Citat:
Ursprungligen postat av
Anti-homo
Jag tolkar det enligt följande och du kanske påstår att det är på ett annat vis; vi vet alla om våras grundläggande behov som är de av hunger, skydd och kläder för att överleva i denna världen Vi arbetar för att övervinna behoven genom att uppfylla dem på alla möjliga sätt. Det finns också våra känslomässiga behov att vara älskade och älska. Men det finns också våra önskemål som vi tenderar att utvecklas när vi växer upp. Önskningar är alltid större än behov och inte bara begränsade till att uppfylla hunger och skydd eftersom vi går efter saker som är attraktiva och lockar oss.
Diskutera!
Du glömde sex.
Tror att många mår dåligt över att sex inte ses som något normalt samt nödvändigt.
Tror det är ett kvinnligt perspektiv som vi adopterat som helhet då kvinnor i större utsträckning kan vara lyckliga utan sex och ersätta med diverse annat.
Rika människor som har ALLA behoven uppfyllda med råge brukar vilja ha sex som vem som helst om inte mer samtidigt som för dålig mat och sömn oftast kan prioriteras bort.
Dock är pengar som sex för vissa och i mångas ögon ÄR pengar sex. Man kan köpa sex, man blir mer poppis samt eftertraktad.
Jag anser att sex är ett starkare behov än både sömn och mat. Men vet att vi lever i en rätt konstig tid där man står rätt långt ifrån sitt naturliga jag.
Är väl typ nån miljon/ett par miljoner som käkar SSRI i Sverige och en ökänd bieffekt är rubbad sexuell lust.