2021-11-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Var hittade du dessa uppgifter om barnen? folkbokföringen var väl inte öppen igårkväll/natt

Via mitt yrke, finns ej för allmän beskådan.
Citera
Medlem
Jobstlers avatar
Detta låter inte som ett brott utan som en händelse sprungen ur bakomliggande psykologiska orsaker.

Vi vet sedan tidigare att omställningen att komma från ett land där överlevnad är det primära till att flytta till Sverige där allt är all inclusive ger posttraumatiskt stresssymptom. I kombination med Kat en dödlig cocktail.

Hudfärgen saknar betydelse i sammanhanget. Han bör åtnjuta vård.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan112
Ja jag tror också det finns fler barn eftersom profilbilden på pojken är från 2011 så han borde vara tonåring idag. Afrikaner är kända för att skaffa många barn. Tvivlar dock inte 1 sekund på att det är rätt GM som jag länka till

Det fetade, beror dock inte på genetisk härkomst utan på socioekonomisk situation. Invandrare som kommer in i det svenska samhället och har god status skaffar inte fler barn än andra.

Och svenskar hade också 10-15 barn på landsbygden för 100 år sedan när det var knapert och många dog i unga år.
Citera
2021-11-15, 11:46
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Oavsett härkomst på föräldrar är det så sjukt att det inte finns ord för att skada sina barn.
Om du som vuxen inte mår bra och inte ser någon utväg annat än döden så ta ditt liv men skada för helvete inte oskyldiga barn med ett helt liv framför sig.
Det är oförlåtligt! Fullständigt oförlåtligt!

Håller med men vill tillägga på att man inte tar sitt liv om man har barn, vilket är mycket grov misshandel som sätter spår. Man härdar ut oavsett , om man satt barn till världen. Det är en plikt, till och med om man Är så sjuk att vårdnaden måste överlåtas.

Skada sina barn gör man inte. Det är så emot allt. Moral och naturen. Fy fan.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-11-15 kl. 11:49.
Citera
2021-11-15, 11:47
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinochmandarin
De flesta föräldrar hade ändå sprungit ner till sina barn, döda eller ej.
Antagligen ja, men man vet aldrig hur man reagerar. Finns exempel på när folk sprungit åt andra hållet. Har två såna personer i min närhet.
Citera
2021-11-15, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mwen
Ett tecken på att folket som verkar där är avtrubbade.

Så om du inte sett dom kastas ut eller gått ut vid 22 på kvällen så är du avtrubbad? Det var ingen som passerade förrän då.

Jag har inte hört att folk passerat och struntat i barnen.
Citera
2021-11-15, 11:49
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan112
Säkra källor

Tror att det är rätt man. Han uppdaterar inte sin FB särskilt ofta, men han säger att han flyttat till Stockholm (från Senegal, via Paris?) och hans senaste "check-in" (förvisso från 2011) är absurt nog Kista Galleria, en inrättning som han är mycket imponerad av.

Barnen på bilderna är nog vuxna idag. Och de som förolyckades är nog nyanskaffade, med en ny kvinna.
Citera
2021-11-15, 11:49
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Att vissa mörka från Afrika har låg empati har man ju förstått innan, men det här toppar ändå det mest på senare tid.
Du visar ju att även vita har brist på empati. Vissa vita, viss mörka.
Citera
2021-11-15, 11:50
Avslutad
Måste ju finnas någon brevbärare som kommit med någon form av myndighetsbrev redan på fredagseftermiddagen till denna familj. Bråk i samma lägenhet på lördagen , och på söndagen händer detta enormt brutala. .

Hade socialtjänst fått jobba utan rättsprocess för att flytta barnen så hade de varit i livet och mått bra nu.
(obs på att socialtjänsten möjligtvis ej var inkopplad i lördags) men socialtjänst behöver verkligen den makt att kunna ta barn direkt utan massvis med krångliga långa rättsprocesser innan ett beslut fattas av andra myndigheter..

Hoppas att denna nya lag som träder i kraft 1 december ger denna fullmakt till socialtjänsten.
Jag har ännu bara hört att polis ska få mer rättigheter vid misstanke om brott...
Citera
2021-11-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Just så tolkade jag hans lite stela leende också. Sedan kanske någon av de andra just hade uttryckt, att du ramlar väl inte nu, så vi måste ta hand om dig också? Men detta är mer min spekulation.

Vad vet vi?
1) Mannen har knivat de båda barnen och kastat ut dem.
2) Kvinnan har i ilska på hans gärning gett sig på mannen, eller har mannen skadat sig själv?
En annan vuxen hittades skadad i lght enl artikel i AB. Denne verkar ha förts till häktet. Vill minnas att det var en kvinna, men kan ha fel.
Citera
2021-11-15, 11:51
Medlem
L.Kollbergs avatar
Jag antar att det ligger svåra psykiska störningar bakom dessa dåd som vi inte förstår. Psykvården i Sverige är mer än bristfällig, den är katastrofal med himla långa väntetider. Finns mycket folk därute, vita, svarta, bruna, gula och röda som är handgranater som kan både skada sig själv och andra när som helst. Sjukvården har inga tider och säger att man ska ta en Alvedon...
Citera
2021-11-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Pappan som sköt sina 2 små pojkar var ju också Svensk. Var väl utanför Uppsala om jag inte missminner mig.
Det var i Sala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in