2021-11-15, 11:36
Medlem
Guld-Jussis avatar
Jag uppfattar det som att det finns ett tidspann på mer än en timme mellan att barnen skadats och tidpunkten då de hittades. Eller har jag missuppfattat?
Citera
2021-11-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
På vilket sätt anses kvinnan delaktig i dådet, p g a personen är anhållen nån som vet?
Hon befann sig på en brottsplats. En brottsplats där ett grovt våldsbrott begåtts. Naturligtvis plockar man in alla sådana personer innan man hunnit utreda mer.
Citera
2021-11-15, 11:37
Medlem
Orobanches avatar
Oavsett härkomst på föräldrar är det så sjukt att det inte finns ord för att skada sina barn.
Om du som vuxen inte mår bra och inte ser någon utväg annat än döden så ta ditt liv men skada för helvete inte oskyldiga barn med ett helt liv framför sig.
Det är oförlåtligt! Fullständigt oförlåtligt!
Citera
2021-11-15, 11:38
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Tack!

Enligt samma granne, så kastades barnen ut från femte våningen. Vidare säger hon att den yngsta pojken var död redan när ambulans kom fram. Vidare verkar hon tro att det är mannen som är skyldig och kallar honom "idiot". Allt enligt de två posterna i ämnet (en på arabiska och en på svenska), som hon gjort på Facebook. Sök på "amal wahbi". Det finns flera, men det är hon med palestinsk flagga i profilbilden.
Citera
2021-11-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Är det rätt så verkar det finnas fler barn.
Ja jag tror också det finns fler barn eftersom profilbilden på pojken är från 2011 så han borde vara tonåring idag. Afrikaner är kända för att skaffa många barn. Tvivlar dock inte 1 sekund på att det är rätt GM som jag länka till
Citera
2021-11-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Hur vet du att det är han?
Säkra källor
Citera
2021-11-15, 11:41
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mwen
Varför det?
Det som verkar irrationellt för dig är helt rationellt hos dom.

Tro mig, endast en psykos eller droger kan få knivmörda sina egna barn och kasta ut dem från balkongen att verka rationellt.
Citera
2021-11-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Alltså , är helt tom inombords. Men denna typ av aggression finns i balkan länderna.
(Obs inget som betyder att dessa är från balkan) men jag undrar faktiskt.

Helt mållös i övrigt .. fy för f***n vad hemskt.

Må vara mycket skit på balkan.. Men detta gör ingen ifrån balkan mot sina barn.

Bobbys förädrar va ifrån balkan?
Han som kasta ner sitt spädbarn i stenbrott va från balkan? Englas mördare va oxå
Från balkan? Lika så helenes ifrån hörby?
Citera
2021-11-15, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Jussi
Jag uppfattar det som att det finns ett tidspann på mer än en timme mellan att barnen skadats och tidpunkten då de hittades. Eller har jag missuppfattat?

15 minuter låg dom på marken innan någon såg dom, en förbipasserande.

Tänk dig överraskningen.
Citera
2021-11-15, 11:44
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Om vi nu ska jämföra och spekulera så kan det nog vara fråga om en dispyt mellan föräldrarna där MGM kommer fram till att om de inte ska vara tillsammans längre så ska barnen inte finnas mer, eftersom MGM inte kommer vara i kontroll över deras liv varje dag, vilket MGM tänker sig kan leda till att de i framtiden förstör familjens heder. Barnen är i nuläget väl små för att hedersmördas för något de kan anses ha gjort nu. Min gissning är dock att det handlar om någon form av "om inte min familj ska vara intakt så ska den inte existera" eller "om inte jag ska ha vårdnaden om barnen ska ingen ha vårdnaden om barnen", för det brukar vara en vanlig motivation till att utplåna sin familj.
Låter rimligt. Det är ju inte ovanligt att kvinnor mördas för att de tänker lämna sin man. En skilsmässa är otänkbar i vissa religioner, och även av lättkränkta män från alla kulturer.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Verkar som han har haft mer än 1 fru av det man kan läsa på hans FB.
Citera
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Men det är för helvete ingen här som VET vad han log åt!!!
Han springer delvis baklänges och håller kanske på att snubbla. Ler lite då han har fullt sjå att hålla balansen och styra vagnen bakåt.
Ungefär som när någon skrattar när den ramlar. Det är ju knappast för att det är roligt utan mer för att det blir lite pinsamt och lustigt.
Just så tolkade jag hans lite stela leende också. Sedan kanske någon av de andra just hade uttryckt, att du ramlar väl inte nu, så vi måste ta hand om dig också? Men detta är mer min spekulation.

Vad vet vi?
1) Mannen har knivat de båda barnen och kastat ut dem.
2) Kvinnan har i ilska på hans gärning gett sig på mannen, eller har mannen skadat sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in