2021-11-15, 08:25
Medlem
arbetets avatar
Det är sorgligt det här:

Under natten dog det yngsta barnet av sina skador, enligt uppgifter till Expressen och TV4 Nyheterna.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tva-barn-skadade-stor-insats/

Det är säkert inget vidare med det äldre barnet. Yngre brukar väl klara fall från hög höjd bättre, eller hur?
Citera
2021-11-15, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockeboj
nej, alla dom. du nämnt har varit blattar, inte svenskar.

han som brände inne sina barn på dalarö var svensk
Citera
2021-11-15, 08:26
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyMantle
Mer sannolikt än osannolikt. Vägen dit kan vara simpel: lyckas hävda sinnesförvirring, kommer ut efter ett par år ”frisk” men anser sig ha en hotbild mot sig, för att någon råkar vara arg för vad han gjort. Då står polisen redo att servera den stackars fan till allt som behövs.

Han kommer inte att räknas som frisk om ett par år. Blir det rättpsykiatrisk vård så blir han kvar tror jag.

Känns som "utvidgat självmord" detta.

Det finns ju ett annat mordförsök av en far där ett barn kastades ner i betong i en tom damm ca 15 meters fallhöjd och överlevde och idag inte har några men av händelsen vad man vet. Då gällde det en bebis. Tror chansen att överleva är större ju mindre barnet är pga lägre vikt, men knivhuggen minskar ju oddsen rejält
Citera
2021-11-15, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Ska man vara petig så...
Våning 1: 2,4 m
Tak ovanför våning 1: 0,2 m
Repetera detta för dom fyra första våningarna =
4(2,4+0,2)=10,4

Står man på 5:e våningen har man alltså ca 10,4m under sig.
Om vi gissar att balkongräcket är 1 meter högt har vi nu 11,4 meter.
Låt mig anta att om man ska kasta ut en människa, även om det är ett barn, så kastar man inte upp människan i luften, utan mer föser vederbörande över räcket.

Så för att höjden i tråden inte ska öka och öka, kanske vi kan vara överens om att ett kast från 5:e våningen i ett standard miljonprogramshus, innebär ett fall på ca 11-12 meter?

Sen lär det förstås sakna betydelse för utgången, om fallet varit på 10, 12 eller 15 meter?

Det om det...

Enligt uppgifter till Expressen skall de inte vara balkongen utan ett fönster. Men höjden borde bli ungefär densamma.

Citera
2021-11-15, 08:27
Medlem
Obekräftade spekulationer:

Mina tankar går till barnen.
Citera
2021-11-15, 08:27
Medlem
Citat:
Två små barn hittades mycket svårt skadade utomhus vid ett bostadshus i Hässelby i västra Stockholm på söndagskvällen.

Enligt uppgifter till Expressen har pappan knivhuggit barnen och sedan kastat ut dem från ett fönster i lägenheten.

Två personer har nu anhållits misstänkta för mordförsök.

Under natten dog det yngsta barnet av sina skador, enligt uppgifter till Expressen.

Citera
2021-11-15, 08:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
han som brände inne sina barn på dalarö var svensk
Negressen som dränkte sina två pojkar i Sigtuna höll på med hexerier också men det blir OT nu.
Måste vara fruktansvärt som mamma här att sitta i häkte om hon är oskyldig och samtidigt har ett barn som ligger på sjukhus med allvarliga skador.
Citera
2021-11-15, 08:30
Medlem
Vilka är det?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Känns som "utvidgat självmord" detta.

Det tror jag inte. Sannolikt ville pappan döda barnen, och därefter eventuellt även sig själv. Kanske för att skada barnens mamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Troligtvis är GM utom- europé.

Gm = 100% blåneger

Verifierat.
Citera
2021-11-15, 08:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Jag har inte läst någonstans att de är anhållna? Bara gripna vad jag förstår.
Ett gripande får bara vara ett visst antal timmar sedan blir de anhållna -- men du har nog rätt i att de fortfarande är gripna och att anhållan kommer ske under dagen.
Citera
2021-11-15, 08:32
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det tror jag inte. Sannolikt ville pappan döda barnen, och därefter eventuellt även sig själv. Kanske för att skada barnens mamma.

Ja, det är ju definitionen på utvidgat självmord. Förutom det med att skada mamman. Men jag utesluter ingenting. Fy fan, stackars barn, vad de måste ha varit rädda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in