Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
BW är ett riktigt bra förslag. Problemet är bara det att BW varit tydlig med sitt möte med Helena och att hon lämnat honom gåendes.
Nu har Exists vid något tillfälle föreslagit att BW ändrat sig och kört efter Helena och erbjudit henne skjuts, så helt omöjligt är det inte.
Men å andra sidan, om det är BW som gjort det, var har han i så fall mördat Helena?
Om han skulle fört bort henne för det så vem vet. Med en bil kan man ju ta sig lite lättare. Bara en tanke att det är ju inte något som är helt omöjligt ändå. Vi vet så lite.
Gällande att han varit klar om att hon lämnade honom gående där, så kan jag väl tillägga att om han skulle var skyldig så är det inget konstigt med det heller egentligen.
Om han vore vår gm så innebär det med största sannolikhet att han är en väldigt störd individ. Tänk om han berättar om hur det verkligen var, fram tills de tar avsked där, på eller vid trappen, men mörkar resten på grund av att han kan klara sig undan den delen och dessutom låta uppriktig och ärlig genom att berätta öppet om det som andra kunde bevittnat.
Människor som ljuger konstant, så som exvis personlighetsstörda, de skapar en viss strategi för att klara sig undan sina lögner. En strategi är halvsanningar som att berätta första delen men inte andra.
Om de blir påkomna så slirar de bara till det genom att bekräfta det de avslöjat, i detta fall att Helena och Björn träffades och talades vid, för att slira iväg och töja på gränserna med repliker som "jag kan ha följt henne en bit till efter det, men jag minns inte riktigt och ville inte säga något jag inte kan stå för" typ etc.
Så håller ju dessa människor på och tänjer på gränserna. Manipulativa sorten.
Vill tillägga att jag hoppas att Björn är oskyldig och att det är en Cla*estyp som är skyldig. Ör hennes näras skull.