2021-11-15, 09:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
tekoppen 1989 skrev (citeringen i ditt inlägg blev lite tokig):

Nu finns rättegången att lyssna på primecrime.
Har inte lyssnat klart men va Lydia tycker synd om sig själv...Emil får helt enkelt skylla sig själv enligt henne..verkar vara en väldigt omogen kvinna.

Tack för din info!
Att Lydia under rättegången sitter och tycker synd om sig själv är knappast överraskande.
Hon är nämligen av samma psykopatiska modell och ull, som de som här I tråden sitter och skriver inlägg med exakt den hållningen, dvs de sitter här på Flasback och tycker synd om Lydia..

Att Emil enligt Lydia får skylla sig själv för att hon typ "kände sig tvungen att skjuta honom för att han inte slutade filma henne", precis det resonemanget har ju bl a kontot Remark i flera av sina inlägg fört fram här i tråden.
Förfärligt!

Man blir verkligen helt utmattad av att läsa dina inlägg här i tråden, hur du tar plats och tror dig äga den, dina milslånga utlägg och det ständiga hackandet på folk som inte tycker som dig.
Det är väl ändå inte du som styr och ställer här? Eller har jag helt missat att du är moderator?

Jag brukar ofta bara scrolla förbi, men nu är det nästan bara ditt nick/dina inlägg här så jag läste åtminstone detta.
Kan du inte bara låta folk få tycka vad dom vill utan att idiotförklara dessa?

Om, om det nu finns någon här i tråden som faktiskt tycker synd om henne, kan du inte bara låta dom få göra det, respektera deras åsikter då detta (som du själv säger) är just ett diskussionsforum?

Vi är många som vill åtminstone försöka förstå vad det var som gjorde att detta inträffade, vi är många som försöker diskutera detta, men varenda en blir direkt attackerad och anklagas av dig för att ”försvara”, ”tycka synd om” osv.

Det finns uppenbarligen folk här i tråden som kände henne, och som bildat sig en egen uppfattning om henne utifrån detta. Det är inte alltid man är samma person hemma som ute med ens vänner osv.
Då kan väl dom få berätta om henne här? Hur dom uppfattat henne?
Om inte annat är det intressant för oss andra.
På precis samma sätt som närstående/vänner har berättat om Emil.

Det finns alltid två sidor av ett mynt, precis som att det finns en GM och ett BO, och om du nu blir så arg och irriterad över vad andra skriver (eller om det helt enkelt skrivs något som inte ”passar” dig), gör som jag, scrolla förbi och ignorera istället för att kalla folk okvädesord, förminska och försöka härska och låt bli att trycka ner andra som kanske inte tycker som dig?

Vi andra vill som sagt bara diskutera varför det blev som det blev, vilket denna tråden finns till för.

Tack för mig!

Edit;
Nu säger jag absolut inte detta på ett ”elakt” vis, utan l u g n t och sakligt, och manar till eftertanke. Efter detta kommer jag återgå till att bara scrolla förbi/ignorera återigen.
2021-11-15, 10:14
Medlem
Sitter och lyssnar på förhöret med Lydia nu. Hon får ingen plats i menza direkt.
När hon pratar har hon absolut inte gjort NÅNTING.. Allt är Emils fel. Och när hon blir påkommen med och ljuga blir hon irriterad. Så pratar en människa som inte tar eget ansvar och är van att skylla på andra. Låt damen stå till svars ordentligt!
2021-11-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Man blir verkligen helt utmattad av att läsa dina inlägg här i tråden, hur du tar plats och tror dig äga den, dina milslånga utlägg och det ständiga hackandet på folk som inte tycker som dig.
Det är väl ändå inte du som styr och ställer här? Eller har jag helt missat att du är moderator?

Jag brukar ofta bara scrolla förbi, men nu är det nästan bara ditt nick/dina inlägg här så jag läste åtminstone detta.

Om, om det nu finns någon här i tråden som faktiskt tycker synd om henne, kan du inte bara låta dom få göra det, respektera deras åsikter då detta (som du själv säger) är just ett diskussionsforum?

Vi är många som vill åtminstone försöka förstå vad det var som gjorde att detta inträffade, vi är många som försöker diskutera detta, men varenda en blir direkt attackerad och anklagas av dig för att ”försvara”, ”tycka synd om” osv.

Det finns uppenbarligen folk här i tråden som kände henne, och som bildat sig en egen uppfattning om henne utifrån detta. Det är inte alltid man är samma person hemma som ute med ens vänner osv.

Det finns alltid två sidor av ett mynt, precis som att det finns en GM och ett BO, och om du nu blir så arg och irriterad över vad andra skriver (eller om det helt enkelt skrivs något som inte ”passar” dig), gör som jag, scrolla förbi och ignorera istället för att kalla folk okvädesord, förminska och försöka härska och låt bli att trycka ner andra som kanske inte tycker som dig?

Vi andra vill som sagt bara diskutera varför det blev som det blev, vilket denna tråden finns till för.

Tack för mig!

Edit;
Nu säger jag absolut inte detta på ett ”elakt” vis, utan l u g n t och sakligt, och manar till eftertanke. Efter detta kommer jag återgå till att bara scrolla förbi/ignorera återigen.

Jag anser att du också är ganska vass och off topic med dina skönhetsinlägg som ingen är intresserad av, men saknar den förmågan med touch av humor som carina 78 innehar.
Vi som har berättat och vet negativa saker om Lydia har blivit kallade för fyllesvallerkärringar, lögnare, hatiska. Så det är nog tyvärr lika från båda håll
2021-11-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Sitter och lyssnar på förhöret med Lydia nu. Hon får ingen plats i menza direkt.
När hon pratar har hon absolut inte gjort NÅNTING.. Allt är Emils fel. Och när hon blir påkommen med och ljuga blir hon irriterad. Så pratar en människa som inte tar eget ansvar och är van att skylla på andra. Låt damen stå till svars ordentligt!
Men en plats på Hinseberg, det skall hon inom kort få. Där passar Lydia Barth väldigt väl in dessutom. Där får hon sitta med sina likar och det de alla har gemensamt, det är att de är dömda brottslingar.
Plus att de alla anser sig vara offer..

Att Lydia Barth ens i någon del skulle medge eget ansvar faller på sin orimlighet, hon kan inte ens se sitt ansvar för den uppkomna situationen..
2021-11-15, 11:35
Medlem
Den som i den här tråden tar ord som "förnedring" i sin mun, den har ett långt stycke kvar gällande hur begreppet korrekt skall brukas.
För är det nån som ägnat sig åt "förnedring" så är det trådens huvudperson, nämligen Lydia Barth. Hon har med sitt avlossade dödliga hagelskott mot Emil visat hela världen och då inte minst Emils familj, hur lågt hon värderar honom.

Kunde jag dela ut ett svart bälte i den hypotetiska tävlingsgrenen 'Förnedring' så skulle Lydia Barth få ett sånt.
Dock inte under några högtidliga former förstås, för det är in i glömskans mörka korridor Lydia bör visas. Den utan ljus, den utan slut..
2021-11-15, 11:49
Medlem
Har försökt hitta FUP i tråden men så väldans mycket svammel. Någon som kan hänvisa till vilket inlägg som innehåller FUP?
2021-11-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Har försökt hitta FUP i tråden men så väldans mycket svammel. Någon som kan hänvisa till vilket inlägg som innehåller FUP?
Du kan kika i inlägg #1870

Då kan du kanske därefter bättre avgöra vad som är att betrakta som "svammel" i denna tråd?
2021-11-15, 12:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Jag håller inte med dig alls.

Hur vet vi att Emil inte behandla henne som skit.

Och bidrog till att Lydias handling blev fullbordad.

För den kunskapen jag sitter på säger att man kan bromsa ner våldshandlingar. Men om du som man tar för givet att du kan köra över någon utan någon som helst konsekvens så har du fel.

Det är vad jag tycker Lydia symboliserar.

Citat:
Sluta helgonförklara en människa du inte känner.

Och som sagt.
Så tror jag ingen människa tar till våldshandling. Så länge den inte blivit ställd mot väggen.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Tack för mig!

Edit;

Citat:
Ot:
Du visar på att du alltid glad för förnedring.
Jag hoppas du har förstått att inte alla människor är glada för sånt.

Ot:
Med det sagt.
Dina förnedringskommentarer visar på hur bra människa du är

Så bra skrivet och beskrivet! Jag håller helt med er!

Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii

Ja, tyvärr är tråden så. Sök på inlägg av Stefan S, så hittar du fuppen, och domen.
2021-11-15, 19:26
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag anser att du också är ganska vass och off topic med dina skönhetsinlägg som ingen är intresserad av, men saknar den förmågan med touch av humor som carina 78 innehar.
Vi som har berättat och vet negativa saker om Lydia har blivit kallade för fyllesvallerkärringar, lögnare, hatiska. Så det är nog tyvärr lika från båda håll

Mina ”skönhetsinlägg” är absolut inte offtopic eftersom åtminstone 2 användare här hävdar att hennes utseende och diverse skönhetsingrepp har med mordet att göra.
Slänger man ur sig något så urbota dumt får man tåla att folk ifrågasätter detta.

Dock har jag inte fått något svar av någon av dessa användare som fortsätter vräka ur sig att hennes utseende = potentiell mördare.

Så på vilket vis menar du att det skulle vara offtopic?

Jag har aldrig kallat någon fyllekärring osv (däremot själv blivit kallad både ”ful och äcklig” trots att ingen här i tråden har en aning om hur jag ser ut), däremot finns det ”vissa” som har en förmåga att gå till det yttersta och använda personangrepp så fort någon tex ifrågasätter dennes inlägg, i detta ser jag absolut ingen ”humor” vilket ju visat sig att andra här i tråden inte heller tycker.

Det beteendet är i min mening inte att diskutera, det är, och uppfattas som rent översittaraktigt beteende.
Om man inte klarar av att föra en hyfsat vettig diskussion (med ev ifrågasättande, funderingar osv) här i tråden och respektera varandras olika syn/ståndpunkter då ska man kanske lämna den tyst och stilla.

Denna tråden är till för att diskutera brottet, inte för att trycka till andra användare här, eller så är det jag som helt missuppfattat ordet ”diskussionsforum”.
2021-11-15, 20:19
Medlem
Hoppas alla ni Lydia riddare nu sätter er ner och lyssnar på rättegången nu.

Hon ljuger , blir emot sagd av åklagaren hela tiden och blir ännu mer dryg
Är stöddig och kaxig

Har nån av er haft en panikångest ?
Jag har - då blir man kallsvettig, börjar hyperventilera och får panik, börjar gråta.

Det fysiskt omöjligt att under en panikattack stå lugnt med ett vapen och sikta och skjuta nån.
Än mindre kunna få ihop hjärnan så skarp så man minns en 6 siffror kod med över 2 promille dessutom i blodet - för att öppna och även låsa in sitt vapen.

Hon påstår även att hon kan bo hos sin exman- och han har själv sagt i förhör att han håller sig borta helt från henne.

Och att hon och E skulle köpa något gemensamt /flytta ihop - det framgår tydligt att det inte var så

Nu ska jag lyssna vidare.
Hon har ju talsvårigheter oxå
Herregud vilket white trash psyko bitch
2021-11-15, 21:29
Medlem
Den person som, gissningsvis på fullt allvar, skriver det nedanstående:

"Så bra skrivet och beskrivet! Jag håller helt med er!"

..lär inte kunna få ett lektörsuppdrag ens för publikationen 'Min Ponny och jag'
Sagt upplysningsvis.

Men uttalandet skall naturligtvis ses som ett försök att bonda, bilda flock och front, för nu -med 'Prime Crime -Made in Bålsta' för alla och envar att kunna lyssna på, då blir det förstås lite svettigt för Lydia-kramarna när det framkommer att bullmamman Lydia Barth i själva verket inte är vare sig ångerfull eller trovärdig, utan att hon istället är en riktig otäcking..

Det är enligt mina moraliska oerhört höga principer egentligen ett oskick att ljudupptagningar från polisförhör och från svenska domstolar skall förvandlas till underhållning och att det dessutom skall gå att tjäna pengar på dessa.
Men med det sagt, så vill jag ändå hylla den svenska offentlighetsprincipen, för t ex här med Lydia-ljuden och Lydia-ljugen, så minskas hennes extremistgrupps möjligheter till att här I tråden hävda att typ "Lydia blev feltolkad".

Lydia har aldrig blivit feltolkad. Lydia är dessvärre lika "skogstokig" som Karin Lilja (ref: GW) och Johanna Möller och "Svarta Änkan" och Jonna Henningsson m fl på Hinseberg och på anstalten i Ystad.

Lydia Barth, oavsett ev ändring i högre instans vad gäller påföljd, är nu ändå på alldeles rätt väg i livet:
På väg mot Hinseberg.
Bon voyage!
2021-11-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den person som, gissningsvis på fullt allvar, skriver det nedanstående:

"Så bra skrivet och beskrivet! Jag håller helt med er!"

..lär inte kunna få ett lektörsuppdrag ens för publikationen 'Min Ponny och jag'
Sagt upplysningsvis.

Men uttalandet skall naturligtvis ses som ett försök att bonda, bilda flock och front, för nu -med 'Prime Crime -Made in Bålsta' för alla och envar att kunna lyssna på, då blir det förstås lite svettigt för Lydia-kramarna när det framkommer att bullmamman Lydia Barth i själva verket inte är vare sig ångerfull eller trovärdig, utan att hon istället är en riktig otäcking..

Det är enligt mina moraliska oerhört höga principer egentligen ett oskick att ljudupptagningar från polisförhör och från svenska domstolar skall förvandlas till underhållning och att det dessutom skall gå att tjäna pengar på dessa.
Men med det sagt, så vill jag ändå hylla den svenska offentlighetsprincipen, för t ex här med Lydia-ljuden och Lydia-ljugen, så minskas hennes extremistgrupps möjligheter till att här I tråden hävda att typ "Lydia blev feltolkad".

Lydia har aldrig blivit feltolkad. Lydia är dessvärre lika "skogstokig" som Karin Lilja (ref: GW) och Johanna Möller och "Svarta Änkan" och Jonna Henningsson m fl på Hinseberg och på anstalten i Ystad.

Lydia Barth, oavsett ev ändring i högre instans vad gäller påföljd, är nu ändå på alldeles rätt väg i livet:
På väg mot Hinseberg.
Bon voyage!

Instämmer

Dem enda som darrar på rösten i förhör och verkligen mår dåligt är vittnen som försökte rädda Emil och tillslut såg honom dö.
Hon är bara uppkäftig , gråter när hon inser att hennes liv är förstört , och hela tiden hänvisar hon till sina kompisar. Men ingen av dem har ju synts till här , eller på hennes fb. Lögner igen

2 kg tryck för att trycka av bössan. Djävla iskalla mördare

Men det är 1v gratis provperiod på appen- så efter jag lyssnat klart så kommer jag avsluta.
Nu tar dem fram vapnet hon använde - det som dödade Emil.
Fy fan alltså

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in