2021-11-16, 14:53
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag tror att det är mer troligt att hans fru har varit otrogen och han misstänkte att barnen inte var hans. Kanske han t.o.m. DNA-testade barnen och fick reda på att han inte var pappan. Verkar vara vanligt med cuckolding i Afrika. Kvinnorna i Nigeria ska t.ex. tydligen vara värst i världen. Ganska förståeligt att han agerade som han gjorde i så fall. Dock sjukt tragiskt om han mördade sina egna barn.

Rent anekdotisk kan jag för övrigt påpeka att jag har en kollega från Senegal och en av hans tidigare fruar var otrogen mot honom och födde en annan mans barn. Han fick reda på det p.g.a. tajmingen (han bodde i Sverige och hon i Senegal, och hon födde 12-13 månader efter den senaste gången de hade knullat).

Redigering: Det är vanligt att afrikanska män i Sverige gifter sig med kvinnor i hemländerna. Det är en stor riskfaktor som kan leda till otrohet.

Du kan väl inte på allvar mena att det är okej att knivhugga och kasta ut 2 barn genom fönstret för att någons fru har varit otrogen?
Isånafall är det något allvarligt fel i knoppen på dig också.
Citera
2021-11-16, 14:54
Medlem
Cobrasss avatar
Citat:
Håller med. Är själv tack och lov paranoid av mig och DNA-testade min dotter direkt vid födseln, för att.slippa känna tvivel, men var ändå en stressfylld graviditet för mig. Har även varnat båda mina fruar att jag kommer DNA-testa alla barn de föder och att de kan dra åt helvete om de föder någon annan mans ungdjävel.

Kan mycket väl tänka mig att jag hade blivit psykotisk och kunnat döda ett barn om jag fick reda på att jag inte var pappan. Smärtan att få reda på att det är någon annan mans barn vore överväldigande och även förödmjukelsen att man har behandlat barnen som sina egna (otroheten i sig vore en petitess i jämförelse).

Herregud. Du behöver psykisk vård. Hoppas du inte får några ungar alls inte ens någon annans. En kvinna är inte ett objekt som kommer hänvisa sig efter dig. En kvinna är också en människa som också har ett liv. Och om du nu är redo att gå berserk för att hon knullar någon annan. Så tror jag inte du behöver oroa dig. Ingen gillar en som går och vakar och bestämmer hela jävla tiden. Du kan vara lugn ingen vill ha barn med dig ändå
Senast redigerad av Cobrass 2021-11-16 kl. 15:00.
Citera
2021-11-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobrass
Typ precis. Nog har vi haft mord i nära relationer. Men inte fan har jag hört om en enda svensk som kastat ut sina barn från 15 våningen efter att ha knivskurit dem. Tror redan du precis som nästan alla andra, redan förstod att det troligen var en utländsk människa inblandad i det hela redan när du läste rubriken.

Visst var det så men du misstolkat det för hedersvåld men detta är sannolikt en människa som flippat totalt.

Djupdyker du i familjen hittar du nof en familj som var ok för 10 år sedan med drömmar men där det gått utför, dom klarade inte sverige.
Citera
2021-11-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Orkar inte gå igenom hela tråden, finns det bild på idioten?
I Inlägg 1763 fanns bild. Prydlig afrikan med ansat hakskägg. Kal på huvudet.
Citera
2021-11-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Som jag skrev tidigare i tråden, vem bosätter sig i Hässelby, med eller utan barn? Det är så mycket kriminalitet, skottlossningar och invandrare. Allt från Brommaplan och utmed Drottningholmsvägen är no go zon.
Tragisk utveckling. Snart finns inte en hyreslägenhet till svenskarna. Jag är uppvuxen strax före Brommaplan och då var det ett annat Sverige.
Citera
2021-11-16, 15:03
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu var det senegaleser och sannolikt inte hedersrelaterat.

Dårför könns det som när en svensson flippar rejält och istöllet för själird blev det barnslakt och nisslyckat självmord.

Det är enormt tragiskt och inte en upprätthålleb heder.

Heserskulturen skall dras upp med rötterna.

Nej. Det känns inte som när en Svensson flippar. Detta är mer primitivt.
Att det inte har med heder att göra är säkerligen korrekt dock.
Citera
2021-11-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Tragisk utveckling. Snart finns inte en hyreslägenhet till svenskarna. Jag är uppvuxen strax före Brommaplan och då var det ett annat Sverige.
Hade min första flickvän vid Brommaplan. Tundlandsvägen. Åkte dit ibland nattetid…. Totalt fridfullt. Nu är det ett lindrigt kaos hela området.
Citera
2021-11-16, 15:07
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du kan väl inte på allvar mena att det är okej att knivhugga och kasta ut 2 barn genom fönstret för att någons fru har varit otrogen?
Isånafall är det något allvarligt fel i knoppen på dig också.

Jag tycker inte att det är okej, nej. Däremot förståeligt om han trodde att barnen inte var hans. Finns många män som har dödat sina eller "sina" barn av den anledningen.
Citera
2021-11-16, 15:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Har du hört om en enda Senegales som kastat ut sina barn från 15 våningen efter att ha knivskurit dom?

jag tror inte senegal för någon trovärdig brottsstatistik. det är ett väldigt primitivt folkslag, där samhällets elit utgörs av de som hjälpligt kan räkna på fingrarna. skulle ändå tippa på att infanticid är tämligen vanligt där, då de ofta följer sina nycker och impulser utan något som helst konsekvenstänk.

detta till trots tror jag att det du specifikt efterfrågar är extremt ovanligt, eftersom det kräver 15-våningshus i motsats till lerhyddor och plåtskjul. möjligen att de franska kolonialherrarna lyckades bygga något sådant hus innan de tröttnade på troglodyternas oförmågor och packade sina väskor, men även det känns osannolikt.
Citera
2021-11-16, 15:12
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu var det senegaleser och sannolikt inte hedersrelaterat.

Dårför könns det som när en svensson flippar rejält och istöllet för själird blev det barnslakt och nisslyckat självmord.

Det är enormt tragiskt och inte en upprätthålleb heder.

Heserskulturen skall dras upp med rötterna.
Vi har ju ingen aning om vad detta bottnar i. Det är fruktansvärt och jag mår på riktigt dåligt av att tänka på de här två små barnen. Jag hoppas att GM åker dit och att man får en förklaring till hur detta hör kunde hända. Jag hävdar dock att det i vissa länder och kulturer är vanligt/vanligare med incest, dvs tex kusingifte, vilket i sig ökar risken för att barn ska födas med psykisk sjukdom eller andra störningar som i sin tur ökar risken för grova brott
Citera
2021-11-16, 15:14
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att det är okej, nej. Däremot förståeligt om han trodde att barnen inte var hans. Finns många män som har dödat sina eller "sina" barn av den anledningen.
"Förståeligt" att mördarna små barn? Du måste ha stora problem!
Citera
2021-11-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NemesisSweden
Afrikanska föräldrar kan ge sig på sina barn om de tror att de är förhäxade.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/varfor-utpekas-barn-som-haxor
Det var ett sådant mord under julhelgen för en massa år sedan i Stockholmstrakten. Mannen som mördade barnet var från Kongo. Flickan som misshandlades till döds ansågs besatt av onda andar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in