2021-11-15, 17:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Mod el Admin - Tråden behöver rensas. Har är väldigt mkt off-topicskriverier och så skrivs det hel massa om andra fall som inte hör hemma i denna tråden.
Vi gör så gott vi kan, tråden har nu 15 000 läsare (vilket är enormt mycket). Hjälps åt genom att rapportera inlägg så betar vi av så fort vi kan. Om ni bara visste hur mycket som redan raderats...

/Moderator
Citera
2021-11-15, 17:21
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
Skulle familjen utvisas eller va det någon som inte fått tillräckligt med d-vitamin i höstmörkret och flippade? Någon form av diagnos/pågående behandling?
Har svårt att ta in hur i helvete det kan slinta så förbannat för någon?! Försöker greppa efter någon form av förståelse men det går inte. Inget någonsin kan försvara en sådan handling. Helt sjukt

Vi vet alla. Brist på pengar. Tjatig hustru. Inget jobb. Skrikiga och krävande barn som verkar konstant missnöjda. Till slut går topplocket.
Citera
2021-11-15, 17:21
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onabuz
Om det var maltesholmvägen 121 och barnen kastades från 5e våningen så borde namnet finnas med här? Det finns däremot inte många som matchar uppgiften om att de ska ha flyttat in för ett år sedan. https://www.hitta.se/grannar/h%C3%A4sselby/16566/maltesholmsv%C3%A4gen/121
119. Dom flyttade in för ett år sedan (september 2020).
Citera
2021-11-15, 17:22
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
"De båda personer som anhållits är en man och en kvinna och båda misstankarna för båda två gäller mord och mordförsök."

Så varför mörkas brotten som skett inne i lägenheten och bara talas om "fallen" från hög höjd.

"Polisen misstänker att barnen har fallit från hög höjd."

Min gissning:
Utredningstekiska skäl
(Polisen kan så här dax styrka att barnen har fallit från lägenheten men inte praktiskt bevisa att knivskaorna tillfogats i lägenheten) (Brottsplatsundersökning tar tid särskilt DNA analyser)

De fallande barnen är tillräkligt för att anhålla bägge tills de kunnat skapa sig en klarare bild av förloppet altså onödigt att ta upp i nuläget.
Citera
2021-11-15, 17:24
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Skulle familjen utvisas eller va det någon som inte fått tillräckligt med d-vitamin i höstmörkret och flippade? Någon form av diagnos/pågående behandling?
Har svårt att ta in hur i helvete det kan slinta så förbannat för någon?! Försöker greppa efter någon form av förståelse men det går inte. Inget någonsin kan försvara en sådan handling. Helt sjukt

Vi vet alla. Brist på pengar. Tjatig hustru. Inget jobb. Trasig lampa i köket. Skrikiga och krävande barn som verkar konstant missnöjda. Anledningarna är oräkneliga. Men hur man löser problemen skiljer sig åt.
Citera
Medlem
Aftonbladet skriver nu att både pappan och mamman greps på plats söndag kväll, tidigare har de väl bara skrivits pappan och en kvinna?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Ett sådant här brott har väl aldrig hänt i Sverige i Modern tid, att man slänger ut sina ungar från 5 våningen . Landet har gått åt helvete på mer än ett sätt

Nej inte så vitt jag vet heller, hedersmord att kvinnor skickas utflygandes från balkonger, sker ju ganska ofta, men att barn knivmördas och skickas ut som brödsmulor till kråkorna hör till det ovanliga, är detta en blivande trend nu? När de kryllar av Senegalister i landet och folk från Afrika, nej Sverige har gjort bort sig ordentligt nu, när de tog in dessa som inte kan bidra med någonting alls, bara elände...
Citera
2021-11-15, 17:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det handlar inte om några naiva skribenter som förnekar att mördaren är afrikan, det handlar om medveten desinformation som de här skribenterna ägnar sig åt. redan tidigt i tråden kunde man se tydligt på bilder och video att han var afrikan, och dom här människorna är inte blinda.

flera nyhetssidor har skrivit om att sossarna betalar folk för att ljuga på internet. flashback är näst efter facebook deras huvudsakliga arbetsplats. där har du svaret. det är inte naivitet.

Jag såg nyss nyhetssvepet på Efter 5. Det talades i väldigt milda ordalag om det inträffade. Att barnen fallit, att folk var på platsen för att hedra och visa respekt för barnen och den drabbade familjen.
Det sades att polisen inte vet någonting om vad som hänt. Hade man bara lyssnat på de som pratade och inte sett att det stod en text längst ner att det rörde sig om misstänt mord o mordförsök så skulle man ha trott att det rörde sig om en olycka.
Är detta ett sätt att försöka släta över det hela eller är det av respekt för utredningen? Vet man inte mer än att de "fallit"?
Citera
2021-11-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag har skrivit i tidigare inlägg att det är olyckligt att detta leende fastnade på bild (film) och att jag tycker att tråden ska släppa detta nu.
Hur man fungerar i en akut situation som sjukvårdare har jag god insikt i eftersom jag själv arbetat på akutmottagning/avdelning. I den akuta situationen bör man hålla huvudet kallt, sedan kan man alltid få samtalshjälp efteråt om det är något riktigt jobbigt. Läs mina tidigare inlägg så förstår du bättre var jag står i frågan.

Om bilden verkligen var från denna sorgliga historia så kan jag också tänka mig att det är en person som alltid ser ut som om denne ler.
Vet ju om folk som ser ut som om dom är glada hela tiden för att dom har halvöppen mun och mycket garnityr.
Citera
2021-11-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Ännu en "father of the year"?
Hur fan kan man vara så patetiskt obegriplig som man?

Både en man och en kvinna är anhållna misstänkta för mord och mordförsök, FYI
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Vi vet alla. Brist på pengar. Tjatig hustru. Inget jobb. Trasig lampa i köket. Skrikiga och krävande barn som verkar konstant missnöjda. Anledningarna är oräkneliga. Men hur man löser problemen skiljer sig åt.
Just den biten brukar inte afrikaner bry sig så mycket om, de afrikaner jag känner/stött på har inga problem med att leva på frugan (vilket jag tycker är lite hedrande). Men, det kan ju vara så att frugan inte heller har jobb? Jag tror mer på kränkt manlig heder, men vi får se. I slutändan försöker säkert försvaret få det till psykisk sjukdom.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Mannen var Svensk medborgare så någon utvisning var ej aktuell. Eventuellt vräkning från lägenheten då grannarna framfört klagomål till fastighetsägaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in