2021-11-15, 09:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du skriver alltså ut namn och är "säker på att det är en neger" och sen frågar du tråden vilken gata det är på .....

Herregud.

Jag skrev hela tiden "om" det är Maltesholmsvägen. Då är det klart. Om det är en annan adress så är vi tillbaka vid ruta ett.

Dessutom använder jag aldrig ordet n-r.

Jag har heller aldrig skrivit ut några namn.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-11-15 kl. 09:21.
Citera
2021-11-15, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Är du säker på att GM hade druckit?
Är man inte en galning om man gör det i nyktert tillstånd?

Om du läser inlägget jag citerade så menade personen på att det skulle kunna vara en svensson som gjort det på fyllan, och att det i sådana fall inte rörde sig om en galning.
Citera
2021-11-15, 09:19
Medlem
Mildsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Ingen är häktad de båda har anhållits av åklagare.
Ok, och då föll hela min poäng menar du...
Citera
2021-11-15, 09:20
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Det är ett ganska "svenskt" område, gjorde en slagning på den aktuella adressen och ca 70-80% av personerna i huset heter Lars, Ove, Julius, Sara, Jesper och liknande namn.

Inte för att det spelar någon roll, men det luktar galning ungefär som den där Lars som tände på sina två barn i Dalarö.

Nej, Hässelby Strand är ej ett "svenskt" område, över 50% har utländsktbakgrund.

https://start.stockholm/globalassets/start/om-stockholms-stad/utredningar-statistik-och-fakta/statistik/omradesfakta/vasterort/hasselby-vallingby/hasselby-strand.pdf
Citera
2021-11-15, 09:20
Medlem
g0dspirits avatar
Vid det höga fallet ser man nästan alltid skador på alla inre organ med kraftig blödning. Oavsett om man landar på huvudet eller på fötterna så kommer skallen krossas, sen är det frågan om hur pass mycket skallen går sönder och hur hjärnan skadas. Det kan inte ha varit roligt för ambulanspersonalen att mötas av detta. Att kunna ens tänka tanken på att utsätta oskyldiga barn för något sånt får mig illamående. Sveket och rädslan dom måste ha känt efter någon dom säkert har litat på hugger i deras små kroppar, och sen den totala skräcken och sorgen som måste ha florerat i deras kroppar när dom kände den kalla luften utifrån samtidigt dom faller mot marken, behandlade som om dom vore skräp. Fruktansvärt.

Enbart en person med allvarlig psykisk störning med inslag av psykos och droger, eller en person med anti social personlighetsstörning (psykopati) kan göra något sånt här.
Senast redigerad av g0dspirit 2021-11-15 kl. 09:26.
Citera
2021-11-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
varför flyger denne man upp i topp på mrkoll?
https://mrkoll.se/person/sverigetoppen/sqqkmUxaulaTuerAdYQapuhQbTAQmcYfrkyqRaQbTAQmpuhQue rArahA

Förresten verkar inte området vara så dåligt med 35 inkomstpoäng och det är verkligen inte bara invandrare som bor där utan en salig blandning.

Namedroppa inte om du inte har koll. Står tidigare i tråden vart den mest sannolika GM bor i huset.
Citera
2021-11-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Om du läser inlägget jag citerade så menade personen på att det skulle kunna vara en svensson som gjort det på fyllan, och att det i sådana fall inte rörde sig om en galning.

I Stockholm drinkar man, det är uppe i Norrland med hembränt de super ner sig. Så jag tror inte han var full. Tror mer på Voodo, att han kört in knivar för att han trodde de var besatta dockor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anstalten
Brottsplats_stockholm har lagt upp en pixlad bild på mannen som ser ut att ligga på en bår.

https://www.instagram.com/p/CWRcUgUsda2/?utm_medium=copy_link

Har sett den opixlade och det är en svart person
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poesikon
Enligt uppgifter från vittnen så ska det varit tyst i lägenheten hela kvällen/tidig natt. Ca 5min innan händelsen dock så hörde grannar hur det var lite dunstar o liknande men inget anmärkningsvärt

hur mycket liv brukar västafrikanerna föra under sina hoodoo-seanser?
Citera
2021-11-15, 09:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det är ett ganska "svenskt" område, gjorde en slagning på den aktuella adressen och ca 70-80% av personerna i huset heter Lars, Ove, Julius, Sara, Jesper och liknande namn.

Inte för att det spelar någon roll, men det luktar galning ungefär som den där Lars som tände på sina två barn i Dalarö.
Nej det gör då rakt inte de som bor på Maltesholmsvägen 121
En klar majoritet är utlänningar.
Citera
2021-11-15, 09:23
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Definitivt en galning, oavsett svensk eller invandrare. Eller tror du det finns någon kultur i världen där man slänger ut sina barn genom fönstret?

Ja, det finns sådan kultur. I mellanöstern så är det vanligt att fäder "dömer" sina döttrar enligt sharia till stening till döds.

Även här i Sverige har vi flera personer från mellanöstern som kastar ut flickor från balkonger, dessa kallas "balkongflickor".

Ett tredje exempel är att det inom arabisk kultur från i synnerhet mellanöstern existerar det som kallas "hederskultur". Här kan fäder, bröder, kusiner etc. mörda kvinnor och flickor om de gjort så att familjen förlorar "heder".

Jag är så otroligt trött på sådana som dig som skall säga att alla världens kulturer är precis lika snälla och fina. Det finns definitivt kulturer som är "sämre" för individen och där man skadar/dödar människor.
Citera
2021-11-15, 09:24
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=q1LW5KaBKNc

Man ser lite av hans smalben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in