2021-11-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SininneS
Här är ju bilden som Expressen har i sin artikel opixlad:

https://imgur.com/a/s2RCWmf

Kanske läge att lägga denna i första trådinlägget, eftersom folk inte verkar vilja läsa mer än sista sidan i tråden.

Kanske i kombination med länken till Facebook-profilen;
https://m.facebook.com/profile.php?id=100066404303906
Senast redigerad av SininneS 2021-11-16 kl. 15:24.
Citera
2021-11-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excey
Ja, och vad spelar etnicitet för roll i detta? Det finns inga ”kulturer” som knivhugger och kastar barn från balkonger. Det måste röra sig om nån psyksjuk.
Det finns kulturer i Afrika, i Kongo, där barn kan anses besatta av onda andar. Det var ett fall för flera år sedan då en kongoles misshandlade en flicka till döds i tron att hon var besatt. Så kulturellt kan det faktiskt vara.
Citera
2021-11-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag tror inte senegal för någon trovärdig brottsstatistik. det är ett väldigt primitivt folkslag, där samhällets elit utgörs av de som hjälpligt kan räkna på fingrarna. skulle ändå tippa på att infanticid är tämligen vanligt där, då de ofta följer sina nycker och impulser utan något som helst konsekvenstänk.

detta till trots tror jag att det du specifikt efterfrågar är extremt ovanligt, eftersom det kräver 15-våningshus i motsats till lerhyddor och plåtskjul. möjligen att de franska kolonialherrarna lyckades bygga något sådant hus innan de tröttnade på troglodyternas oförmågor och packade sina väskor, men även det känns osannolikt.

Barnen var inga spädbarn så filicid är det korrekta begreppet vi talar om här. Hittar ingen nationell statistik över filicid men däremot över suicid (WHO) och där har faktiskt Sverige högre rate än Senegal. Vi ligger över dom även i mord.

Man kan självklart ifrågasätta sanningshalten i denna statistik, men det är den som är tillgänglig.

Mitt inlägg var riktad mot en skribent som vill få just filicid till ett importerat problem vilket inte är min uppfattning.
Citera
2021-11-16, 15:41
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Har ingen tänkt på att mamman kanske kastade ut ungarna för att rädda dem från den knivhuggande fadern?

Från femte våningen? Nej, inte sannolikt.
Däremot är det sannolikt att knivmannen gjorde det.
Citera
2021-11-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Soc effektiviserar. Dom blir snabbare och bättre på att missa mer och värre mänskliga tragedier i ett allt sjukare samhälle.

Skandal.

Barn som först skadas och sedan kastade från 15 meter ner i marken. Hur kan man överleva det?
Tyvärr har Socialtjänsten med Hässelby som upptagningsområde haft personalbrist under en tid nu. Väldigt många har sagt upp sig och det har inneburit kris för hanteringen av ärendena. Det har tydligen varit svårt att rekrytera nya medarbetare. Ingen är längre särskilt motiverad att utstå stress, klagomål, hot och ilska för den lägsta lönen inom akademikeryrkena. I have been there myself...
Citera
2021-11-16, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Från femte våningen? Nej, inte sannolikt.
Däremot är det sannolikt att knivmannen gjorde det.

Var håller man mamman gömd?
Citera
2021-11-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Och vad skulle de ha gjort menar du?
Ringt på dörren och frågat vad som pågick.
Citera
2021-11-16, 15:49
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Vi har ju ingen aning om vad detta bottnar i. Det är fruktansvärt och jag mår på riktigt dåligt av att tänka på de här två små barnen. Jag hoppas att GM åker dit och att man får en förklaring till hur detta hör kunde hända. Jag hävdar dock att det i vissa länder och kulturer är vanligt/vanligare med incest, dvs tex kusingifte, vilket i sig ökar risken för att barn ska födas med psykisk sjukdom eller andra störningar som i sin tur ökar risken för grova brott

Risken för defekter är mindre om två unga kusiner skapar barn än om paret som föder är 35-40. Det är först om det sker systematiskt under mycket lång tid (tänk habsburgarna) som det kan bli ett större problem.
Citera
2021-11-16, 15:49
Bannlyst
Är det någon som kan få fram namnen på de här barnen?
Senast redigerad av Shageki 2021-11-16 kl. 15:52.
Citera
2021-11-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Hur vet du att han var islamist?

96% av senegaleser är muslimer!
Citera
2021-11-16, 15:55
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Risken för defekter är mindre om två unga kusiner skapar barn än om paret som föder är 35-40. Det är först om det sker systematiskt under mycket lång tid (tänk habsburgarna) som det kan bli ett större problem.
De här länderna har ofta incest på högre nivå än ngn enstaka gång. Och risken för psykisk sjukdom är tre gånger så stor vid incest
Citera
2021-11-16, 15:57
Medlem
Orkar knappt skriva mer om idiotin som invandringen fört med sig på så många olika plan. Detta är vidrigt. Vi har såklart egna svenneproblem men behöver vi en enda neger i Sverige som knivar sina barn och kastar dom över balkongräcket? Mitt svar blir nej på den frågan. Men dessa dårar finns i vårt land samtidigt som många också reser till sina hemländer kontinuerligt. Det är ju ett fritt land och man får ju resa. Men hela upplägget är fucked up. Eftersom vi tagit emot dessa och samhällsapparaten slussat igenom dem till svenska medborgare utan några större bekymmer. Alla ska framförallt tycka väldigt mycket synd om dessa människor, därför har Sverige aldrig tagit fram en tuff lag som innebär utvisning omgående när de fuckar up det minsta. För man ska ju vara snäll osv. Pga av detta betalar vi löpande priset. Integrationen uteblev och voila det kommer inte bli bättre. Eftersom folk har svårt att integreras kommer brotten eskalera. Vi kanske får ner skjutningar men det är ju bara en del i det stora misslyckandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in