2021-11-15, 10:11
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Ja jag skulle nog tänka både en och två gånger innan jag satte mig till doms över hur personal som jobbar mitt i traumatiska händelser försöker ta sig genom en dag. Min mamma var intensivvårdssjuksköterska när hon var yrkesverksam och särskilt fall där barn är inblandade är väldigt psykiskt påfrestande. Inget lätt att släppa bara för att man gått hem för dagen.
Jag tycker vi ska släppa ambulanspersonalen nu. Det var olyckligt att detta som ser ut som ett stort leende fångades på bild/film, men knappast något att fundera närmare över. Det ser lite illa ut bara. Är dock 100% övertygad om att han är både professionell och på alla plan berörd av situationen och händelsen i stort.
Citera
2021-11-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Ja jag skulle nog tänka både en och två gånger innan jag satte mig till doms över hur personal som jobbar mitt i traumatiska händelser försöker ta sig genom en dag. Min mamma var intensivvårdssjuksköterska när hon var yrkesverksam och särskilt fall där barn är inblandade är väldigt psykiskt påfrestande. Inget lätt att släppa bara för att man gått hem för dagen.

Någonstans finns ju gränsen för vad som anses lämpligt yrkesutövande.
Är det okej för poliser som åker hem till familjer för att lämna dödsbud står och skrattar åt något för att de upplever situationen som psykiskt påfrestande? Nej. Det är därför alla dessa yrkesgrupper får regelbundet krisstöd och handledning för sina arbetsrelaterade traumatiska händelser.
Citera
2021-11-15, 10:13
Medlem
Ducadreams avatar
Jag finner det lustigt att nästan ingen här har nämnt att psykisk sjukdom eventuellt kan vara en orsak till dådet så fort det kom fram att det var en svart familj. Det talar sitt tydliga språk. Men hade det handlat om en vit svensk så skulle det vara andra noter. Ni bönder förstår väl att mörkhyade personer också kan drabbas av psykiska sjukdomar? Uppenbarligen inte.

Detta är tragiskt, liksom händelsen.
Citera
2021-11-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kan likaväl tolkas som att det var ovanligt tyst när det gällde den specifika familjen

”Grannen: ”Det lät som ett stök”
En man som bor i samma trappuppgång hörde att något hände i lägenheten vid klockan 21.30.
– Det lät som ett stök, mer att något föll till marken än skrik. Jag hörde inga barnskrik. Men det var mycket kort så jag tänkte inte så mycket på det.
Vid klockan midnatt knackade polisen på och frågade vad han hört.
– Familjen var ovanligt tyst. Jag trodde först att det var något som hänt högre upp.”

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tva-barn-skadade-stor-insats

Hur lyckas man knivhugga barn utan att de skriker?
Citera
2021-11-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
kan väl vara mörka byxor?
Nej, man ser skinnet mellan strumorna och byxorna! Kolla på klippet själv!
https://www.youtube.com/watch?v=q1LW5KaBKNc
Citera
2021-11-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Bekräftat?
När och var är det bekräftat?
Finns inget i klippet som bekräftar nationalitet!

Att det är en afrikan är tydligt. Sedan är det väl strunt samma om han är senegales eller kongoles.
Citera
2021-11-15, 10:16
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusahlqvist
Att det är en mörkhyad person det handlar om är 100%,syns i videon när dom drar iväg han på båren.
Starkt av dom kan inte dra fram en pistol och skjuta honom på plats.
Tänker på polismannen som grep fadern som kastade ner sitt barn i kraftdammen. Hur han blev skakig i rösten när han upprepade vad fadern sa: "Jag hoppas att hon dog".
Känner en del brandmän, allt med barn är absolut svårast att släppa..

100% är det verkligen inte. Letar man efter det man vill se, så ser man lätt det

Oavsett härkomst, ska ha straffas jävligt hårt!
Citera
2021-11-15, 10:18
Medlem
lindblomsgröns avatar
Så här säger en kvinna som bor på samma adress:
Amal Wahbi
Kvinnan har åkte med ambulans, idioten är gripen
Amal Wahbi
Loubna Bennani Jag svär det är förbjudet, med vilken buckla??? En dog på platsen och den andra gud vet, vi trodde inte han skulle leva, femte våningen mina vänner 😭

Sedan vid intervju idag ca kl 9 på radio P1 försade sig polisen och sade att personen som inte kunde höras tidigare på grund av skador var Hon. Han ändrade sig omedelbart till Den.
Citera
2021-11-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Hur lyckas man knivhugga barn utan att de skriker?
Kanske sticker i halsen ?
Citera
2021-11-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Våning 5 är obekräftade uppgifter ja, från ca sida 8 i tråden. Du får vara beredd på att sådant förekommer. Ta det för vad det är.

Aftonblaskan skriver balkong 15 m upp

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V9dBWp/tva-barn-svart-skadade--misstankt-mord
Citera
2021-11-15, 10:21
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så här säger en kvinna som bor på samma adress:
Amal Wahbi
Kvinnan har åkte med ambulans, idioten är gripen
Amal Wahbi
Loubna Bennani Jag svär det är förbjudet, med vilken buckla??? En dog på platsen och den andra gud vet, vi trodde inte han skulle leva, femte våningen mina vänner 😭

Sedan vid intervju idag ca kl 9 på radio P1 försade sig polisen och sade att personen som inte kunde höras tidigare på grund av skador var Hon. Han ändrade sig omedelbart till Den.
Ja vilken buckla?? Man undrar ju!
Citera
2021-11-15, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
100% är det verkligen inte. Letar man efter det man vill se, så ser man lätt det

Oavsett härkomst, ska ha straffas jävligt hårt!
Härkomsten är definitivt inte 100%,men att han är mörkhyad är ju 100%, det behöver man inte vilja se för att se.
Absolut, det kvittar! Ogillar att de redan görs politik av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in