2021-11-16, 14:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
De som du og dine medsammensvorne kaller TT, har oppdaget løgnene deres forlengst. Hadde dere tatt dere bryet med å argumentere imot det vi skriver, istedet for å benytte disse hjernedøde hersketeknikkene, så kunne du besvart spørsmålene mine bedre enn det du nå makter. Antageligvis er argumentasjon totalt fraværende i dine iskalde kretser. Maktesløst!

Du legger ord i munnen på andre, vrir på det som er skrevet, tar ting ut fra sin kontekst, slik at det får en helt annen betydning. Feigt!

Hvis du ønsker å diskutere hva andre har skrevet, så finnes det en søkefunksjon, og slik kan du sitere vedkommende og få svar på en ryddig måte. Når du velge å la være, så må hensikten være at du ønsker å skape forvirring. Filosofien din er at den som roper høyest har rett. Det er en psykopatisk egenskap!

Når andre gir uttrykk for at de er uenig, så er det for å påpeke at det ikke finnes godt nok grunnlag for å konkludere slik du og dine medsammensvorne fremlegger det. Det pekes på alternative løsninger, fordi de finnes. Det finnes flere hypoteser, nettopp fordi det er veldig usikkert hva som har skjedd. De du og dine medsammensvorne kaller TT har til gode å fremstille hypotesene sine med skråsikkerhet, nettopp fordi det ikke er mulig. Det er også i det landskapet vi liker å ligge. Vi har hverken interesse av å rosemale eller svartmale, det er selve diskusjonen på Flashback vi finner interessant, men du og dine medsammensvorne kveler diskusjonen. Svakt!

Politiet etterforsker fremdeles flere hypoteser. TH er siktet for drap eller medvirkning til drap. Selv om politiet har gitt uttrykk for at drapshypotesen er styrket, så må hypotesen anses svak, så lenge det finnes en konkurrerende hypotese. Først når politiet kan utelukke alle andre hypoteser, vil hypotesen være sterk. På samme måte er siktelsen mot TH svak, siden han er siktet for enten drap eller medvirkning.

For meg kan du gå opp som en hjort, så mye du vil, i alle himmelretninger om det er det du vil - tyde stjernene, lese mellom linjene - men idet du treffer jorden, så har det vist seg at det bare er lort.

Kjenner meg overhodet ikke gjenn i at jeg skal ha brukt slike hersketeknikker.
Dette innlegget ditt virker veldig uprofft, der du kommer med styggord/kallenavn, og bærer preg av at du freser i sinne uten å ha helt kontroll.
Citera
2021-11-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du bare sikter til uttalelser fra folk der det kan gi TH fordeler. Alle som taler i AEs favør, hopper du over.
Klart, det er mange som ikke har hørt om vold eler trusler i THs og AEs hus, faktisk nesten hele Norge.
AE fortalte jo ikke om vold til alle hun kjente.
Avisene kan heller ikke skrive hva de har hørt om ang vold, og det skjønner du også hvis du tenker deg om.
TH kan jo saksøke avisene da for æreskrenkelse eller injurierende påstander.
Ja, overflatestudie, hvis du bare har jobbet der eller der og møtt forskjellige folk med forskjellige lidelser. En som har jobbet som f.eks. psykologspesialist eller psykiater, har mer innsikt.
Eller folk som har vært direkte utsatt for en, slik som Havhest har vært.
Noen damer er av en eller annen grunn tiltrukket psykopater, og det er det jeg til tider mistenker
Havhest for. Hun har jo levd i mange år sammen med en psykopat, og virker til å henge rundt TH, eller så nært det lar seg gjøre.

Det er flere ting som tyder på vold.
Kulen på armen. Episoden fra 1970 da TH fikk vite en historie og flere andre ting.
Men psykopater driver først og fremst psykisk vold.
Som jeg allerede har nevnt noen ganger, mye tyder på at AEH ikke hadde det bare bra i ekteskapet. Som jeg har nevnt, har både foreningsvenner og Gjøvik-venninner sagt at hun ikke hadde det bra. Men PÅ TROSS AV disse uttalelsene, har de samme vennene også vært tydelige på at vold har de ikke hørt om/fått inntrykk av at det var. Så må du huske på at du kan verken diagnostisere eller vite noe om hva andre har gjort/opplevd/jobbet med, osv. ut fra et bilde eller innlegg i et forum.
Citera
2021-11-16, 15:08
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror det er høy sannsynlighet for at han har studert disse to sakene spesielt.
Blant avisutklippene politiet fant hjeeme hos ham, ble to lokale saker nevnt, men
det sto også:
"Politiet beslagla også artikler om andre uløste drapssaker
som ikke har lokal forankring til Lørenskog. "
Jeg tenker han så på Vålnes-saken at det var et godt trekk å forlede politiet, der
de hadde hensatt Vålnes' bil i et område de visste politiet var nødt til å sette inn
en betydelig innsats for å søke etter den savnede mannen.

I tillegg så han kanskje på Dung-saken at liket kunne være dumpet på et
avfallsforbrenningsanlegg. Jeg tenker forbrenningsanlegget på Klemetsrud
er en god kandidat for hvor AE kan være dumpet. Der kan man søke om å
få levere ferdigsortert restavfall rett i forbrenningsovnen, som holder 850
grader - høy nok varme til å kremere et lik. I tillegg blir askerestene knust
til pulver, så sjansen for å finne identifiserbare levninger er skremmende
nær null.

Det er litt spesielt å samle på uløste drapssaker. Og at dette er i papirutklipp-format.
Og så er han plutselig selv en del av en uløst drapssak. Creepy.
Har aldri hørt om noen tidligere som samler på slike utklipp.
Tror dette er aviser som han har kjøpt kontant i f.eks. en Narvesen-kiosk når han så sakene på TV.
Avis, for da kan det ikke spores at han har vist veldig interesse for saken.
Han har neppe fått dette hjem som abonnement, for vi kan se bilder tatt av fotografer når han henter posten om morgenen, og da er det Finansavisen han henter i postkassen.
At han samler på utklipp av uløste drapssaker, og plutselig selv blir en del av en, er neppe tilfeldig.
Citera
2021-11-16, 15:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Såvidt jeg har forstått er den henlagte trusselsaken blitt revurdert og
behandles nå som en del av drapsetterforskningen.
Exakt vad skulle det betyda? Även om hoten skulle betraktas som grova, skulle de ha blivit foreldet 1999 - för mer än tjugo år sedan, och går alltså sedan mycket länge inte att åtala för. Och jag har svårt att inse att någon domstol skulle anse att bevisning i ett gammalt fall av olaga hot skulle kunna utgöra någon som helst bevisning i ett mordfall nästan trettio år senare med annat brottsoffer.
Citera
2021-11-16, 15:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Som jeg allerede har nevnt noen ganger, mye tyder på at AEH ikke hadde det bare bra i ekteskapet. Som jeg har nevnt, har både foreningsvenner og Gjøvik-venninner sagt at hun ikke hadde det bra. Men PÅ TROSS AV disse uttalelsene, har de samme vennene også vært tydelige på at vold har de ikke hørt om/fått inntrykk av at det var. Så må du huske på at du kan verken diagnostisere eller vite noe om hva andre har gjort/opplevd/jobbet med, osv. ut fra et bilde eller innlegg i et forum.

Utifra måten du ordlegger deg på, virker det ikke som at du er spesialisert innen diagnoser, så jeg velger å kalle det for overflatekunnskaper om dette med psykopati. Kanskje har du jobbet på et bo-og-behandlingssenter, hva vet jeg..
Alle har vel levd noen år og opplevd det ene og det andre.
Jeg vet nok litt mer om TH enn at jeg bare har sett bilde av han.
Jeg er ikke syns slik som Lilli Bendris.
Men jeg vil påstå at jeg vet mer enn psykopater enn det du vet. Hvordan psykopater tenker. Kunne forutse deres neste trekk osv.
Jeg savner noen link til der det står at venninner har vært tydelige på at det ikke fantes noe vold i S4. Å henvise til en bok som man må kjøpe, eller et tv-program som går på en kanal man ikke har, holder ikke. Screenshot, bilde fra bok, eller videoopptak er en form for dokumentasjon.
Citera
2021-11-16, 15:36
Avslutad
Citat:
Ja, overflatestudie, hvis du bare har jobbet der eller der og møtt forskjellige folk med forskjellige lidelser. En som har jobbet som f.eks. psykologspesialist eller psykiater, har mer innsikt.
Eller folk som har vært direkte utsatt for en, slik som Havhest har vært.
Noen damer er av en eller annen grunn tiltrukket psykopater, og det er det jeg til tider mistenker
Havhest for. Hun har jo levd i mange år sammen med en psykopat, og virker til å henge rundt TH, eller så nært det lar seg gjøre.

Du burde blitt låst inne, og nøkkelen kastes for godt!
Jeg har vært ute en regnværsdag før, og vet at livet er poker. Tror du jeg er så dum at jeg viser alle kortene. Jeg viser bare det jeg må for å se. Derfor må du tippe tipp tipp tipp!
Jeg har sett, og du er lort! Og snart kommer koret ditt og synger refrenget for deg. Du har jo aldri noe å fare med, annet enn din egen lille heiagjeng. Jeg har flere kort i ermet, men disse trenger jeg ikke vise, og det var heller aldri meningen.
Klart det svir litt å åpne spillet, men det å se sine fiender, er viktig, og det er en renselse når det skjer i kontrollerte former. Jeg kommer aldri til å lære bort hvordan jeg spiller poker. Satser man intet - vinner man intet! Jeg kastet noen smuler, og du forsynte deg.. just like a hen!
Alt maset ditt om psykopater, er hele historien om deg selv.
Citat:
Kjenner meg overhodet ikke gjenn i at jeg skal ha brukt slike hersketeknikker.
Dette innlegget ditt virker veldig uprofft, der du kommer med styggord/kallenavn, og bærer preg av at du freser i sinne uten å ha helt kontroll.
Klassisk eksempel på hvordan en psykopat spiller offerrollen!
Citera
2021-11-16, 15:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Exakt vad skulle det betyda? Även om hoten skulle betraktas som grova, skulle de ha blivit foreldet 1999 - för mer än tjugo år sedan, och går alltså sedan mycket länge inte att åtala för. Och jag har svårt att inse att någon domstol skulle anse att bevisning i ett gammalt fall av olaga hot skulle kunna utgöra någon som helst bevisning i ett mordfall nästan trettio år senare med annat brottsoffer.

Jeg var litt uklar. Eks-svogeren har fortalt i avhør at han ble truet på livet i 1994, og
at han anmeldte, men at dette ble henlagt. Politiet kan bekrefte at dette stemmer, altså
at de har dokumentasjon på anmeldelsen fra 1994. Denne informasjonen har videre
blitt satt i sammenheng med THs notatbøker der han har skrevet ned tanker om hevn
mot eks-svogeren. Trusselsaken har altså ikke blitt "gjenopptatt" som egen sak, men
opplysningene om den er inkludert i drapsetterforskningen.
Citera
2021-11-16, 16:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jeg var litt uklar. Eks-svogeren har fortalt i avhør at han ble truet på livet i 1994, og
at han anmeldte, men at dette ble henlagt. Politiet kan bekrefte at dette stemmer, altså
blitt satt i sammenheng med THs notatbøker der han har skrevet ned tanker om hevn
mot eks-svogeren. Trusselsaken har altså ikke blitt "gjenopptatt" som egen sak, men
Det var det jag misstänkte. Men vad jag kan förstå, kommer utredningen om AEH:s försvinnande inte en millimeter närmare ett åtal på att inkludera dessa snart trettio år gamla uppgifter. För att klara hem ett åtal mot TH behöver utredningen dels AEH:s lik, dels TH:s alibi endera spräckt eller medhjälpare vid gärningen identifierade och dels en fastslagen koppling mellan TH och de föregivna kidnapparnas monerokonto. Till inget av detta ägnar sig upplysningarna om olaga hot mot ex-svågern det minsta, utan de kan bara tjäna som moralhöjare i utredningen - tecken på att det faktiskt är rätt man som man misstänker. Men att man inkluderar rena moralhöjare i utredningen är inget bra tecken.
Citera
2021-11-16, 16:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du burde blitt låst inne, og nøkkelen kastes for godt!
Jeg har vært ute en regnværsdag før, og vet at livet er poker. Tror du jeg er så dum at jeg viser alle kortene. Jeg viser bare det jeg må for å se. Derfor må du tippe tipp tipp tipp!
Jeg har sett, og du er lort! Og snart kommer koret ditt og synger refrenget for deg. Du har jo aldri noe å fare med, annet enn din egen lille heiagjeng. Jeg har flere kort i ermet, men disse trenger jeg ikke vise, og det var heller aldri meningen.
Klart det svir litt å åpne spillet, men det å se sine fiender, er viktig, og det er en renselse når det skjer i kontrollerte former. Jeg kommer aldri til å lære bort hvordan jeg spiller poker. Satser man intet - vinner man intet! Jeg kastet noen smuler, og du forsynte deg.. just like a hen!
Alt maset ditt om psykopater, er hele historien om deg selv.

Klassisk eksempel på hvordan en psykopat spiller offerrollen!

Hvis det er noen som driver med hersketeknikker og tar offerroller, så er det vel du, det har man sett tidligere. Vi kan sette en strek her for denne gang, da tråden handler om Anne, og ikke om noen kamp mellom meg og deg. Det kan vi heller ta pm.
Citera
2021-11-16, 16:19
Avslutad
Citat:
I den sammenhengen må politiet også ta med den realiteten, at eks-svogeren gikk til media i 2000, og påsto at han hadde blitt utsatt for trusler av politiet. I en artikkel med stort bilde, påsto han at politiet hadde sagt, "at de hadde sine metoder" hvis han ikke var villig til å bli med på lensmannskontoret. Dette var ifm at DNB, "tiltross for at han var så god kunde", ifølge seg selv, hadde anmeldt ham, da sedlene (ca 20000+30000) luktet mugg. Dette var penger han ønsket å plassere på konto.
Politiet som pågrep ham på arbeidsplassen, nektet for at de hadde sagt det eks-svogeren påsto.

Noen få år tidligere hadde samme mannen vært et sentralt vitne til et bankran.

Han har det med å dukke opp der det skjer denne mannen...

(Kilde: nb.no)
Citera
2021-11-16, 16:23
Avslutad
Citat:
Hvis det er noen som driver med hersketeknikker og tar offerroller, så er det vel du, det har man sett tidligere. Vi kan sette en strek her for denne gang, da tråden handler om Anne, og ikke om noen kamp mellom meg og deg. Det kan vi heller ta pm.
Ikke prøv deg! Du lurer ingen andre enn deg selv! Du har vist ditt sanne jeg. Opp som en hjort - ned som en lort.
Du har ingenting saklig å komme med, bare ordsalat.
Og nå krokodilletårer..
Citera
2021-11-16, 16:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
I den sammenhengen må politiet også ta med den realiteten, at eks-svogeren gikk til media i 2000, og påsto at han hadde blitt utsatt for trusler av politiet. I en artikkel med stort bilde, påsto han at politiet hadde sagt, "at de hadde sine metoder" hvis han ikke var villig til å bli med på lensmannskontoret. Dette var ifm at DNB, "tiltross for at han var så god kunde", ifølge seg selv, hadde anmeldt ham, da sedlene (ca 20000+30000) luktet mugg. Dette var penger han ønsket å plassere på konto.
Politiet som pågrep ham på arbeidsplassen, nektet for at de hadde sagt det eks-svogeren påsto.

Noen få år tidligere hadde samme mannen vært et sentralt vitne til et bankran.

Han har det med å dukke opp der det skjer denne mannen...

(Kilde: nb.no)

Det blir vel litt ord mot ord da om de sa det eller ikke. Nå hadde vel sikkert eks-svogeren vitner på sin side. Greia var at han ble arrestert, for noe han ikke hadde gjort, det var det som var grunnen til at han var forbanna og gikk til media. Det ligger vel i sakens natur at han ikke ønsket å arresteres, og at politiet har fortalt han hva som skjer hvis han motsetter seg arrestasjon. Ser ikke noen grunn til at det ikke skulle stemme det som han mener politiet har sagt.
Når det gjelder trusselen fremsatt av TH, så er jo dette noe som har vist seg å sannsynligvis stemme i ettertid. TH har jo skrevet i sine notatbøker at han skulle drepe han sakte men sikkert. Ransakelse viser at han hadde 2 funksjonsdyktige pistoler. Disse var uregistrerte og uten bæretillatelse.
Alt tyder på at eks-svogeren snakket sant også i den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in