2021-11-15, 11:52
Medlem
Någon som vet vad GM jobbar med?
Citera
2021-11-15, 11:53
Medlem
Helyllemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Om det är denna som är GM, har den en äldre son också isåfall..https://www.facebook.com/photo/?fbid=541195629256709&set=ecnf.10000098830361* *2
Vart befinner sig det barnet isåfall...bild från 2013 och en vild gissning att barn är 3-4 år.. så bör det barnet vara cirka 12-13 år...?
Denna Assndiaye Ndiaye verkar ju bo i Italien.
Citera
2021-11-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Måste ju finnas någon brevbärare som kommit med någon form av myndighetsbrev redan på fredagseftermiddagen till denna familj. Bråk i samma lägenhet på lördagen , och på söndagen händer detta enormt brutala. .

Hade socialtjänst fått jobba utan rättsprocess för att flytta barnen så hade de varit i livet och mått bra nu.
(obs på att socialtjänsten möjligtvis ej var inkopplad i lördags) men socialtjänst behöver verkligen den makt att kunna ta barn direkt utan massvis med krångliga långa rättsprocesser innan ett beslut fattas av andra myndigheter..

Hoppas att denna nya lag som träder i kraft 1 december ger denna fullmakt till socialtjänsten.
Jag har ännu bara hört att polis ska få mer rättigheter vid misstanke om brott...

Vilket e värst... Hamna i klorna på socialtjänstens usla skitna fosterfamiljer och hvb hem där dom lär sig knarka och supa och skära sig i armarna kanske sexuella övergrepp och ha en trasig själ eller va hos sin biologiska galna störda familj?! Ni får välja själva.. soc e russian roulette man vet aldrig vad man får
Citera
2021-11-15, 11:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Jag antar att det ligger svåra psykiska störningar bakom dessa dåd som vi inte förstår. Psykvården i Sverige är mer än bristfällig, den är katastrofal med himla långa väntetider. Finns mycket folk därute, vita, svarta, bruna, gula och röda som är handgranater som kan både skada sig själv och andra när som helst. Sjukvården har inga tider och säger att man ska ta en Alvedon...
Möjligt, men vi måste också våga prata om att det finns människor som föds dåliga: genetiskt, IQ-mässigt, emotionellt klent rustade och med impulskontrollstörningar. Man kan försöka ta fram hur mycket "metoder", "verktyg" och psykofarmaka som helst, men i vissa fall biter ingenting. Jag vet såklart inget om detta exemplar, men jag skulle tippa på att han är dålig, rätt och slätt...
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mwen
Ett tecken på att folket som verkar där är avtrubbade.

Men lägg av. Tror du på allvar att nån såg två skadade barn ligga där och sket i det pga ”avtrubbning”? Om det är kolmörkt ute är det inte så konstigt att det tog en kvart innan de hittades.
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Sånt här för mig signalerar att familjen var under enorm press.

Det är inga balkongflickor pga. heder utan det känns som att föräldrarna eller en förälder brutit ihop totalt.

Alla agerar olika och denna förälder gav sig på barnen.

Vilken enorm tragedi och synd att man inte fångat upp detta tidigare.

"Alla agerar olika", vilket skitsnack.
Citera
2021-11-15, 11:56
Medlem
mjohan84s avatar
Fler sånt här lär hända när vi tar in människor och inte ens frågar dom hur de mår eller om de behöver psykisk hjälp efter upplevda händelser i hemlandet

Är ingen anhängare av invandring direkt men här har två oskyldiga barn skadats/dödats... usch säger jag bara

Det gör ont i pappa-hjärtat
Citera
2021-11-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En annan vuxen hittades skadad i lght enl artikel i AB. Denne verkar ha förts till häktet. Vill minnas att det var en kvinna, men kan ha fel.

Det är en kvinna också anhållen
Med tanke på att det verkar gått en hel timme från det att barnen hittades, tyder på att bägge är inblandade i dådet
Planen kanske för bägge var att begå självmord efter detta, men misslyckades
Citera
2021-11-15, 11:59
Medlem
En pappa och en mamma sitter anhållna på sannolika skäl misstänkta för mord och mordförsök på sina barn.

Polisen misstänker att pappan knivhuggit barnen och sedan kastat ut dem från lägenheten cirka 15 meter upp, Pappan ska ha skadat sig själv.

https://www.aftonbladet.se/a/V9dMEd
Citera
2021-11-15, 12:00
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
'Man vill att de ska fokusera på att sköta sitt jobb bra inte tänka på hur de tar sig ut på bild. Idioter som söker något att uppröras över men som antagligen inte själva hade fixat deras jobb. Jag hade inte fixat det.
Missförstod du mig nu?
Citera
2021-11-15, 12:01
Bannlyst
Citat:
En annan vuxen hittades skadad i lght enl artikel i AB. Denne verkar ha förts till häktet. Vill minnas att det var en kvinna, men kan ha fel.

Det var väl pappan. Han knivskar ju sig själv efteråt.
Citera
2021-11-15, 12:01
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Jo, så verkar det vara men enligt min uppfattning verkar hon ha lindrigare skador än mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in