2021-11-15, 01:28
Medlem
Bra pump vid stängningen av veckan. Bullish veckocandle och bra start på nya veckan om vi ser en follow through på priset.

https://mobile.twitter.com/naiiveclub/status/1460040469648330759

66k i skrivande stund.
Citera
2021-11-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
https://www.cnbc.com/2021/11/10/consumer-price-index-october.html

Ouch, nyheten om 6.2% inflation i oktober kom som en käftsmäll för många verkar det som.

Om det ändå bara fanns ett sett att skydda/gardera sig mot inflationen...

Ser inte bra ut här i Sverige heller
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/inflationen-stiger-hogsta-nivan-sedan-2008

Om det ändå fanns en tillgång som bevarade ens köpkraft?
Citera
2021-11-15, 13:59
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ser inte bra ut här i Sverige heller
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/inflationen-stiger-hogsta-nivan-sedan-2008

Om det ändå fanns en tillgång som bevarade ens köpkraft?

Varför inte kolla närmare på guld som tillgång? Det lär vara det självklara valet i inflationstider enligt en viss Peter Schiff.
Citera
2021-11-15, 14:50
Avslutad
Plan B underströk nyss att vi ska upp till 98K denna månad, så kom igen nu BTC, vad väntar du på?
Citera
2021-11-15, 17:27
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Plan B underströk nyss att vi ska upp till 98K denna månad, så kom igen nu BTC, vad väntar du på?

Sitter PlanB med en spåkula eller?

Det kommer när det kommer, var inte ivrig. Tror inte BTC når 98k denna månaden. Blir förvånad om vi tar oss över 80k, men man vet aldrig.
Citera
2021-11-15, 18:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti

Det kommer när det kommer, var inte ivrig. Tror inte BTC når 98k denna månaden. Blir förvånad om vi tar oss över 80k, men man vet aldrig.

Plan B:s månadspredictions för Augusti-Oktober har varit spot on hittills, men det är precis som du säger, det känns mindre och mindre sannolikt att vi når 98k i November för varje dag som går, men vem vet? Känner mig personligen rätt färdig med 60k-regionen. Hade varit fett med ett grönt candlestick på 10k nu.
Senast redigerad av hazenectar 2021-11-15 kl. 18:34.
Citera
2021-11-15, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti

Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Plan B:s månadspredictions för Augusti-Oktober har varit spot on hittills, men det är precis som du säger, det känns mindre och mindre sannolikt att vi når 98k i November för varje dag som går, men vem vet? Känner mig personligen rätt färdig med 60k-regionen. Hade varit fett med ett grönt candlestick på 10k nu.

Plan B har varit spot on hittills så jag har lite räknat med det och pumpat in nästan allt mitt kapital i Krypto (främst BTC). Nu vill jag se rörelse uppåt så jag kan ta profit och säkra kapital.
Citera
2021-11-15, 20:03
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Plan B har varit spot on hittills så jag har lite räknat med det och pumpat in nästan allt mitt kapital i Krypto (främst BTC). Nu vill jag se rörelse uppåt så jag kan ta profit och säkra kapital.
På vilka prisnivåer kan du tänka dig att börja sälja av?
Citera
2021-11-15, 20:16
Medlem
Citat:

När jag läser sånt så börjar jag fundera på att sälja av en del😋
Citera
2021-11-15, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
På vilka prisnivåer kan du tänka dig att börja sälja av?

Beror lite på vad som händer. Jag kommer nog att vänta och se om Plan B's profetia håller streck eller inte. Visar det sig att Plan B får rätt så säljer jag nog ingenting utan då kommer vi att fortsätta upp också under 2022. Visar det sig att Plan B inte får rätt så säljer jag nog av en del när vi närmar oss 80K.
Citera
2021-11-15, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drasil
När jag läser sånt så börjar jag fundera på att sälja av en del😋

Har du hodlat länge utan att ta profit?
Citera
2021-11-15, 22:08
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Beror lite på vad som händer. Jag kommer nog att vänta och se om Plan B's profetia håller streck eller inte. Visar det sig att Plan B får rätt så säljer jag nog ingenting utan då kommer vi att fortsätta upp också under 2022. Visar det sig att Plan B inte får rätt så säljer jag nog av en del när vi närmar oss 80K.

Hmm, nu vet jag ju inte till vilket pris du köpte dina bittar men är det inte alls ett alternativ att bara köra hodl..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in