Citat:
Ursprungligen postat av
undersokaren1
Jag hoppas ha fel , men det låter lite som ett försäkringsbedrägeri / PR-trick på en och samma gång .
- Det händer i Martin Björks hem , då täcks det av hemförsäkringen , skulle det hänt utanför hemmet hade inte hemförsäkringen täckt en 500k klocka utan det behövs dyra specialförsäkringar för det som kan kosta upp till 10% av klockans värde/ per år.
-Martin Björk verkar bo på en exklusiv adress på Gärdet, i en lägenhet, som inte ligger på första våningen , att 4 antagligen mörkklädda / maskerade män skulle kunna ta sig in dit utan att någon höjer ögonbrynen verkar jättekonstigt.
- De tränger in sig i bostaden, och varken Martin Björk eller hans fru skriker eller är högljudda ? Vart är grannarna ?
Råkar grannarna ha varit på semester just då kanske ?
-Rånarna är 4st
Den här typen av rån i bostad ger väldigt , väldigt höga straff. Att det finns psykopater redo att riskera så höga straff för en klocka råder det inga tvivel om. Dock hade nog den typen av psykopater föredragit att vara 2 pers för att dela på bytet.
-Martin Björk får dubbelt betalt för sin klocka. Detta är dock inte den främsta anledningen.
-Den främsta anledningen är att detta är perfekt för en C-kändis som Martin Björk då han antagligen kommer få massa utrymme i intervjuer, tv-program etc för att berätta om händelsen.
Samtidigt som det ger honom reklam för hans egna youtube kanal etc. där han gör intervjuer med andra c-kändisar.
-Han har redan passat på att lägga ut en fin bild på Instagram följd av en lång text om hela händelsen. Bilden ser ut som ett omslag för en bok.
Visst , alla reagerar olika på chock/trauman etc. Men jag tycker det där är lite konstigt beteende.
Hade kunnat skriva en massa anledningar till om varför detta låter så mysko men blir för mycket text.
Återigen jag hoppas ha fel med mina teorier och skulle det vara så att rånet verkligen ägt rum är det en hemskt upplevelse för MB med familj.
Kanske det.
Men varför hoppas du att dina teorier är fel?
Bättre fejkrån än riktigt rån tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
OrgryteLegend
Asså är du på riktigt dum i huvudet? Detta tillvägagångssätt händer fotbollsspelare och andra kändisar i Italien, Frankrike och England hela tiden varje månad iprincip.
Varför jämför du med riktiga kändisar som inte kämpar för att få rampljuset?
Teorin går ut på att Martin vill bli riktig kändis och samtidigt fås andra bonusar.
Superbra att arrangera det med hänvisning till andra kändisar.
Kan Zlatan bli rånad så kan jag.