2021-11-15, 19:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ja du har en bra poäng, jag försöker att ignorera vissa personer här som inte går att ha en diskussion med men ibland trillar man dit såklart.

Annars håller jag med dig angående värvningar. Ronaldo känns som en trött värvning t.ex. Med det sagt inte en dålig värvning nödvändigtvis, men liksom oinspirerad och känns som 95% en PR-värvning av folket i klubben som inte har något med själva fotbollen att göra. Tycker det är mer kul när lag plockar spelare som är på uppgång i mindre klubbar och sen gör dem till bättre spelare. Arsenal har gjort några sånna värvningar och Ramsdale som du säger är ett bra exempel.

Mjo, det där har jag varit inne på förut. Främst när man fått i sig ett par kalla och hetsar upp sig Men det gör som sagt enbart att man blir mentalt slut.

United var mer eller mindre tvungna att värva Ronaldo när läget uppstod. Både av sentimentala skäl, men också av PR-skäl som du nämner. Men då kanske att det skulle ha varit till en kraftig discount. Typ som när Henry kom tillbaks till Arsenal en sista gång och spelade för peanuts. Nu är Ronaldo bland dom bäst betalda i United.

Situationen är kanske inte helt jämförbar. Henry var en sidekick när han kom tillbaks och ingen förväntade sig något medan Ole bygger allt runt individuella prestationer från Ronaldo.

Japp. Sen finns det även sämre exempel som t.ex. Pepe, men få hade nog kunnat räkna ut att en av dom mest eftertraktade yttrarna i Europa vid tidpunkten skulle funka så dåligt. Pepe var ingen dålig värvning på pappret precis som Sancho inte är det heller. Det funkar bara inte av olika anledningar.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2021-11-15 kl. 19:48.
Citera
2021-11-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja minst 5-0 t pool.

Ramsdale är ingen målvakt för de stora matcherna

Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Tror faktiskt arsenal kan ta det, känner på mig en 2-1 alternativt 1-0 till arsenal och då är jag inte arsenal supporter

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kommer bli utskrattad nu.
Men tycker Arsenal verkligen har steppat upp riktigt bra,det har ett mer mindre skadefri trupp,vet ej hur värre läget blivit i Liverpool under detta uppehåll..

Men 1-1 blir mitt tips
Ja inte mäter sig Ramsdale med världens bästa målvakt Alisson vartfall, men visst kommer Gunners åka på stordäng när de besöker scouserland. Ska inte väga in torsken mot bottengänget West Ham för mycket.. Sånt som händer ibland.
Salah gör väl hatrick och Trent avslutar matchen med en kanon rakt upp i kryllan.
Citera
2021-11-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Ja inte mäter sig Ramsdale med världens bästa målvakt Alisson vartfall, men visst kommer Gunners åka på stordäng när de besöker scouserland. Ska inte väga in torsken mot bottengänget West Ham för mycket.. Sånt som händer ibland.
Salah gör väl hatrick och Trent avslutar matchen med en kanon rakt upp i kryllan.
Ja de kmr åka på stordäng.

Ramsdale är ingen målvakt som pallar trycket .

Enligt en viss användare här som är bäst så anser denna att ramsdale är i klass med Allison.

Men de användaren glömmer av är att ramsdale aldrig dominerat I viktiga matcher som cl final och pl avgörande i slutet av serien.
Citera
2021-11-15, 21:05
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Gud vilket Arsenalhat i denna tråd.

Arsenal är på dekis, absolut - men skitsnacket når nya nivåer hela tiden. Ben White & Ödegaard har faktiskt varit bra värvningar - efter en hel rad misslyckade sådana.
FA-cupen ÄR en stor titel, inte att jämföra med PL & CL - men absolut heller inte jämförbar med Ligacupen.
Mycket är positivt just nu för Arsenal, inte minst de egna talangerna (Smith-Rowe uttagen i landslaget!), plus senaste tidens värvningar (Ramsdale har varit fantastisk).

Blir dock stentufft mot Liverpool i helgen, COYG!

Nja, sannolikt inte så mycket Arsenalhat som aversion mot ett visst nick som envisas med sina hittepåteorier om olika lag, spelare och managers.

Arsenal har spelat upp sig poängmässigt efter en svag inledning. Jag är lite lätt oroad inför helgens match och utesluter inte att vi går på en rejäl mina mot Gunners

Btw så är Liverpools smeknamn Reds. Pool är Blackpools
Citera
2021-11-15, 22:10
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Efter en dålig start på säsongen så känns det ju som det nu finns vind i seglen igen. Personligen tycker jag det är kul. Trots att jag är MU-supporter så växte jag upp med ett Arsenal som var riktigt bra och spelade rolig fotboll, och bortsett från MU så ser jag gärna att Arsenal är med i mixen, så kul att det ser bättre ut.

Har Ödegaard varit skadad det senaste eller har han bara blivit petad efter ändringar i systemet? Vad jag vill minnas i de senaste matcherna har Arteta startat med ESR-Lokonga-Partey/Maitland-Niles-Saka och Auba/Laca framför. Ser ut lite mer som 4-4-2 på pappret? Tänker mest vad det innebär för Ödegaard i sånnafall, då han främst är #10?

Annars tycker jag värvningarna har sett bra ut hittills. Alltid tyckt det är smartare att värva 'underifrån' än att splasha enorma summor på 1-2 spelare.

Lacazette har spelat i nr 10-rollen, och gjort det jäkligt bra.
Ja, de billiga värvningarna är faktiskt de som fungerat bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nja, sannolikt inte så mycket Arsenalhat som aversion mot ett visst nick som envisas med sina hittepåteorier om olika lag, spelare och managers.

Arsenal har spelat upp sig poängmässigt efter en svag inledning. Jag är lite lätt oroad inför helgens match och utesluter inte att vi går på en rejäl mina mot Gunners

Btw så är Liverpools smeknamn Reds. Pool är Blackpools

Det vet jag. Varför skriver du det till mig?
Citera
2021-11-16, 07:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
United var mer eller mindre tvungna att värva Ronaldo när läget uppstod. Både av sentimentala skäl, men också av PR-skäl som du nämner. Men då kanske att det skulle ha varit till en kraftig discount. Typ som när Henry kom tillbaks till Arsenal en sista gång och spelade för peanuts. Nu är Ronaldo bland dom bäst betalda i United.

Inte bara "bland dom bäst betalda" - han är klubbens top earner. Till sommaren 2023.

Man kunde valt 1+1 och en lön på 200-250, resten prestationsbaserat eller sagt att det får Juve stå för, vi anser 250 är marknadsmässigt. Det gjorde man inte. Nu sitter man i Ronaldobåten till 2023 no matter what. Sängen är bäddad, bara ligga i den.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Haha.... Lilla Frysen BS. Du/ni hatar Arsenal p g a att vi är den ädlaste FCn inom Engelsk fotboll.

2. Fel. Hybris är om ngn individ får sig en brainfart om saker o ting inte går deras väg, det är enbart mentalt svaga människor som får hybris pga andras succé. Och snart så kommer din djupfrysta hjärna att smälta som vatten när the Gunners är tillbaka i toppen och vinner de stora titlarna igen inom 1-2 år. Mark my words Det ska bli så in i helvetes gött att se.

1. Jag hatar inte Arsenal. Har inga starka känslor kring Arsenal alls, tbh. Men det förvånar inte att du glider omkring och tror att folk hatar Arsenal pga någon upplevd avundsjuka, när de flesta troligen bara tycker att det är du som är outhärdlig.

2. Nej, du vet inte vad ordet "hybris" betyder. Du har hittat på en egen betydelse. Inte direkt förvånande, men...

Citat:
hybris

överdriven självuppskattning; överdriven uppfattning om den egna förmågan
Synonymer: övermod, högmod, högfärd, storhetsvansinne

https://sv.wiktionary.org/wiki/hybris
Citera
2021-11-16, 08:54
Medlem
Citat:
Mjo, det där har jag varit inne på förut. Främst när man fått i sig ett par kalla och hetsar upp sig Men det gör som sagt enbart att man blir mentalt slut.

Situationen är kanske inte helt jämförbar. Henry var en sidekick när han kom tillbaks och ingen förväntade sig något medan Ole bygger allt runt individuella prestationer från Ronaldo.

Japp. Sen finns det även sämre exempel som t.ex. Pepe, men få hade nog kunnat räkna ut att en av dom mest eftertraktade yttrarna i Europa vid tidpunkten skulle funka så dåligt. Pepe var ingen dålig värvning på pappret precis som Sancho inte är det heller. Det funkar bara inte av olika anledningar.
Håller helt med dig att det borde slutas svara vissa användare, vi hade en extremt lugn skön period ett tag. Sen tycker jag dock att vissa inlägg av förbättrats även om inte alla har det. Nog med OT

Har sagt det tidigare i Ronaldo-frågan, ser inget fel med värvningen av honom om man hade nyttjat honom i de lägena LAGET hade behövt det. Mot lågt stående försvar där hans mindre rörelsemönster inte hade påverkat precis allting annat. För där hade vi stora issue innan att verkligen ha målskytten som satte läget när det kom. Problemet är att Ronaoldo's ego inte klarar det som Cavani klarar.

Gällande Ramsdale så behövs det lite längre tid, jag har för mig att han har inlett på ungefär liknande sett i alla klubbar han anlänt i och sedan har det gått "sämre och sämre". Han är fortfarande en bra målvakt men om han är en rejäl upgrade gentemot Leno återstår att se i längden. Och som du säger, spelare kan få olika utgång i olika klubbar - VvD är ett ohyggligt bra exempel på det.
Citera
2021-11-16, 10:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Kan vi inte alla bara komma överens om att sluta citera pajasen? Vi låter honom ha sina dialoger i tråden medan vi håller riktiga diskussioner istället. Blir nog bättre för allas trevnad och mående. Jag blir fan mentalt slut av den där.

Men för att knyta an till värvningar av världsspelare. Om alla bara värvade världsspelare på pappret hela tiden skulle det ju aldrig komma fram nya. Det intressanta är ju vad man gör med spelarna i slutändan. Kan tycka att bland det häftigaste är när man värvar en spelare som är utdömd redan när det börjar ryktas i media och som sen visar sig vara hur grym som helst. Oftast är det egna fansen som är mest kritiska.

Ramsdale är ett fint exempel. Den värvningen dömdes ut redan innan trovärdiga källor rapporterade om det. Inte minst för prislappen. Han hade ju åkt ur med varenda klubb han stått för och allt vad det var. Inte många som är kritiska där nu bara ett par månader senare. Sen återstår det såklart att se om han kan hålla i det övertid. Men med tanke på den klass han visat nu så har jag svårt att se att han ska droppa enormt i kvalitet helt plötsligt. Även om den extrema formtoppen förmodligen lägger sig.

Gällande världsspelare: Ja, värva etablerad världsklass är antingen svindyrt eller omöjligt (klubben släpper honom inte) + det finns inga garantier att spelaren är världsklass i DIN klubb för att han varit det i sin förra. Även om det är för tidigt att döma ut Messi har hans start i PSG inte varit utmärkt direkt. Skadad och 0p på fem matcher i PSG i ligan (fyra från start).

Det roligaste är ju som supporter när man värvar en spelare underifrån som sen levererar. Som går från lovande/medioker eller rentav hårt kritiserad och ifrågasatt, till att bli etablerad klass i den egna klubben.

Liverpool har ju X antal sådana spelare sista åren, vilket glädjer: Salah, Mane, Firmino, Henderson, VvD, Matip, Robertson, Wijnaldum t.ex.

Sen gällande Ramsdale: Kritiken handlade väl främst om att Arsenal ansågs ha större behov än målvaktsplatsen? Mycket pengar på en position man redan hade ett hyggligt alternativ på. Dessutom oklart om det var tänkt att Ramsdale skulle bli tvåa (mycket cash på en backup). Jag uppfattade inte kritiken att den var riktad mot Ramsdale som spelare (ung och lovande målvakt, trots två resor ur PL) - utan mot hur Arsenal tänkte. Var det en backup man köpte? Köpte man en ny etta och vad var då tanken med Leno, var han petad nu? Ville man vässa konkurrensen på målvaktssidan (och är inte 30m£ lite mycket pengar för att vässa?). Var Ramsdale tänkt som framtida etta ifall Leno går som free 2023? (två år kvar på kontraktet).

Men fortsätter Ramsdale i samma stil är det ju bara hylla arbetet. Kanske gjorde Arteta samma bedömning som Klopp gällande Mignolet, att Leno inte var på önskad nivå och man behövde något bättre nu och genast, och såg Ramsdale dels hade skickligheten, rätt ålder och var homegrown - då är 30m£ en spottstyver, om han ska vara Arsenals etta i tio år framöver.

Det är ingen katastrof ekonomiskt att ha Leno som tvåa till 2023 om det blir så, han ligger "bara" på 100k£ per vecka och även om det är top 10 i Arsenals löneliga är det ingen Özil-situation direkt. Leno lär väl knappast älska att ha gått från given etta till tvåa, men så länge han håller käft och inte kastar in bollarna i eget mål när han får chansen är det inget jätteproblem.

Mardrömsscenariot är om Ramsdale börjar svaja rejält, Leno är proppmätt och ointresserad, och man måste ut och leta en ny etta till sommaren.

Det blir kul att se hur han och Arsenal hanterar Anfield. Behöver väl knappast säga att jag hoppas på en United-Liverpool-repris
Citera
2021-11-16, 11:05
Moderator
zanteras avatar
Vad jag minns angående Ramsdale så var det väl delvis "Vi har redan Leno och vi behöver andra positioner" men Ramsdale fick ju även mycket skit för att han inte skulle vara bra nog, överskattad/överprisad pga sin nationalitet, "han var med och körde 2 lag ur PL" osv. Sen fanns det ju såklart de fansen som var lite mer positiva som belyste att han kanske inte var orsaken att Bournemouth och Sheffield åkte ur.

Som supporter till en annan klubb så kände jag väl att Ramsdale till Arsenal var lite "de betalade hur mycket för honom?!" och jag trodde inte alls det skulle bli speciellt bra, men bara att lyfta på hatten än så länge. Ibland tror jag det kan vara lyckosamt för storklubbarna (och ja jag räknar ändå Arsenal dit) att värva hungriga spelare från sämre klubbar för med rätt inställning så kommer de ge allt för klubben och jobba hårdare än vissa av 'världsklasspelarna' som tycks glida in på ett bananskal och gör lite som de vill. Robertson till Liverpool är ett annat exempel, jag skulle även säga James under hans tid i Man Utd - även om han till slut såldes till Leeds så tycker jag ändå att han kämpade och visade hjärta och hade rätt inställning.

Sen har ju Ramsdale bjudit på några grodor tidigare men det känns faktiskt som Arsenal länge saknat en auktoritet i målet. De har haft bra målvakter men det känns kanske främt som vad Ramsdale tillför är en röst som stärker spelarna runtom sig. Sett flera tillfällen där en back blockerar ett skott eller står för en bra tackling och Ramsdale är där direkt och klappar om och uppmuntrar. Leno i jämförelse känns kanske lite mer tyst/tillbakadragen.
Citera
2021-11-16, 11:36
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Leno i jämförelse känns kanske lite mer tyst/tillbakadragen.

Verkligen. Leno kan göra tv-räddningar, men skiter ofta på sig när det kommer ett dåligt inlägg där han får för mycket tid på sig. Han är rädd.

Riktigt klantigt att släppa Martinez för att satsa på Leno, men tur att Ramsdale steppat upp.

Ramsdale: Vinnarskalle. Leno: Osäker och rädd.
Citera
2021-11-16, 15:56
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Liverpool och City verkar sugna på Hwang Hee-chan , lånet från RB Leipzig som just nu är hos vargarna. Ser intressant ut (kollat på youtube) det säger ju inte allt men har någon svaghet för asiater i ligan. Samt att red bull klubbarna verkar få fram spännande spelare.

Någon som ett matcher med honom och har något att komma med? Vad säger frysen och andra reds fan om detta rykte?

// PoK
Citera
2021-11-16, 19:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Inte bara "bland dom bäst betalda" - han är klubbens top earner. Till sommaren 2023.

Man kunde valt 1+1 och en lön på 200-250, resten prestationsbaserat eller sagt att det får Juve stå för, vi anser 250 är marknadsmässigt. Det gjorde man inte. Nu sitter man i Ronaldobåten till 2023 no matter what. Sängen är bäddad, bara ligga i den.

1. Jag hatar inte Arsenal. Har inga starka känslor kring Arsenal alls, tbh. Men det förvånar inte att du glider omkring och tror att folk hatar Arsenal pga någon upplevd avundsjuka, när de flesta troligen bara tycker att det är du som är outhärdlig.

2. Nej, du vet inte vad ordet "hybris" betyder. Du har hittat på en egen betydelse. Inte direkt förvånande, men...

https://sv.wiktionary.org/wiki/hybris
1. Rent skitsnack. Ditt Arsenalhat är tydligt hos alla som följer denna tråd.

2. Jag vet, till skillnad, från exakt vad hybris betyder för ngt. Och du är ju verkligen praktexemplet av en individ som lider av hybris.

Ska bli riktigt gött att höra dig efter att vi har vunnit över Liverpool
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in