2021-11-15, 18:47
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Båda har avlidit.
Källa, tack.
Citera
2021-11-15, 18:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Just den biten brukar inte afrikaner bry sig så mycket om, de afrikaner jag känner/stött på har inga problem med att leva på frugan (vilket jag tycker är lite hedrande). Men, det kan ju vara så att frugan inte heller har jobb? Jag tror mer på kränkt manlig heder, men vi får se. I slutändan försöker säkert försvaret få det till psykisk sjukdom.

Kanske driva ut onda andar ur de (enl. honom) förhäxade barnen? Sådana fall har ju (tyvärr) inträffat förr hos Sveriges nya befolkning.
Citera
2021-11-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Aftonbladet skriver föräldrarna så de är mamman och pappan anhållna

Det är alltid så att de som befann sig i lägenheten och innan det är bevisat vem som är gärningsmannen så blir båda anhållna . Sedan är det upp till åklagaren inom 72 Tim att släppa båda eller en eller ingen och de häktas . Mannen kan ta på sig brottet , kvinnan kan skylla på mannen eller tvärtom , därför har polisen 72 Tim på sig att hitta bevis som är så starka till en häktning . Är kvinnan oskyldig släpps hon inom 72 Tim . Tror det handlar om kvinnan ville skiljas men mannen vägrade och i deras kultur gör man inte sånt . Grannar hade ju hört mannen skrika och gråta vad man förstått . Ett fruktansvärt brott och det finns inga som helst förmildrande omständigheter till en sådan här handling . Såklart skyller han på minnesförlust nu också ….
Citera
2021-11-15, 18:50
Medlem
femmslemms avatar
Det ÄR inte konstigt att folk direkt tänker att det inte rör sig om svenskar. Kolla upp balkongmord, hedersmord balkong, balkongflickor. Tankar på att det handlar om något åt det hållet är inte rasism. Det är verklighet. I Sverige. Tragiskt i sig. Men ännu mer tragiskt när barn är inblandade.
Citera
2021-11-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Att föräldrar mördar sina barn är vanligare än folk tror. Det händer nästan varje år i Sverige.
Hedersrelaterat. "Om inte jag får träffa mina barn, så ska ingen få det!". Eller så handlar det om ekonomiska svårigheter.

Sidan jag länkar är en lista över alla svenska mordfall från 1970-1980. Om ni går igenom den så märker ni att det är flera fall av svenska familjefäder som mördat hela sin familjer.
https://svenskamordfall.wordpress.com/1980-2/

Jag tänker på det kända fallet i USA där fadern är otrogen och när frugan kommer på han och konfronterar så stryper han henne och sedan tar med barnen och dränker dom. Visserligen inte i Sverige, men en ”vit” man.
Såna här sjuka människor finns nog i de flesta delar av världen
Citera
2021-11-15, 18:52
Medlem
RobertoSavianos avatar
Är det A.N. som är pappan och MGM?
Citera
2021-11-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Äntligen nån som bidrar med något som för tråden framåt. Verkar stämma dessutom. Tack!
Hallå? Varför påstås att det är just det paret? Afrikansk-klingande namn eller? Alltså...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Görs det ens något förebyggande arbete mot psykisk hälsa? Känns som att de alltid finns vetskap om individer innan sånt här sker.

Det är inte så lätt att hjälpa alla. Många vill inte ha hjälp och det finns för många som behöver hjälp. Välkommen till det nya Sverige.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rref
Båda barnen har avlidit.

Vart har du den uppgiften från?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Är det A.N. som är pappan och MGM?
vad jag vet finns inget som helst bevis för att det är just det paret.. utom Samnytt som verkar ha fått uppgiften från gissningar på Flashback. Finns två-tre andra möjliga par.
Citera
2021-11-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Just det med psykisk sjukdom. Det har ju spekulerats en hel massa i tråden om att det skulle kunna handla om ”voodoo”, onda andar osv, som motiv, (Dvs att MGM skulle kunnat trott på sådant). Inte för att jag tror på sånt motiv men:

Räknas det verkligen som psykisk sjukdom isf, är ju frågan. 🤔 Det är ju ändå en religion. Men det kanske ändå kan kvala in under psykisk sjukdom, vid påföljd. (Typ som när andra GM i andra fall har dömts som psykiskt störda/fått vård, när de sagt att de hört Guds röst osv).

Dom som hör röster är drabbade av psykos. Vodootroende påstår väl sig ha kontakt med andar typ. Alltså inte mentalt sjuk i juridisk mening. Sen utesluter ju inte det ena det andra.

Tror inte det handlar om vodoo i detta fall, utan en förälder som drabbats av psykos. Knappast båda samtidigt.
Citera
2021-11-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vart har du den uppgiften från?
precis, alldeles för mycket okvalificerade gissningar i den här tråden.
KÄLLA??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in