Citat:
Ursprungligen postat av
becko
Du menar att energin i hans kropp är mer relevant än kulans energi, och att Einar föll dit han var på väg när styrkan i benen försvann. Kan du titta på bilden och säga vart kroppen var på väg, det är svårt att avgöra trots din förklaring.
Jag håller med dig! Jag kan inte avgöra det från bara bilden. Där får man blanda in fler faktorer som blodstänk mm. Jag tänker inte uttala mig om hur det är i detta fall, helt enkelt för att jag inte kan avgöra det. Dock… kan ni vara övertygande om att rättsmedicinarna kan svara på den
frågan när man har alla pusselbitar.
Sammanfattningen… dra inte för stora växlar på hur kroppen ligger om vi inte har andra faktorer som exv
*antal ingångs/utgångshål och deras utseende,
*skoavtryck (hela eller är vissa ”fragmenterade” som tyder på att lika stor vikt låg inte på hela sulan när han föll ihop vilket kan ge fingervisning om att han stod lutad framåt/bakåt)
*blodstänk som beskrivet tidigare
*andra faktorer jag inte kommer på, på rak arm just nu. Jag träffat oftast dem som har en möjlighet att överleva. Inte skjutna där det blir viktigare att lista ut hur de dog. Det räcker så… tolka fritt.