2021-11-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart man kan få långvarig naturlig immunitet efter stt ha fått influensa eller förjylning. Men inte alla får det av lite olika anledningar.Men vaccin verkar ge uselt skydd med tanke på alla dubbelvaccinerade som på kort tid smittat andra dubbelvaccinerade

Du får nog komma med lite källor som backar detta påstående - dubbelvaccinerade som på kort tid smittat andra dubbelvaccinerade.

Finns väl enstaka exempel på SÄBO men inget som studerats utan bara baserats på "alla här säger att de är vaccinerade!" plus det faktum att man inte har en aning om det ens är personalen som smittat.
Citera
2021-11-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det testades inte bara för covid, vi har en sentinelövervakning som sköter andra tester och där hittade man inga andra sjukdomar som normalt förekommer, influensa exempelvis.
Din text låter otrovärdig. Det är känt att länge testades det bsra för convid med tester som bara gav utdlag för convid. Antar att sentinelövervakningen fungerade uselt mär folk knappt vågade ge sig ut och läkare inte ens vågade träffa patienter..
Citera
2021-11-15, 13:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Staten sparar? Är du xzxccxz? Fattar du inte hur många miljarder staten lägger ut av vpra skattepengar på att vaccinera människor som inte behöver vaccineras?

Klarar du att räkna ut hur mycket staten sparar om den vaccinerar 500 personer i onödan för varje person som tror att hen är immuniserad men inte är det?
Citera
2021-11-15, 13:31
Medlem
Citat:
Det är billigare än att ha 70 000 liggandes på sjukhus (trots restriktioner). Dessutom kan samhället komma igång igen, fast det verkar inte ni antivaxxare vilja.
Svenska samhället är i stort igång sedan länge tack vare vår naturliga immunitet och för att viruset är relativt harmlös för de allra flesta.
70.000 på sjukhus har vi ju ofta ändå så hur kan det bli billigare att på dom kostnaderna lägga miljarder på vaccin plus allt runtomkring som verkligen inte är gratis?
Citera
2021-11-15, 13:32
Medlem
Citat:
Bevis på genomgången sjukdom verkar fungera?

FHM vill maximera spridning, det har varit Tegnells mål hela tiden, hans flockimmunitetsexperiment.

Varför är du rädd för vaccin?

Ok tillbaka till arrogant mongilidretorik igen.
Och nej jag är inte rädd för vaccin.
Jag är rädd för ett totalitärt samhälle.
Citera
2021-11-15, 13:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Din text låter otrovärdig. Det är känt att länge testades det bsra för convid med tester som bara gav utdlag för convid. Antar att sentinelövervakningen fungerade uselt mär folk knappt vågade ge sig ut och läkare inte ens vågade träffa patienter..

Du gör en jäkla massa antaganden speciellt när saker och ting inte faller dig i smaken eller som du inte förstår, sågar vetenskapliga artiklar på löpande band etc. Sentinelövervakningen har funnits i många år, men i din värld fungerade den tydligen inte under 2020. Att covidtesterna var specifika för sars-cov2 är ju inget som har med sentinelövervakningen att göra, din okunnighet lyser igenom.
Citera
2021-11-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Klarar du att räkna ut hur mycket staten sparar om den vaccinerar 500 personer i onödan för varje person som tror att hen är immuniserad men inte är det?
Nu handlar det dock om rätt många miljoner svenskar som vaccinerats i onödan sett till riskfaktor och vaccinens uselhet
Citera
2021-11-15, 13:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Svenska samhället är i stort igång sedan länge tack vare vår naturliga immunitet och för att viruset är relativt harmlös för de allra flesta.
70.000 på sjukhus har vi ju ofta ändå så hur kan det bli billigare att på dom kostnaderna lägga miljarder på vaccin plus allt runtomkring som verkligen inte är gratis?

Jag tror nog att vaccinet har ett finger med i spelet, även om du inte tror det.
Citera
2021-11-15, 13:36
Medlem
Citat:
Runt 50-80 tusen per vårddygn, ECMO 150 tusen per vårddygn. En spruta 150 spänn. Räkna får du göra själv.

Varför ska jag oroa mig för vaccinpass, jag är ju vaccinerad? Du borde oroa dig mer för din lilla smartphone som du har i fickan och som kan övervaka allt du gör.

Så 40 miljoner doser a 150kr styck = 6 miljarder. Och då snackar vi bara om själva vaccinet. Inte logistiken runt det. Läste att sthlm-taxi hade fått 182 miljoner för att köra testresultat från covid-test

Diskussionen borde handla om hur vi kan effektivisera vården eller uppmuntra människor att jobba i vården. Men det kan inga giriga tjäna pengar på, så det är inte intressant.

Du är vaccinerad nu. Snart måste du vaccinera dig 2 gånger per år. Och väldigt snart så är vi i samma situation som Kina med sitt social Credit system.

Ingen vill leva som i Kina. Jag kan garantera dig det.

Jag har inget emot dig. Jag vill oss båda gott. Jag vill oss alla gott. Så jag är emot allt som leder till kommunism och tyranni
Citera
2021-11-15, 13:37
Medlem
Citat:
Du gör en jäkla massa antaganden speciellt när saker och ting inte faller dig i smaken eller som du inte förstår, sågar vetenskapliga artiklar på löpande band etc. Sentinelövervakningen har funnits i många år, men i din värld fungerade den tydligen inte under 2020. .
Nej! Tror du på allvar att denna sentinelövervakning kan ha fungerat bra 2020 när läkare sjuksköterskor och hela vårdindustrin var upp och ner på grund av coronapaniken. Jag repeterar läkare vågade inte ens åka och träffa sina patienter. Många fick inte ens åka till sjukhus fast de var i behov av sjukhusvård! Etc. Erc
Citera
2021-11-15, 13:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ok tillbaka till arrogant mongilidretorik igen.
Och nej jag är inte rädd för vaccin.
Jag är rädd för ett totalitärt samhälle.

Så du gillade inte att bevis på genomgången sjukdom ger vaccinpass? Ad hominem retorik klär dig inte.

Om du inte är rädd, varför är du då inte vaccinerad?

Du är bara en knapptryckning ifrån ett totalitärt samhälle, med eller utan corona, tacka dig själv och din mobiltelefon för det.
Citera
2021-11-15, 13:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Men du har väl en länk till just det trippelfall du själv drog upp?

Jag vet inte vilket fall du syftar på då det är många. Jag tänker mest på det första som jag hörde talas om i Israel för drygt ett år sen. Sen dess har det poppat upp såna över hela världen. Jag fattar inte varför du inte klarar att googla saken själv.

https://www.smh.com.au/national/a-man-was-reinfected-three-times-with-covid-should-we-be-worried-20200417-p54kvn.html
https://www.science.org/content/article/more-people-are-getting-covid-19-twice-suggesting-immunity-wanes-quickly-some
https://timesofindia.indiatimes.com/city/mumbai/delhi-doc-is-first-proven-case-of-3-covid-infections-2-times-after-vax/articleshow/84843796.cms
https://www.jpost.com/israel-news/triple-whammy-yeshiva-student-infected-with-covid-for-third-time-677906
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in