2021-11-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallenFan
En 3åring pojk och 7årig tjej fick jag till mig
Ok tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är en automatöversättning från arabiskan på Amals Facebooksida. På arabiskt original står det:

والله حرام ، بأي دنت؟؟؟ واحد مات في البلاصة و الاخر الله اعلم، ما نضنش يعيش، الطابق الخامس اصاحبتي 😭

På engelska står det:

I swear it's forbidden, with what dent??? One died in the place and the other God knows, we didn't think he would live, fifth floor my friends 😭

Det är detta "dent" som på svenska blir "buckla". Fan vet vad det ska syfta på?

Citat:
Ursprungligen postat av poesikon
Okej, nu förstår jag kontexten. Visste inte om du citerade eller om du bara skrev konstigt.

Om man går in på Google Maps så är det bara en gräsmatta under balkongen, så man får ju hoppas på att det dämpade fallet.
Dent kan betyda annat än buckla, troligtvis syftar det på att det kan vara en grop eller liknande i gräsmattan där de landat som åsyftas. Har de fallit från femte våningen så lär det vara rejäla märken där de landat, och av kontexten att döma så är det troligt att det är det som åsyftas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan112
Ni kan söka på Assndiaye Ndiaye på Facebook GM till 99,9%

Assndiaye Ndiaye är han huvudmisstänkt?
Citera
2021-11-15, 11:15
Medlem
En avliden
Citera
2021-11-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mwen
Assndiaye Ndiaye är han huvudmisstänkt?
Ja det är han som är pappan och huvudmisstänkt.
Citera
2021-11-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Nu måste föräldrarna få mycket stöd och vård av samhället efter detta fruktansvärda de varit med om. Eller blir de fängelse för pappan?

Om du tänker efter...vad tror du? Tror du att han får sitta på Soc imorgon och prata av sig? Tror du mamman vill sitta där med honom? Tror du barnet vill sitta där med honom? Den där familjen är slut som familj och han kommer få ett straff på minst 18 år.
Citera
2021-11-15, 11:17
Medlem
Större delen av tråden har övergått till politik och annat som inte tillhör tråden. Avgå från tråden.

Förstår att folk snackar om ”onda andar” o annat skit, och bygger teorier. Men att snacka om hur vårat land är uppbyggt är ju jävligt orrelevant i den tråd.
Citera
2021-11-15, 11:18
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det beror, som någon skrev tidigare, hur fallet har varit. Jag känner till en som föll från tionde våningen, slog i olika saker under fallets gång samt landade på ett plåttak till en källaringång. Personen bröt i princip alla ben i kroppen, men klarade livhanken och fick inte fettemboli heller. Dock blev det något som snurrade om rejält och personen begick självmord något år senare.

I detta fall var det väl fria fall och en har ju bevisligen dött.
Det var tråkigt att höra om personen du kände som råkade illa ut.
Fallet på Klostergården var smack rakt ner i gräsmattan. Det finns inget att slå i där men det var speciella omständigheter som gjorde att han överlevde. Jag vet inte var han är nu men han levde i alla fall två år senare när rättegången var för killen som knuffat/kastat honom. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1Ox8j/foll-handlost-fran-sjunde-vaningen
Citera
2021-11-15, 11:20
Medlem
Citat:
Ni kan söka på Assndiaye Ndiaye på Facebook GM till 99,9%
Om det är denna som är GM, har den en äldre son också isåfall..https://www.facebook.com/photo/?fbid=541195629256709&set=ecnf.10000098830361* *2
Vart befinner sig det barnet isåfall...bild från 2013 och en vild gissning att barn är 3-4 år.. så bör det barnet vara cirka 12-13 år...?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag skulle inte vilja dra några slutsatser om hudfärg från en bild tagen i mörker och motljus. Skallighet redan i 40-årsåldern är ett typiskt nordeuropeisk drag.

Så mörkt är det då inte ;-) De båda personerna på bilden syns ju helt klart.
Troligen är är bilden tagen då de befinner sig under nån av lyktstolparna. Ljuset är på mannen, det blänker till i hans panna. Varför är inte ambulanssjukvårdenaren ifall lika svart…?

Det framgår dock klart att det är en svarthyad skallig/rakad person som ligger där, med en syrgasmasnk över ansiktet: https://ibb.co/JdcY1Kg
Citera
Bannlyst
Citat:
Ja det är han som är pappan och huvudmisstänkt.

På mrkoll heter han ASSANE Ndiaye.

https://mrkoll.se/person/i-samma-hushall/cYfruerApuhQDYuqsqqkDYuqDYuqcYfrkyqRaQbTAQmdYQauer ArahA
Citera
2021-11-15, 11:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Det är väl inget nytt att nån procent av befolkningen är kapabla till PRECIS vad som helst? Även döda barn. Detta gick upp för mig efter Josef Fritzl. Detta går inte att förhindra. Det är bara att acceptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in