2021-11-15, 16:59
Medlem
gofigurs avatar
"De båda personer som anhållits är en man och en kvinna och båda misstankarna för båda två gäller mord och mordförsök."

Så varför mörkas brotten som skett inne i lägenheten och bara talas om "fallen" från hög höjd.

"Polisen misstänker att barnen har fallit från hög höjd."
Citera
2021-11-15, 17:00
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onabuz
Om det var maltesholmvägen 121 och barnen kastades från 5e våningen så borde namnet finnas med här? Det finns däremot inte många som matchar uppgiften om att de ska ha flyttat in för ett år sedan. https://www.hitta.se/grannar/h%C3%A4sselby/16566/maltesholmsv%C3%A4gen/121

Fel nr & Om du läser tråden som oss andra så vet du vilka namn det gäller oavsätt vad det står på hitta/mrkoll et.c massvis av folk är skriven på andra/ olika adresser för att öka bidrag osv alternativt skyddade uppgifter... hemsidor som hitta/ mrkoll et.c är bara korrekta om folk är korrekta i folkbokföringen vilket är lite mer ovanligt i sådana här områden. Finns mängder av anledningar bidrag, hotbild är dom vanligaste!!

Så kort sagt dessa upplysnings sidor är inte så mycket för världen i sådana områden.
Senast redigerad av Orten4LifeBreee 2021-11-15 kl. 17:03.
Citera
2021-11-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onabuz
Om det var maltesholmvägen 121 och barnen kastades från 5e våningen så borde namnet finnas med här? Det finns däremot inte många som matchar uppgiften om att de ska ha flyttat in för ett år sedan. https://www.hitta.se/grannar/h%C3%A4sselby/16566/maltesholmsv%C3%A4gen/121

119.
Citera
2021-11-15, 17:02
Medlem
Samma adress?? 10 år sen.

Måste ju vara nån slags dragningskraft. Demoner.
(FB) Självmord på Maltesholmsvägen
Citera
Medlem
Realisten73s avatar
Står ej för att informationen stämmer. Förmedlar bara vad jag nyss läste.

Enligt Samnytts FB sida så har i kommentarsfältet under "Händelsen i Hässelby" personer skrivit att det andra barnet nu också avlidit.

Källa:
Senast redigerad av Realisten73 2021-11-15 kl. 17:07.
Citera
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag kritiserade inte i första hand socialtjänsten (Även om de gör misstag) utan vände mig mot att många i tråden förutsätter att ingen i huset försökt göra något.

Jag förstår, även jag har gjort samma ”protest”. Tror säkert att det kan ha funnits någon som gjort anmälan tidigare, det är inte osannolikt i alla fall.
Citera
2021-11-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Hur är skadeläget på pappan? Om det fega kräket försökte ta livet av sig så hoppas jag att han överlever och blir dubbelmackad i fängelse varje dag
Snälla vännen...så går det inte till i svenska fängelser...det är inte alls som det du ser i amerikanska serier...Fattar inte att folk inte vet bättre- det är ju inte så att media inte skriver om kända interners liv i svenska fängelser...
Citera
Medlem
Conams avatar
Död nu eller skjuten om 15 år! Vilket jävla skitöde!
Citera
Medlem
Grannarna hörde skriken. Men gjorde inget. Ett samtal till socialen hade räckt.. Om. Orosanmälan.. Dessa grannar borde skämmas. Fy sjutton.
Citera
2021-11-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Grannarna hörde skriken. Men gjorde inget. Ett samtal till socialen hade räckt.. Om. Orosanmälan.. Dessa grannar borde skämmas. Fy sjutton.

De borde straffas också
Citera
2021-11-15, 17:05
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77

Vilken värld lever du i?
Nej ett samtal till soc hade inte räckt! Det händer ingenting efter 20 samtal... detta fallet verkar vara ett bevis på just det.

Sverige är så byråkratiskt så det ska gå igenom så många saker innan någon ens agerar... herregud är svenska folket så jävla naiva & dåliga på hur sitt eget land fungerar i praktiken och inte på tv eller som regeringen vill få det att framstå jag blir ärligt talat orolig!
Senast redigerad av Orten4LifeBreee 2021-11-15 kl. 17:10.
Citera
2021-11-15, 17:08
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Skulle familjen utvisas eller va det någon som inte fått tillräckligt med d-vitamin i höstmörkret och flippade? Någon form av diagnos/pågående behandling?
Har svårt att ta in hur i helvete det kan slinta så förbannat för någon?! Försöker greppa efter någon form av förståelse men det går inte. Inget någonsin kan försvara en sådan handling. Helt sjukt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in