2021-11-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Titta på bilderna från husbilen/huset. Hade jag som Elin kommit in i en sådan miljö så hade jag nog dragit mig undan den personen illa kvickt.
Man har inte jättemycket referenser när man är 18. Man är också väldigt accepterande. Livserfarenheten är liten. Och det verkade som om hon uppskattade hans sällskap fram till detta hände.
Citera
2021-11-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har inte jättemycket referenser när man är 18. Man är också väldigt accepterande. Livserfarenheten är liten. Och det verkade som om hon uppskattade hans sällskap fram till detta hände.

Och det är väl här jag säger emot dig (Och intermittent för den delen). I min umgängeskrets i dagsläget och vid min 18-20-årsperiod så hade fortfarande väldigt få umgåtts i den miljön. Oavsett så är det givetvis inte hennes fel, ingenstans.
Citera
2021-11-16, 16:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och det är väl här jag säger emot dig (Och intermittent för den delen). I min umgängeskrets i dagsläget och vid min 18-20-årsperiod så hade fortfarande väldigt få umgåtts i den miljön. Oavsett så är det givetvis inte hennes fel, ingenstans.

Men enligt GM så ska hon ha blivit arg och sparkat och bitit honom. Hade hon inte själv kastat bränsle på elden så hade kanske bråket slutat annorlunda?

" Enligt vad 27-åringen berättade i rätten ska Elin ha blivit arg på honom för att han ska ha fuskat.

Därefter ska händelseförloppet eskalerat snabbt. 27-åringen berättade att han ville att Elin skulle lämna husbilen, vilken hon inte ville. De två började enligt 27-åringen bråka.

– Sen började hon skrika på mig. Jag slet upp henne från sätet och hon började sparka mig. Sen bet hon i mitt finger, berättade han i rätten"

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/jag-har-aldrig-tidigare-varit-valdsam-mot-elin-/
Citera
2021-11-16, 16:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu tror jag du projicerar . Jag tror definitivt inte han är nekrofil. Jag tror han talar sanning. Han var packad, det uppstod bråk och saker gick överstyr. Alkohol och en redan småaggressiv man... ingen bra kombo.

BO verkar också ha varit aggressiv om vi ska lita på GM:s berättelse?

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/jag-har-aldrig-tidigare-varit-valdsam-mot-elin-/

Det där paret skulle inte ens ha umgåtts, det verkar som om dom triggade varandra och sen urartade allt med att GM slog ihjäl henne.
Citera
2021-11-16, 16:34
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men enligt GM så ska hon ha blivit arg och sparkat och bitit honom. Hade hon inte själv kastat bränsle på elden så hade kanske bråket slutat annorlunda?

" Enligt vad 27-åringen berättade i rätten ska Elin ha blivit arg på honom för att han ska ha fuskat.

Därefter ska händelseförloppet eskalerat snabbt. 27-åringen berättade att han ville att Elin skulle lämna husbilen, vilken hon inte ville. De två började enligt 27-åringen bråka.

– Sen började hon skrika på mig. Jag slet upp henne från sätet och hon började sparka mig. Sen bet hon i mitt finger, berättade han i rätten"

Enligt GM så är det han som kastar bränsle på elden genom att försöka slita upp Elin, då börjar hon att försvara sig. Och det är efter att Philip börjat slå Elin med knytnävarna han blir biten, återigen för att Elin försöker försvara sig.
Citera
2021-11-16, 16:38
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av siister
Enligt GM så är det han som kastar bränsle på elden genom att försöka slita upp Elin, då börjar hon att försvara sig. Och det är efter att Philip börjat slå Elin med knytnävarna han blir biten, återigen för att Elin försöker försvara sig.

Exakt. Och varför exakt ska jag lita på någons berättelse där alla hans skador lika gärna kan förklaras av att hon försökt försvara sig från hans 10 knytnävsslag och sedan mot ett hammarslag? I exakt varenda förhör han gjort så påpekar han vikten av att hon minsann sparkade honom. Men samtidigt, du slår henne 10 gånger i ansiktet med dina knytnävar. Personligen hade jag nog också försökt försvara mig.

Killen kommer ihåg exakt allt han gjort. Han vet varför. Men visst är det bekvämt att sitta och säga jag kommer inte ihåg. Idioten borde få 6 hammarslag i huvudet tillbaka som straff.
Citera
2021-11-16, 17:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister

Men han berättade väl om ett annat händelseförlopp i rätten?
Citera
2021-11-16, 17:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Exakt. Och varför exakt ska jag lita på någons berättelse där alla hans skador lika gärna kan förklaras av att hon försökt försvara sig från hans 10 knytnävsslag och sedan mot ett hammarslag? I exakt varenda förhör han gjort så påpekar han vikten av att hon minsann sparkade honom. Men samtidigt, du slår henne 10 gånger i ansiktet med dina knytnävar. Personligen hade jag nog också försökt försvara mig.

Killen kommer ihåg exakt allt han gjort. Han vet varför. Men visst är det bekvämt att sitta och säga jag kommer inte ihåg. Idioten borde få 6 hammarslag i huvudet tillbaka som straff.

Tack men jag har bara läst Expressen och där framgår det att BO ska ha blivit arg och ville inte lämna husvagnen, sen började bråket urarta.

GM har dessutom erkänt sitt brott och det finns väl ingen anledning att ljuga längre?

Bråk i nära relationer som urartar var ofta två motparter som triggar varandra.

Så verkar det väl också vara här?
Citera
2021-11-16, 17:25
Medlem
Citat:
Tack men jag har bara läst Expressen och där framgår det att BO ska ha blivit arg och ville inte lämna husvagnen, sen började bråket urarta.

GM har dessutom erkänt sitt brott och det finns väl ingen anledning att ljuga längre?

Nej, finns ingen anledning. Ändå sitter han och blåljuger om att han ”inte kommer ihåg”.
Citera
2021-11-16, 17:39
Medlem
Citat:

Det där paret skulle inte ens ha umgåtts, det verkar som om dom triggade varandra och sen urartade allt med att GM slog ihjäl henne.

Ska vi verkligen lita fullt och blint på GM's berättelse? Det är väl ändå rätt ofta en åtalad vill skjuta skulden på sitt offer vars röst alltid är tystad? Han har ju dessutom en historik av att kunna agera våldsamt.
Jag gissar att han blivit kränkt och tappat det.
Tydligen ville han ha en djupare relation och hon ville inte det.

Spelulerar vilt: Om jag inte minns fel så har han blivit förbannad tidigare över att hon tyckt att det varit lustigt när han inte kunde få upp "den". Han var rätt packad kvällen det begav sig och kanske hamnat i en liknande sits pga alkoholen under leken "sanning eller konsekvens". Båda verkade ju vara intresserade av och nyfikna på sex, men rätt oerfarna (inget som är konstigt i sig såklart). Att han inte fick upp den kan ju också förklara varför man inte kunde hitta sperma.
Ska ärligt erkänna att det var min absoluta första tanke när det blev rubriker - att det var ett sexualmord. Så jag blev förvånad över att ingen sperma kunde påvisas.
Citera
2021-11-16, 17:41
Medlem
siisters avatar
Citat:
Men han berättade väl om ett annat händelseförlopp i rätten?

Ja, han slirar en hel del på sanningen.
Citera
2021-11-16, 17:41
Medlem
siisters avatar
Citat:

Han försöker att undvika en morddom, självklart finns det anledning för Philip att ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in