2021-11-10, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelia1
Kommer knappast gå att använda Caia i 30 år till som inkomstkälla, det är en tillfällig grej.

Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Håller inte affärsråttorna redan på att fly det sjunkande skeppet Caia?
Jag fattar det som att Caia har peakat redan för ett tag sedan.
Undrar vad Bianca ska göra av all sin talang när skeppet ligger på botten?
Servitris någonstans efter Sveavägen? Det är ju inte direkt så att hon faktiskt kan något.

Kom in i tråden av endast denna anledning.

Jag ser framförmig hur "caia" endast säljs på tex. Åhlens Outlet och rusta inom en ganska så kort tid, eller ja, i alla fall när stjärnan falnar.
Citera
2021-11-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelia1
Det tror jag säkerligen inte hon gör, köper man dock en lägenhet inne i stan för 60 miljoner, ja då har man i mina ögon svårt att placera pengar i något värdefullt. Allt är givetvis en smaksak men det är för mig ofattbart att köpa en lägenhet som dessutom ska renoveras för den summan….hetsen att bo i nerkissade gränder, avgaser som kommer in genom fönstrena och betala överpris för att ha en statusadress i hennes töntkretsar jaa då tror jag inte utgifterna kommer hålla henne stenrik livet ut.

Du får gärna komma med källa på att hon lyckas ha ”inte överdrivet mycket kostnader”. Jag anser att en väska för 30 000:- är en ganska hög kostnad…men vi alla har olika syn på pengar. Därför vissa sitter hos kronofogden.

Lyckas hon leva rik livet ut. Hatten av. Fortfarne sjukt nyfiken på vad hon ska göra i 50 år till om hon då inte alls behöver jobba….enkel psykologi visar att människan behöver ett syfte i livet för att hålla balansen. Vad ska hennes syfte vara? Ingen vet.

Bianca Ingrosso AB har fakturerat cirka 35 Mkr de 2 senaste åren och haft kostnader på 5 Mkr varje år. Det gör att hon har 30 Mkr över 2 år i rad. Det tycker jag är rätt bra gjort och hon gör inte som vissa andra kändisar som tar ut många miljoner i lön varje år i tömmer sina bolag på pengar. Hon kan köpa många väskor o middagar för dessa pengar som hon har i kostnader. Men det har hon råd med och i slutändan gör hon 30 Mkr i skatt. Så tokslöseri o att det inte ska räcka håller inte som argument.
Citera
2021-11-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpontus
Bianca Ingrosso AB har fakturerat cirka 35 Mkr de 2 senaste åren och haft kostnader på 5 Mkr varje år. Det gör att hon har 30 Mkr över 2 år i rad. Det tycker jag är rätt bra gjort och hon gör inte som vissa andra kändisar som tar ut många miljoner i lön varje år i tömmer sina bolag på pengar. Hon kan köpa många väskor o middagar för dessa pengar som hon har i kostnader. Men det har hon råd med och i slutändan gör hon 30 Mkr i skatt. Så tokslöseri o att det inte ska räcka håller inte som argument.

Absolut siffror ljuger definitivt inte. Jag tänker fortfarande mer i det långa loppet där jag ändå inte ser att det är givet att hon kan leva loppan resten av livet beroende på hur stora utgifter hon har. Betyder inte att jag stenhårt tror att hon kommer bli fattig bara för det. Jag kan givetvis ha brutalt fel och det märker man om 30-40 år med facit i handen.

Har arbetat på kronofogden och sett mycket skit och rika personer fallera totalt men man kanske blir skadad av det.

Hursomhelst tack för en trevlig ton och argument som är vettiga, inga arga bottenlösa kommentarer om hur dum i huvudet man är bara för man tänker annorlunda. All heder!
Citera
2021-11-11, 01:04
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpontus
Skillnaden är tex bianca mot andra kändisar föddes med en silversked i munnen. Det gjorde inte Laila Bagge, Marguex Diet, Therese Lindgren osv.
Citera
2021-11-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Tänk om hon kunde använda sitt kändisskap och sin inverkan på unga tjejer till att uppmuntra ungdomar att plugga. Stay in school och skaffa sig en riktig utbildning. Då skulle hon vinna mycket respekt hos vuxna som nu försöker få sina telningar att förstå att det är inte framtiden att glassa på IG……

Jag tänkte skriva precis samma sak. Hennes målgrupp är barn och tonåringar, varför inte försöka att uppmuntra dem att skaffa sig en utbildning och tänka på framtiden? Pernilla stoppade Bianca när hon köpte en studentmössa och såg fram emot att festa trots att hon inte brytt sig om skolan.

Men nu känner väl Bianca att hon måste satsa på något nytt, att diskutera porr i en kvällstidning. En jättebra satsning med tanke på hennes målgrupp.
Senast redigerad av faquile781 2021-11-12 kl. 18:46.
Citera
2021-11-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Hur mycket pengar har hon lagt på marknadsföringen av sin nya hudvård?!!! helt sjukt.... Man betalar väl inte sp mycket pengar för ett så ny hudvårdsprodukt? Alla dessa fester och möten på kontoret ang hudvården måste kosta rejält? Känns som deras «grej» e att se bra it då säljer dom som fan ju mer pengar dom lägger på det yttre förpackningar och alla dessa exklusiva möten med massa trams i tillägg som kostar

Och frågan är, hur bra är CAIAS produkter? På deras hemsida tyckte 60% att de inte är bra. Och CAIA finns aldrig med i Bäst i Test. Jag såg den frågan på deras hemsida, men de hade inte svarat. Om målgruppen var äldre, som är mera kritiska, så skulle nog försäljningssiffrorna vara helt annorlunda. Det har även kommit en del kritik när det gäller innehållet.

Och som någon annan skrev, varför ser hon så brun, kladdig och svettig ut? Idealet är väl att det ska se naturligt ut.
Senast redigerad av faquile781 2021-11-12 kl. 18:55.
Citera
2021-11-12, 20:24
Medlem
Bianca har visst utsatts för fejk när det gäller porrfilmer, och det är förstås beklagligt.

Men hon är öppen med att hon gärna tittar. Är inte detta lite väl privat? "Och en fråga handlar om hur många gånger de har haft sex på en och samma dag. Då avslöjade Bianca att hon har legat hela åtta gånger på en och samma dag. Men dagen därpå var det inte lika nice... " Var och en får förstås säga vad man vill, det är fritt land. Men som "influenser" och ansiktet utåt för sitt företag tycker jag inte att det är så passande. Hon måste växa upp och inte leva i en tonårsvärld.
Citera
2021-11-12, 20:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Bianca har visst utsatts för fejk när det gäller porrfilmer, och det är förstås beklagligt.

Men hon är öppen med att hon gärna tittar. Är inte detta lite väl privat? "Och en fråga handlar om hur många gånger de har haft sex på en och samma dag. Då avslöjade Bianca att hon har legat hela åtta gånger på en och samma dag. Men dagen därpå var det inte lika nice... " Var och en får förstås säga vad man vill, det är fritt land. Men som "influenser" och ansiktet utåt för sitt företag tycker jag inte att det är så passande. Hon måste växa upp och inte leva i en tonårsvärld.
Så där har hon väl alltid varit, inget filter överhuvudtaget.
Citera
2021-11-15, 14:01
Medlem
Bianca tål visst inte att bli granskad. Två dagar i rad har hon nu beklagat sig över bloggbevakning/Camilla som ifrågasätter Bianca och henes lögner. Kommer Bianca snart att falla från sina höga hästar? Är Biancas företag likt Izabella Löwengrip också ett luftslott? Bra att någon granskar dessa människor och inte låter dem ljuga sig till framgång. Men alla som ifrågasätter lilla Bianca är ju haters enligt henne. Konstruktiv kritik är det dags att hon lär sig att ta.
Citera
2021-11-15, 18:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781

Hon är en dumbrud. Dumbrudar förstår inte skillnaden på "privat" och "personlig".
Citera
2021-11-15, 23:35
Medlem
MrsEjPKs avatar
Nu har hon ljugit igen enligt expressen.

Bianca har sagt till en följare som frågade hur hon fått bort sina mörka ringar.Bianca sa att det är helt och hållet bra ögonkrämer som tagit bort den och att det inte har gjort fillers runt ögonen på 1.5 år så det är ögonkrämen som gjort det . Detta i samband med att Caias ögonkräm lanseras.

Varpå någon bloggerska hittar en 3 månader gammal video där hon säger att hon nu gjort fillers under ögonen.
Hon ljuger och sen när någon påpekar så är det hat.

Samma med Annie Lööf videon den glömmde hon oxå bort.Och anklaga riks för förtal.
Varför ljuger Bianca så mycket och tror att det inte ska upptäckas ??
Senast redigerad av MrsEjPK 2021-11-16 kl. 00:27.
Citera
2021-11-15, 23:59
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Nu har hon ljugit igen enligt expressen.

Bianca har sagt till en följare som frågade hur hon fått bort sina mörka ringar.Bianca sa att det är helt och hållet Caias ögonkräm som tagit bort den och att det inte har gjort fillers runt ögonen på 1.5 år så det är ögonkrämen som gjort det.

Varpå någon bloggerska hittar en 3 månader gammal video där hon säger att hon nu gjort fillers under ögonen.
Hon ljuger och sen när någon påpekar så är det hat.

Samma med Annie Lööf videon den glömmde hon oxå bort.Och anklaga riks för förtal.
Varför ljuger Bianca så mycket och tror att det inte ska upptäckas ??

Hon är en egocentrerad brud som är totalt förblindad av pengarna hon har, eller kan komma att tjäna..
Så hon ljuger, vilseleder och duperar sin omgivning för att få det hon vill ha.
Problemet är bara det att hon blivit så pass uppblåst av sitt ego, att hon blir korkad..
Såpass korkad att hon inte längre kan hålla reda på sina lögner.
Men hon är bara hälften så korkad som hennes följare är och det är de riktigt sorgliga i allt detta!

Sluta ge henne luft under vingarna, sluta göda hennes ego för fan!
Om folk bara hade kunnat skita i henne så hade hon med all säkerhet förgjort sig själv, inom en överskådlig framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in