2021-11-15, 08:32
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det tror jag inte. Sannolikt ville pappan döda barnen, och därefter eventuellt även sig själv. Kanske för att skada barnens mamma.

Fast då är det ju ett typ av självmord. Med grundtanken att ge mamman så mycket sorg som möjligt, det finns nog inget värre för en förälder än att förlora sina barn.

Riktigt jäkla tragiskt, fine ifall du vill skada dig själv men ge dig fan inte på ett oskyldigt barn.
Citera
2021-11-15, 08:34
Medlem
Steff83s avatar
Är det inte väldigt standard bevakning kring detta? Det borde vara upprorsstämning i media.
Citera
2021-11-15, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyMurva
Såg på kommentaren på facebook från hon som bor i samma trapp att ena barnet dog direkt

Det är nog inget vittne som kan säga 100% att barnen var döda isf ryktas det säkert bara mellan grannarna
Citera
Medlem
Soterns avatar
Maximalt jävligt om det ena barnet överlever. Den måste leva resten av livet med denna sorg av att ha mist sitt syskon.
Låter kanske hemskt, men det hade nästan varit bäst om båda dött.
Citera
Medlem
Guld-Jussis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Obekräftade spekulationer:

Mina tankar går till barnen.

Den granne som Expressen pratat med säger uttalat att familjen var mycket tyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
En apa från djungeln mao. Vi skickar lite rymdkramar och lite svensk sympati.

Kollar just nu ryktet om vräkningen stämmer. Alternativet är att nån voodoo-rit gått åt helvete, eller vanlig psykisk sjukdom, ala mamman i sigtuna som dränkte sina ungar som någon skrev om.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, det är ju definitionen på utvidgat självmord. Förutom det med att skada mamman. Men jag utesluter ingenting. Fy fan, stackars barn, vad de måste ha varit rädda.

Nej det är inte definitionen. Ett utvidgat självmord bygger på att man ser den eller de dödade som så att säga en ”förlängning av en själv”. Att döda någon och sedan tar livet av sig för att man känner sig som en förlorare, inte vill sitta i fängelse eller något annat - det är inte utvidgat självmord.
Citera
2021-11-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är sorgligt det här:

Under natten dog det yngsta barnet av sina skador, enligt uppgifter till Expressen och TV4 Nyheterna.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tva-barn-skadade-stor-insats/

Det är säkert inget vidare med det äldre barnet. Yngre brukar väl klara fall från hög höjd bättre, eller hur?

Redan ett fritt fall från ca fyra meter ger risk för svåra skador. Är det istället sex-sju meter blir det straxt helkritiskt......
Citera
Medlem
Ett av barnen har dött enligt SR.
Troligen kommer det andra att överleva och för alltid ha ett trauma. Vila i frid lilla vän.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
En neger som tror att det var häxeri är faktiskt inte helt otroligt.

Fortfarande inget på blatteradarn dock.
Japp!

Kom in sent i tråden och har inte ngn möjlighet att läsa igenom alla inlägg.
När jag gick bakåt några sidor så noterade jag droppade namn på möjliga gärningsmän (båda man och kvinna är (var?) gripna).
Sökte lite på mannens namn och kunde notera att namnet är knutet till Västafrika (f.f.a. Senegal).

Då jag själv har bott och arbetat i Västafrika så skriver jag under på att "onda andar" teorin är minst lika möjlig som "kvinnan vill skiljas" dito. Kanske t.o.m. relevantare?

Och om det finns narkotika eller alkohol med i bilden så kan detta i kombination med "onda andar" teorin verkligen ställa till det.
Citera
2021-11-15, 08:37
Medlem
Så du tycker att arbetarklassen ska få stöka och leva rövare i sina lägenheter utan konsekvens, eller vad menar du? Arbetarklassen saknar självkontroll? Ska vi inte omyndigförklara hela arbetarklassen när vi ändå håller på så staten kan ta ansvar för alla deras handlingar?

Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Obekräftade spekulationer:
Någon skrev innan i tråden att familjen ska ha blivit vräkta pga oljud och att detta skulle kunna ses som en... akt i desperation, över det beskedet. Jag har dock inte läst något som bekräftar detta i media. Men om det stämmer är det ytterst oroande och visar på hur klyftorna ökar i samhället när trygga boenden i våra storstäder börjar bli en omöjlighet för arbetarklassen. Jag tänker närmast på exemplet med mannen i Göteborg som sprängde trappen i huset han skulle bli vräkt ifrån.

Mina tankar går till barnen.
Citera
2021-11-15, 08:37
Medlem
Ett av barnen har avlidit av sina skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in