2021-11-15, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Samt vilken idiot till granne som valde att avstå ifrån att ingripa "för att skrik och bråk är som vanligt där" och "man kan inte bara knacka på".

Vad är det för ett jävla svar. Noll ryggrad!

Vet man att det bor barn där - knackar man självklart på när man ringt polisen.

Ngn mer fakta om MGM?

Och då menar jag INTE etnicitet i 1:a hand - utan personlig historia i övrigt. Fakta.

När en jätteneger hög på knark, onda andar och håller en stor machete så skulle t om en tuff kille som du tveka att knacka på.
Citera
2021-11-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Har spånat igenom hela denna tråden idag och gång på gång slås jag av hur många som in i det sista försöker förneka att GM är mörkhyad...Sverige i förnekelse as allways!!

Sen ser jag också många som gnäller på att grannar inte gjorde tillräckligt osv...Hur jävla naiva är ni där ute? Det fungerar inte så i sverige idag, man kan inte ringa polis/socialtjänst osv hur som helst ute i våra förorter(främst miljonprogrammen) som te.x hässelby utan att vara rädd för hämd/represalier... hur kan ni inte fattat detta? Det är ju i media dagligen att folk kommer undan grova brott för ingen vågar berätta vad som vet/ser... hur tror ni det skulle bli om någon gjorde det i ett stadie innan polisen ens hunnit komma till platsen? Om det vill sig riktigt illa blir du raderad från livet. Det är mer värt att ta ett liv än att inte göra det hur jobbigt ni från vänster till höger tycker sanningen är!

Naiva svenskar som inte har en enda aning hur det är att leva här ute med osäkerhet / missär dag ut och dag in....

Sen ser jag att ni kommenterat ambulans sjukvårdaren som ler? Det kanske är så att han ler för dom fick i väg patienterna snabbt i helikopter och fick liv i dom igen på platsen? Tycker det är så lågt ni nördar sitter där hemma och spekulerar, ni är ett gäng som inte har någon verklighetsuppfattning alls..
all heder till sjukvårdarna på plats och läkarna som kämpar för att åtrstående barnet som lever ska ha någon chans!! Respekt till dom!!!

//från orten

Det gar alldeles utmarkt att anmala hos berord Socialtjanst pa deras hemsida, helt anonymt.
Citera
2021-11-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Samt vilken idiot till granne som valde att avstå ifrån att ingripa "för att skrik och bråk är som vanligt där" och "man kan inte bara knacka på".

Vad är det för ett jävla svar. Noll ryggrad!

Vet man att det bor barn där - knackar man självklart på när man ringt polisen.

Ngn mer fakta om MGM?

Och då menar jag INTE etnicitet i 1:a hand - utan personlig historia i övrigt. Fakta.

Vad grannarna hört och hur de agerat vet jag inget om. Men det har blivit så i Sverige att folk inte vågar hjälpa till för de är rädda att råka illa ut. Noll ryggrad alltså. Speciellt i ett sånt här mångkulturellt område. Jag förstår det.
Citera
2021-11-15, 18:00
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Straff på det här brottet? Livstid antar jag. Utvisning om det är en nykomling.

Lär inte bli något längre straff..förmodligen psykvård och ute om 2-3 år och då frisk.. får säkert jobb på ett dagis som dagispappa subventionerat av våra myndigheter..
Citera
2021-11-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Lär inte bli något längre straff..förmodligen psykvård och ute om 2-3 år och då frisk.. får säkert jobb på ett dagis som dagispappa subventionerat av våra myndigheter..
Härliga killgissningar som inte framför något vettigt till denna diskussion
Citera
2021-11-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apaniorten
Låter ju som något fullständigt hittepå. Källa? Antar du bara har hörsägen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/0002/18/barnmord.html
Citera
2021-11-15, 18:02
Medlem
Tycker det är så tråkigt med så lite matnyttig info men det är väl kanske inte så konstigt.
Men jag tänkte på en grej. Om 7-åringen fortfarande är vid liv och mamma och pappa är anhållna för mord och mordförsök lär ju Soc ha LVU:at henne nu (sk omedelbart omhändertagande). Givet att hon är på sjukhus men jag menar den formella vårdnaden kan ju inte stå hos föräldrarna just nu. SÅ då borde det finnas offentliga handlingar på detta, nu är kanske lite tidigt men iaf inom några dagar eller senast nästa vecka. Då kan man ju iaf få nysta lite i det.
Citera
2021-11-15, 18:03
Medlem
Det är ingen som har tänkt tanken på att det kan vara mamman/kvinnan som har utfört dådet?
Tänker på vittnesuppgifter från någon granne som hade hört mannen skrika och sen gråta.
Kan vi ha ett nytt Arboga på g?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Tragedin är ett faktum och då måste orsaken undersökas och delges. Är det trauma efter slutligt avslag på uppehållstillstånd bör det fram. Föräldrarnas förtvivlan såg ingen utväg annat än att göra slut på allt men modet svek när det gällde dem själva. Efter fängelsetiden får de vara kvar i Sverige av humana skäl och anknytning genom gravplats och om hon överlever handikappat barn som inte kan sändas iväg till hemlandet. Spekulationer i den djupa tragedin men det är viktigt att polis/media inte mörkar. Om det är så här bör MV och Soc agera före avslag genom att separerar barn från föräldrar. Men som sagt, spekulationer.
Det vore bättre om du hade läst först innan du börjar spekulera. Då hade du vetat att mannen är svensk medborgare sedan flera år.
Citera
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Det gar alldeles utmarkt att anmala hos berord Socialtjanst pa deras hemsida, helt anonymt.

Nu talar jag från min egen erfarenhet då jag bor i ett "extremt utsatt område" Det är klart det går men väldigt få vill ta den risken, jag bor själv i en förort med utländska grannar som majoritet och bland dom högsta mord antal i sverige har hänt i min förort här vill ingen ha kontakt med socialtjänsten,polisen för dom är rädda att det där anonym grejen inte betyder ett skit och det slarvas friskt med det som ett exempel längre bak i tråden så berättade socialtjänsten för personen i fråga vem som hade anmält. Och sen ska man ju få gehör för ett svar också de som faktiskt vågar ringa blir inte hörda.

Förtroendet för myndigheterna är urholkat...
Detta kan du tacka våran handikappade regering för🙂
Senast redigerad av Orten4LifeBreee 2021-11-15 kl. 18:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Just den biten brukar inte afrikaner bry sig så mycket om, de afrikaner jag känner/stött på har inga problem med att leva på frugan (vilket jag tycker är lite hedrande). Men, det kan ju vara så att frugan inte heller har jobb? Jag tror mer på kränkt manlig heder, men vi får se. I slutändan försöker säkert försvaret få det till psykisk sjukdom.
Ärligt talat ser det ut så i stora delar av Afrika. Mannen är arbetslös och fördriver dagarna med att knarka, dricka och spela bort biståndspengarna familjen får av FN. Kvinnorna sliter med att förse familjen med mat, uppfostra barnen, hämta vatten och inte minst bränsle till matlagningen.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Någon kommer få det tufft på kåken, eller kanske är svenska rättssystemet så snällt att han särbehandlas med extra skydd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in