön el....det språket förstår jag.
Mina nyinköpta Fortum gick ganska bra. Jag köpte dem häromdagen när de bottnade efter Q3-rapporten.
En rapport som visade ett minus på rörelseresultatet på mer än 2 miljarder Euro.
Är du helt dum i huvet, kakburken? Investera när de går på dekis?
Faktiskt är det inte så illa som det låter. Minusposten handlar om en engångsavskrivning som hängt med det infogade dotterbolaget. I övrigt visade Fortum bra siffror och har ökat sin omsättning betydligt.
Jag är säker på att vi får se ett bra aktievärde framöver.
Och det bästa av allt är att Fortum ser kärnkraft som grön el....det språket förstår jag.
Jag äger också Fortum och har gjort det under en längre tid. Det är viktigt att tänka på att man måste betala finsk källskatt på 35% om man inte är bosatt i Finland.
Citat:
Källskatten på finska aktiers utdelning höjdes 1 januari 2021 och är numera 35 procent istället för tidigare 15 procent. För att en bank efter detta datum ska kunna ge sina kunder den lägre skatten om 15 procent behöver banken i fråga vara en registrerad förvarare mot den finska skattemyndigheten.Det är därför med glädje jag kan berätta att Nordnet har tagit rollen som registrerad förvarare i Finland – vilket innebär att du som investerare kan få nedsatt källskatt på finska utdelningar.
Om du dessutom väljer att investera dina finska aktier inom kapitalförsäkring kommer vi, precis som tidigare, att begära tillbaka hela källskatten åt dig.
Om du dessutom väljer att investera dina finska aktier inom kapitalförsäkring kommer vi, precis som tidigare, att begära tillbaka hela källskatten åt dig.
https://www.nordnet.se/blogg/utlandsk-kallskatt-tillbaka/
Försöker fylla på men Avanza ballar ur totalt, och ordrar fylls inte.