Citat:
Jag tror definitivt att ryggsäcken hängde med Helena, den hade hon nog troligen hängandes på ryggen, som man ju gör med ryggsäckar.[
Självklart är allt bara gissningar.
Jag får läsa några tusen sidor för att hänga med vad som sagts. Men det jag har läst så tycks pusselbitar ändra form med tiden så det är svårt att hänga med.
Ex. En utvändig tvätt av bilen på uppfarten blir en invändig tvätt av bilen med klorin osv.
Ok, jag får söka upp en nyare tråd så jag hänger med men ska bara svara först.
Jaha ryggsäck.
Kan de legat i den så de trillat ur med ceratet.
Svårt att se varför GM skulle krångla med att ta av ringarna i skogen. De kan ha suttit löst och trillat av om det är ett alternativ.
Den tjuv jag såg framför mig är ingen förhärdad brottsling utan barn eller ungdom (tjej) som såg tillfället att uppgradera sin garderob. Alternativt en kille som ville ha en ryggsäck, dvs om den inte var rosa.
De har inte tänkt omsätta det i pengar.
Det jag ville komma till är att om sakerna låg på stigen kan många ha passerat på stigen om den användes frekvent, kanske tittar någon på det och lägger det åt sidan osv.
Skulle det vara en random skogsglänta där inga rör sig ligger sakerna mer sannolikt på samma plats de tappats eller slängts.
Självklart är allt bara gissningar.
Jag får läsa några tusen sidor för att hänga med vad som sagts. Men det jag har läst så tycks pusselbitar ändra form med tiden så det är svårt att hänga med.
Ex. En utvändig tvätt av bilen på uppfarten blir en invändig tvätt av bilen med klorin osv.
Ok, jag får söka upp en nyare tråd så jag hänger med men ska bara svara först.
Jaha ryggsäck.
Kan de legat i den så de trillat ur med ceratet.
Svårt att se varför GM skulle krångla med att ta av ringarna i skogen. De kan ha suttit löst och trillat av om det är ett alternativ.
Den tjuv jag såg framför mig är ingen förhärdad brottsling utan barn eller ungdom (tjej) som såg tillfället att uppgradera sin garderob. Alternativt en kille som ville ha en ryggsäck, dvs om den inte var rosa.
De har inte tänkt omsätta det i pengar.
Det jag ville komma till är att om sakerna låg på stigen kan många ha passerat på stigen om den användes frekvent, kanske tittar någon på det och lägger det åt sidan osv.
Skulle det vara en random skogsglänta där inga rör sig ligger sakerna mer sannolikt på samma plats de tappats eller slängts.
Tror H tog av ringarna, då hon förstod att hon var i fara? Kanske även slängde skorna, så de skulle hittas om hon blev bortförd, eller vad hon nu tänkte om hon försökte fly? Ev. att ringar ramlat av under tumultet? Skorna finns det några troliga scenarion om i tråden.
Men vad gäller dem, har jag svårt att hitta någon bra förklaring att de är slängda som de var.
Tror definitivt ingen föbiserande tagit ryggsäcken, alldeles för långsökt och hon hade ju inte ens med sin plånbok. Knappast något av värde att ta, och om så hade de ju kunnat skylla på att de hittat den och var på väg att lämna den till polisen, ja varför hålla inne i att man tagit en värdelös ryggsäck, när en ung kvinna försvunnit, knappast som någon normal person skulle hålla inne med, för en sån sak. Jag gillar logik och logik är det enda vi kan utgå från, då vi vet så lite.