2021-11-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Att INGET tyder på att hon är skyldig på något sätt.

Hon är gripen av polis, förstår du?

Jag skrev att inget tyder på att mannen är skyldig. Köp läsglasögon.
Citera
2021-11-15, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ingen aning, men en möjlighet är ju att han hotade henne. En annan möjlighet är att hon inte uppfattade vad som hände, exempelvis att hon sov eller stod i duschen.

Ytterligare en möjlighet är att hon var på ett eller annat sätt delaktig. Men det tror jag inte.

Varför är hon gripen då? Man hade inte gripit henne rakt av utan skäl.

Man hade tagit med på förhör.
Citera
2021-11-15, 09:44
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ingen aning, men en möjlighet är ju att han hotade henne. En annan möjlighet är att hon inte uppfattade vad som hände, exempelvis att hon sov eller stod i duschen.

Ytterligare en möjlighet är att hon var på ett eller annat sätt delaktig. Men det tror jag inte.
Eller att hon var säker på att barnen var döda och därför helt enkelt brutit ihop och hade panik.
Citera
2021-11-15, 09:45
Medlem
lindblomsgröns avatar
På nyheterna nu försade sig polisen och kallade den skadade föräldern för hon, polisen ändrade sig snabbt och sa den.
Citera
2021-11-15, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag skrev att inget tyder på att mannen är skyldig. Köp läsglasögon.

Jo, han är också gripen. Han anses ha orsakat skadorna på barnen.

Är du trög? Det står till och med i närmaste tidning.
Citera
2021-11-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
På nyheterna nu försade sig polisen och kallade den skadade föräldern för hon, polisen ändrade sig snabbt och sa den.

Källa?
Citera
2021-11-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Eller att hon var säker på att barnen var döda och därför helt enkelt brutit ihop och hade panik.
Han kan ha tagit ifrån henne hennes telefon. Hon var förmodligen mycket rädd, jag menar han hade kniv och redan skadat barnen.
Har varit med om det själv att ha blivit hotad till livet och fått min mobil sönderslagen och inte hade möjlighet att kalla på hjälp förrän nästa morgon.
Citera
2021-11-15, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Han kan ha tagit ifrån henne hennes telefon. Hon var förmodligen mycket rädd, jag menar han hade kniv och redan skadat barnen.
Har varit med om det själv att ha blivit hotad till livet och fått min mobil sönderslagen och inte hade möjlighet att kalla på hjälp förrän nästa morgon.

Om detta vore uppenbart hade man inte gripit henne på platsen.
Citera
2021-11-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag reagerade också på det😳

Man går in i sin bubbla och låtsas att det inte är på riktigt när sånt här sker. Det är en del i att hantera det som gör att man klarar av att utföra jobbet. Jag gör så själv när något allvarligt sker, drar till med något skämt eller liknande för att man inte ska bli paralyserad eller för att få igång kollegorna.
Citera
2021-11-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja ett fall från 5:e vån motsvarar det kroppen utsätts för vid en frontalkrock i ca 65 km/tim.

(70 km/tim motsvarar ett fall från 6 vån.
50 km/tim motsvarar ett fall från 3 vån.)

Vid krock i 30 km/h överlever ca 8 av 10
Vid krock i 50km/h överlever ca 1 av 10

Det ser dystert ut :-(

Nej, det stämmer inte. Skulle bara 1 av 10 överleva en krock i 50km/h? Nej.

Vid ett fall mot backen är det dessutom din kropp som får ta emot hela smällen, och decelerationen är mycket kraftig. Det tar stopp omedelbart när du slår i backen.
Citera
2021-11-15, 09:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nu är det bekräftat: smalbenet är senegalesiskt!
Nej, men att han är färgad/svart framgick ju.
Citera
2021-11-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Fler än jag som tycker ambulanssjukvårdaren i täten ser ut att vara olämpligt... munter? Någon kollega som passat på att droppa ett skämt eller berätta en anekdot?
Kan nog vara en ren försvarsmekanism, det är ganska mycket för psyket att hantera att se ett knivhugget barn som har blivit slängt från en balkong…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in