2021-11-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De där naturligt immuna, är det folk med genomgången sjukdom du avser? Har för mig att de undantas och får covidpass.

Mig veterligen vaccinerar vi inga 5-åringar i Sverige. Det är svårt att ha studier på något som inte gjorts, eller hur?

Jag tycker vaccination ska vara obligatoriskt om man arbetar i sjukvården eller med gamlingar.

Covidpass för immuna finns inte i praktiken då det kräver tester tagna av sjukvårdspersonal på plats
Det eliminerar nästa 100%

Vaccin för 5 åringar är tillåtna på vissa ställen.
Det inser alla att det bara är en tidsfråga innan det tillåts även här.
Utan faktiskt tvång med med en massiv kampanj att störa ut alla som inte vaccinerar sina små barn.

Nästa steg är vaccin av nyfödda.
Detta vaccin finns snart tillgängligt

Vad gäller sjukvården så bör det införas åtgärder som är mest effektiva för att begränsa spridning.
Vaccin är en men det mest effektiva är daglig testning och skyddskläder.
Vill vi minska spridning eller är det viktigaste att medicinera alla?
Citera
2021-11-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du säger ju emot forskningen - men har inga källor mer än "så har det funkat innan!".

Sanningen är ju att Covid 19 är en sådan sjukdom som vi inte kan få långvarig naturlig immunitet.

Se på influensa och förkylningar.

Det är samma virus som cirkulerar runt sedan länge.
Klart man kan få långvarig naturlig immunitet efter stt ha fått influensa eller förjylning. Men inte alla får det av lite olika anledningar.Men vaccin verkar ge uselt skydd med tanke på alla dubbelvaccinerade som på kort tid smittat andra dubbelvaccinerade
Citera
2021-11-15, 13:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Precis, läkemedelsindustrin torde tjäna mer på att folk blir inlagda än på att kränga vaccinet …

Jag tänker mer i banorna av hur mycket staten sparar och i slutändan vi själva. En patient på IVA i 14 dagar á 50K/dygn. vs 2 sprutor á 150kr.
Citera
2021-11-15, 13:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Covidpass för immuna finns inte i praktiken då det kräver tester tagna av sjukvårdspersonal på plats
Det eliminerar nästa 100%

Vaccin för 5 åringar är tillåtna på vissa ställen.
Det inser alla att det bara är en tidsfråga innan det tillåts även här.
Utan faktiskt tvång med med en massiv kampanj att störa ut alla som inte vaccinerar sina små barn.

Nästa steg är vaccin av nyfödda.
Detta vaccin finns snart tillgängligt

Vad gäller sjukvården så bör det införas åtgärder som är mest effektiva för att begränsa spridning.
Vaccin är en men det mest effektiva är daglig testning och skyddskläder.
Vill vi minska spridning eller är det viktigaste att medicinera alla?

Bevis på genomgången sjukdom verkar fungera?

FHM vill maximera spridning, det har varit Tegnells mål hela tiden, hans flockimmunitetsexperiment.

Varför är du rädd för vaccin?
Citera
2021-11-15, 13:12
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart att det jag skrev kan påverka det du påstår. Har du någon källa för ditt påstående och har de du påstår har blivit sjuka tre gånger i convid testats ordentligt eller har de bara hostat förr doktorn?

Om du googlar så hittar du en lång rad med dokumenterade fall i många länder.
Citera
2021-11-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du googlar så hittar du en lång rad med dokumenterade fall i många länder.
Men du har väl en länk till just det trippelfall du själv drog upp?
Citera
2021-11-15, 13:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du är inte medveten om att man kan ha flera olika sjukdomar samtidigt? Eller faktumet att undr lång tid testades det bara för convid? Samt att länge fiagnosticerades folk som convid sjuka trots att inga tester ens gjordes?

Nej det testades inte bara för covid, vi har en sentinelövervakning som sköter andra tester och där hittade man inga andra sjukdomar som normalt förekommer, influensa exempelvis.
Citera
2021-11-15, 13:16
Medlem
Citat:
Jag tänker mer i banorna av hur mycket staten sparar och i slutändan vi själva. En patient på IVA i 14 dagar á 50K/dygn. vs 2 sprutor á 150kr.
Staten sparar? Är du xzxccxz? Fattar du inte hur många miljarder staten lägger ut av vpra skattepengar på att vaccinera människor som inte behöver vaccineras?
Citera
2021-11-15, 13:18
Medlem
Citat:
Man får ju ställa vaccinkostnaden i relation till vad det kostar att vårda folk på IVA.

Jag brukar titta på statistiken och läsa forskningsrapporter. MSN tittar man på för att man vill veta var man har sin fiende.

Du verkar skiträdd för vaccinpass, du kanske ska söka hjälp för det där?

Vad kostar vård på IVA kontra vaccinutgifter?

Att folk inte är oroliga för vaccinpass är mest skrämmande för mig. För det kommer göra det så mycket lättare för dom att införa det. Och dom kommer inte införa det för hälsans skull
Citera
2021-11-15, 13:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Staten sparar? Är du xzxccxz? Fattar du inte hur många miljarder staten lägger ut av vpra skattepengar på att vaccinera människor som inte behöver vaccineras?

Det är billigare än att ha 70 000 liggandes på sjukhus (trots restriktioner). Dessutom kan samhället komma igång igen, fast det verkar inte ni antivaxxare vilja.
Citera
2021-11-15, 13:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Vad kostar vård på IVA kontra vaccinutgifter?

Att folk inte är oroliga för vaccinpass är mest skrämmande för mig. För det kommer göra det så mycket lättare för dom att införa det. Och dom kommer inte införa det för hälsans skull

Runt 50-80 tusen per vårddygn, ECMO 150 tusen per vårddygn. En spruta 150 spänn. Räkna får du göra själv.

Varför ska jag oroa mig för vaccinpass, jag är ju vaccinerad? Du borde oroa dig mer för din lilla smartphone som du har i fickan och som kan övervaka allt du gör.
Citera
2021-11-15, 13:25
Medlem
Citat:
Klart man kan få långvarig naturlig immunitet efter stt ha fått influensa eller förjylning. Men inte alla får det av lite olika anledningar.Men vaccin verkar ge uselt skydd med tanke på alla dubbelvaccinerade som på kort tid smittat andra dubbelvaccinerade

Du får nog komma med lite källor som backar detta påstående - dubbelvaccinerade som på kort tid smittat andra dubbelvaccinerade.

Finns väl enstaka exempel på SÄBO men inget som studerats utan bara baserats på "alla här säger att de är vaccinerade!" plus det faktum att man inte har en aning om det ens är personalen som smittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in