2021-11-15, 13:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu handlar det dock om rätt många miljoner svenskar som vaccinerats i onödan sett till riskfaktor och vaccinens uselhet

Du svarade inte på frågan så jag måste anta att det var en för svår matteuppgift för dig... saknar gymnasiekompetens med andra ord. Kanske rimmar med din inställning till vaccinet.
Citera
2021-11-15, 13:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Så 40 miljoner doser a 150kr styck = 6 miljarder. Och då snackar vi bara om själva vaccinet. Inte logistiken runt det. Läste att sthlm-taxi hade fått 182 miljoner för att köra testresultat från covid-test

Diskussionen borde handla om hur vi kan effektivisera vården eller uppmuntra människor att jobba i vården. Men det kan inga giriga tjäna pengar på, så det är inte intressant.

Du är vaccinerad nu. Snart måste du vaccinera dig 2 gånger per år. Och väldigt snart så är vi i samma situation som Kina med sitt social Credit system.

Ingen vill leva som i Kina. Jag kan garantera dig det.

Jag har inget emot dig. Jag vill oss båda gott. Jag vill oss alla gott. Så jag är emot allt som leder till kommunism och tyranni

Det är mycket pengar som spenderats, det kan vi vara överens om.

Vad som händer i framtiden är svårt att sia om vad gäller behandlingar och hur viruset kommer att utvecklas.

Jag vill inte heller leva som i Kina och jag är också emot kommunism. Men ibland tycker jag att man ska ta till hårdhandskarna, exempelvis "när krisen eller kriget kommer".

Jag har inget emot dig heller.
Citera
2021-11-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du gillade inte att bevis på genomgången sjukdom ger vaccinpass? Ad hominem retorik klär dig inte.

Om du inte är rädd, varför är du då inte vaccinerad?

Du är bara en knapptryckning ifrån ett totalitärt samhälle, med eller utan corona, tacka dig själv och din mobiltelefon för det.

Du saknar ju totalt all läsförmåga.
Blir ju bara löjligt att svara när du inget begriper.
Inget av det du påstår har jag sagt, läs igen eller be din vårdare att hjälpa till och återkom sen.
Citera
2021-11-15, 13:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej! Tror du på allvar att denna sentinelövervakning kan ha fungerat bra 2020 när läkare sjuksköterskor och hela vårdindustrin var upp och ner på grund av coronapaniken. Jag repeterar läkare vågade inte ens åka och träffa sina patienter. Många fick inte ens åka till sjukhus fast de var i behov av sjukhusvård! Etc. Erc

En viss andel av alla prover skickas till sentinelövervakningen så jo den fungerade.
Citera
2021-11-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag vet inte vilket fall du syftar på då det är många. Jag tänker mest på det första som jag hörde talas om i Israel för drygt ett år sen. Sen dess har det poppat upp såna över hela världen. Jag fattar inte varför du inte klarar att googla saken själv.

https://www.smh.com.au/national/a-man-was-reinfected-three-times-with-covid-should-we-be-worried-20200417-p54kvn.html
Det första fallet du länkade till var det ju uppenbart att det är testerna det varit fel på! Otroligt att du inte förstod det själv.
Citera
2021-11-15, 13:52
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Har du hört om norska eller danska sjuksköterskor som säger upp sig? Nej för dom har bättre arbetsmiljö.

Läs denna din jävla mupp..

Redan nu med bara mild belastning flyttas hjärtpatienter runt landet för att frigöra mer iva-personal.
Man tar in folk från andra privata anläggningar osv.

I Danmark strejkade väl sjuksköterskorna i flera månader tills de förbjöds strejka mer..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0Grxz0/stor-oekning-i-corona-innleggelser
Citera
2021-11-15, 13:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du saknar ju totalt all läsförmåga.
Blir ju bara löjligt att svara när du inget begriper.
Inget av det du påstår har jag sagt, läs igen eller be din vårdare att hjälpa till och återkom sen.

Vad är det jag ska förstå, att du är rädd för ett totalitärt samhälle och tvång?
Citera
2021-11-15, 13:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det första fallet du länkade till var det ju uppenbart att det är testerna det varit fel på! Otroligt att du inte förstod det själv.

Nej det är inte uppenbart och det är extra fånigt att du postar det med tanke på vad som står i de efterföljande artiklarna.
Citera
2021-11-15, 13:58
Medlem
Hrass avatar
43% fler IVA-inlagda i Danmark än i Sverige

Det går så där för lockdown-, Covidpass- och munblöjeländerna
Citera
2021-11-15, 14:02
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
43% fler IVA-inlagda i Danmark än i Sverige

Det går så där för lockdown-, Covidpass- och munblöjeländerna

Finland, Danmark och Norge har inte ens i närheten av antalet döda som Sverige.

De som ligger inne sjuka i grannländerna nu, mördade Tegnell och co förra året via triage och att låta smittan härja och neka äldre vård.

Är du dum på riktigt?
Citera
2021-11-15, 14:08
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

De som ligger inne sjuka i grannländerna nu, mördade Tegnell och co förra året via triage och att låta smittan härja och neka äldre vård.

Är du dum på riktigt?
Och vi har och har haft vår frihet kvar. Men nu har de ju väntat ut vaccinet, så varför har de inte bara vaccinerat de som ligger inne på IVA nu? Fungerar inte vaccinet? Håller Danmark på att kallsinnigt avrätta sina 100-åringar på IVA just nu?
Citera
2021-11-15, 14:11
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

Är du dum på riktigt?

Riktlinjer för triage tas fram av socialstyrelsen. Vad jag vet arbetar inte Tegnell där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in