2021-11-15, 17:09
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterchillpill
De borde straffas också
Straffas för att vi lever i en sjuk värld med vridna myndigheter och ännu mer sjuka individer? Nej. Det låter skruvat.
Citat:
Ursprungligen postat av linkinsuperstar
Snälla vännen...så går det inte till i svenska fängelser...det är inte alls som det du ser i amerikanska serier...Fattar inte att folk inte vet bättre- det är ju inte så att media inte skriver om kända interners liv i svenska fängelser...
Finns otaligt med män som blir homosexuella i Svenska fängelsen, varför är det så menar du? "Tappa tvålen" och sådant är dock fantasi.
Senast redigerad av GoUoD 2021-11-15 kl. 17:11.
Citera
2021-11-15, 17:09
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Haha ja det är precis det jag menar gubben🙂
Men flera stycken försöker förneka det här inne...

det handlar inte om några naiva skribenter som förnekar att mördaren är afrikan, det handlar om medveten desinformation som de här skribenterna ägnar sig åt. redan tidigt i tråden kunde man se tydligt på bilder och video att han var afrikan, och dom här människorna är inte blinda.

flera nyhetssidor har skrivit om att sossarna betalar folk för att ljuga på internet. flashback är näst efter facebook deras huvudsakliga arbetsplats. där har du svaret. det är inte naivitet.
Citera
2021-11-15, 17:11
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Ett sådant här brott har väl aldrig hänt i Sverige i Modern tid, att man slänger ut sina ungar från 5 våningen . Landet har gått åt helvete på mer än ett sätt
Citera
2021-11-15, 17:12
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag har inget resonemang kring just den specifika situationen. Det har däremot diskuterats (av andra) i tråden att humor är ett sätt att förhålla sig i akuta situationer då man jobbar inom räddningstjänst. Min hållning i detta är att jag inte tycker det är helt ok men tänker samtidigt att vi inte har insyn i just den här situationen och därför inte borde ägna tråden åt att döma ambulansföraren.

Det är ju inte direkt så att man använder humor i tragiska och svåra situationer utan dom måste kunna tränga bort känslorna för att dom ska kunna göra jobbet. Nu har jag inte sett den sktuella bilden men djupt olyckligt att leendet fastnade på bild förstås. Knappast så att personen skrattade åt situationen.
Deras känslor kommer fram när jobbet är klart.
Citera
2021-11-15, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Alltså ta och lugna ner dig!

Du har så in i helvetes fel när du generaliserar!!

Fega människor (kryp) finns det gott om ÖVERALLT.

Jag har sett hur folk "blundar" och "förklarar bort" misstänkta missförhållanden och direkta misshandelsfall och övergrepp och det är FAN inga svennar som blundat de gångerna!
Eller hittat på diverse ursäkter för brotten!

Fega skitar finns överallt i alla områden!
I alla kulturer.
I alla delar av världen.

Antingen har man en rejäl ryggrad eller så har man det inte!

Däremot har du helt jävla rätt i att ALLA måste reagera när de VET hur vanligt det är idag
att barn far illa!!

Det finns inga ursäkter att inte anmäla om man hör/ser "konstiga" oroväckande saker.
Man kan anmäla anonymt om man är så jävla rädd/osäker att man skiter på sig.

Man ska inte blanda sig i andra familjeangelägenheter. Man måste låta de reda ut det själva. Det var ju just inblandning som ledde till detta. De skulle vräkas.
Citera
2021-11-15, 17:13
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det handlar inte om några naiva skribenter som förnekar att mördaren är afrikan, det handlar om medveten desinformation som de här skribenterna ägnar sig åt. redan tidigt i tråden kunde man se tydligt på bilder och video att han var afrikan, och dom här människorna är inte blinda.

flera nyhetssidor har skrivit om att sossarna betalar folk för att ljuga på internet. flashback är näst efter facebook deras huvudsakliga arbetsplats. där har du svaret. det är inte naivitet.

Lite of topic:
men det du säger går faktiskt inte helt avfärda och när man ser hur en del beter sig och agerar här inne så låter det ännu mer logiskt, folk kan som du säger inte vara så pantade,naiva et.c dom gör det medvetet alltså.....fan vad sjukt allt har blivit haha!

Såg att någon skrivit att andra barnet avlidit är det någon som kan bekräfta detta?
Citera
2021-11-15, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Står ej för att informationen stämmer. Förmedlar bara vad jag nyss läste.

Enligt Samnytts FB sida så har i kommentarsfältet under "Händelsen i Hässelby" personer skrivit att det andra barnet nu också avlidit.

Källa:

Så tragiskt. Barnet kämpade på hela natten och dagen för sitt liv.
Citera
2021-11-15, 17:15
Medlem
Vad heter GM?
Citera
2021-11-15, 17:15
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Man ska inte blanda sig i andra familjeangelägenheter. Man måste låta de reda ut det själva. Det var ju just inblandning som ledde till detta. De skulle vräkas.

Nej det är fan inte sant. På riktigt. Hugger alla som blir vräkta sina småbarn med kniv och hivar dom från balkongen? Nej. Det gör dom inte.
Citera
2021-11-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Vilken värld lever du i?
Nej ett samtal till soc hade inte räckt! Det händer ingenting efter 20 samtal... detta fallet verkar vara ett bevis på just det.

Sverige är så byråkratiskt så det ska gå igenom så många saker innan någon ens agerar... herregud är svenska folket så jävla dåliga på hur sitt eget land fungerar i praktiken och inte på tv eller som regeringen vill få det att framstå jag blir ärligt talat orolig!

Kanske hade hyresvärden sagt upp dem ? Om de störde sina grannar mycket och det inte blev bättre ?

Att ringa hyresbolagets störningsjour inte är detsamma som att ringa socialen. Kan tänka mig att en del blandar ihop det.

Dessutom måste man ju veta från vilken lägenhet oljudet kommer. Kanske var det oklart ibland ?

Men störningsjouren borde ringa SOC om nåt inte verkar stå rätt till upprepade gånger i en lägenhet.

Om barnen låg och sov/vilade kanske de inte hann reagera innan attacken. Det är inte alls säkert att såna ljud hörs utåt.

Bara hyresvärden vet och grannarna vet vart de ringt och vad de hört eller inte hört.
Senast redigerad av Tissetiss 2021-11-15 kl. 17:32.
Citera
2021-11-15, 17:17
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Det är ju inte direkt så att man använder humor i tragiska och svåra situationer utan dom måste kunna tränga bort känslorna för att dom ska kunna göra jobbet. Nu har jag inte sett den sktuella bilden men djupt olyckligt att leendet fastnade på bild förstås. Knappast så att personen skrattade åt situationen.
Deras känslor kommer fram när jobbet är klart.
Jag har skrivit i tidigare inlägg att det är olyckligt att detta leende fastnade på bild (film) och att jag tycker att tråden ska släppa detta nu.
Hur man fungerar i en akut situation som sjukvårdare har jag god insikt i eftersom jag själv arbetat på akutmottagning/avdelning. I den akuta situationen bör man hålla huvudet kallt, sedan kan man alltid få samtalshjälp efteråt om det är något riktigt jobbigt. Läs mina tidigare inlägg så förstår du bättre var jag står i frågan.
Senast redigerad av Branogbitter 2021-11-15 kl. 17:18. Anledning: Tillägg
Citera
2021-11-15, 17:19
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Kort inslag från Riks om händelsen:

https://www.youtube.com/watch?v=9i9vQvfJaik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto