Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Nej det tror jag inte, jag är medveten om att du är en kompetent aktör. Jag kommer dock inte att använda mig av den modellen utan jag tror på diversifiering.
Men du tror alltså inte på diversifiering? Har du allt i krypto?
Jag menar att det är en vanlig metod, dock inte den enda metoden. Alla gör som dom vill.
Vad menar du med diversifiering? Andra tillgångsslag, andra investeringsmöjligheter, är ju helt situationsberoende och hamnar utanför diskussionen. Isf sätts all teknisk analys ur spel då det alltid kan komma något annat att investera i, oavsett hur en specifik graf ser ut.
Michael Saylor tror ju inte på diversifiering med resonemanget att "varför köpa det näst bästa?". Men det säger kanske mest om hans övertygelse om Bitcoin, men det kanske ligger något i det i detta fall?
Nej jag har inte allt i krypto, för jag har inte lika stora bollar som Saylor.
Men det är lite ologiskt resonemang för det finns inget i Saylors resonemang som jag tycker är fel, så jag borde ju ta helt rygg på honom.
Men det handlar om nerver och förmågan att kunna sova tryggt på natten, och inte vara orolig att någonsin behöva känna att man förlorade allt. Att inte behöva oroa sig för en "Black Swan event" allt för mycket.