2021-11-15, 21:35
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Om döden är tydligt skonsammare än livet så gör jag det. Hon kommer själv önska att hon dog där på operationsbordet tusentals gånger under sitt liv. Om hon inte faktiskt gör det. Garanterat.

Vad vet du om det.

Under tiden kan det ju vara klädsamt, att lämna dylika fantasier som din ovan, och inte minst henne, ifred.

.
Citera
2021-11-15, 21:37
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calzonemedost
Är du säker på det? 906 vänner och inte en enda svenne måste vara omöjligt om han bor i Sverige?

Är det inte snarare så att det är fullt möjligt om man bor i Sverige idag?
Citera
2021-11-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vad vet du om det.

Livslånga trauman brukar inte vara superduperskojiga.
Citera
2021-11-15, 21:41
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jo men är det inte vanligt att socialen ringer och att sedan familjen åker hem för att undkomma socialen. Var en skola i Norrköping, Silverdansen som saknade flera elever. Man behöver inte vara Sherlock för att lista ut var dom har tagit vägen.

I alla ärenden jag varit med om, så har man ett väldigt högt säkerhetstänkande inom socialtjänsten. Oftast berättar man inte ens för föräldrarna i förväg, att barnen kommer omhändertas, just för att undvika den (förvisso lilla) risken, att föräldrarna skadar sig själva/barnen/rymmer med barnen, osv.

Det finns ett vedertaget tillvägagångssätt, för de här situationerna.

Nu kan jag inte svara på om rutinerna brustit hos just detta socialkontor. - Vi vet faktiskt inte ens några fakta i detta fall, om barnen ens var på väg att omhändertas eller ej. Det är bara en trådsanning så vitt jag vet!
Citera
2021-11-15, 21:44
Medlem
Torde bli utvisning efter livstidsdom för detta gräsliga brott?
Citera
2021-11-15, 21:46
Medlem
Citat:
Mannen, som är i 45-årsåldern, flyttade till Sverige från Senegal efter att ha gift sig med en svensk kvinna. Han hade då jobbat som lärare i hemlandet.

–*När han kom till Sverige sökte han en del jobb och höll i någon SFI-kurs, berättar ex-frun.

Citat:
När paret får kontakt med en förening för personer från samma område i Västafrika, upplevs de som att de håller sig på sin kant.

En man som har ett stort kontaktnät inom den svensksenegalesiska gemenskapen säger till Expressen att han fick en känsla av att något inte stod rätt till i familjen.

– Man såg direkt, säger han och tillägger: – De ville leva privat. De var försiktiga och han ville inte att hans fru skulle träffa folk.

Citat:
Han säger att han har fått information om att händelser gjort att familjesituationen blivit sämre under det senaste året.

Små urklipp ur Expressens senaste artikel
Citera
Medlem
Vi har haft ett förhör med henne i dag där jag närvarade och nu är min huvudman försatt på fri fot. Det är vad jag kan säga i nuläget, säger Lars Runeberg, mammans advokat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Önskar det allra bästa för henne

Gör jag också.
Citera
2021-11-15, 21:55
Medlem
Jag tror att kvinnan är misstänkt för att hon inte larmat. Men det kanske hon inte kunde inlåst ingen telefon rädsla osv. Hon kanske har sagt vad han gjort och det blir ord mot ord=Min teori. Nu får vi se vad bevisen säger. Fruktansvärt tragiskt stackars stackars barn. Och hemskt för vittnet som hittade dom.
Citera
2021-11-15, 21:55
Medlem
Exfrun: Berättar

Mannen, som är i 45-årsåldern, flyttade till Sverige från Senegal efter att ha gift sig med en svensk kvinna. Han hade då jobbat som lärare i hemlandet.

När han kom till Sverige sökte han en del jobb och höll i någon SFI-kurs, berättar ex-frun.

De bodde först i Stockholm, men skilde sig några år senare.

https://www.expressen.se/nyheter/pappans-isolerade-liv-misstanks--ha-kastat-ut-barnen-fran-fonster-/
Citera
2021-11-15, 21:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Små urklipp ur Expressens senaste artikel

Så, en svensk kvinna åker till Senegal för att finna kärleken och gifter sig där. Paret åker till Sverige och när mannen får PUT gifter han om sig med en kvinna från hemlandet? Ren spekulation? Javisst, men det känns inte direkt som första gången något sådant utspelar sig.

Det har inte framkommit något om när mannen invandrade till Sverige?
Citera
2021-11-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
För hennes egen skull hoppas jag hon dör med tanke på livet som väntar henne annars nu. Inte bara skadorna men hela grejen. Mördad lillebror. Mordömd pappa. Socialbostad. Nä. Hon har det fan bättre i jorden med sitt syskon.
Det där är så vidriga tankegångar, väx upp! Det är precis sådär som vissa mördarföräldrar tänker när de håller på att vräkas eller själva vill ta självmord, att det är bättre att barnet dör än att få lida. Fullständigt vansinne! Låt henne själv avgöra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in