2021-11-14, 23:21
Medlem
Han kör en dokumentär om detta snart. Nu när det kommer nära inpå.

Kanske på tv5
Citera
2021-11-14, 23:21
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Panna
OK, en kändis, blir rånad en gång, på en liten plats i Stockholm, i princip har det inte hänt, en engångsföreteelse. Tråkigt att rasisterna tar poäng på andras olycka.
Brottoffren mår inte bra och brottslingarna mår inte bra, gör något åt orättvisorna istället!
Och han röstar bergis inte på Sd, gör han det och det blir offentligt så är det goodbye till karriären!
Vem fan bryr sig om hur brottslingarna mår?
Och hur är det orättvist att en framgångsrik människa har råd med en dyr klocka? Hur vill du 'göra något åt det'? Ännu högre skatter? För det har funkat bra hittills?
Citera
2021-11-14, 23:23
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Hittade en bra länk där du kan se lite priser
https://www.chrono24.se/rolex/dayton...=&sortorder=11

3,8 miljoner för en liten klocka? Hur är det ens möjligt? Hur vågar man flasha runt med en sådan på stan? En så dyr klocka hade åtminstone jag låst in i ett bankvalv. Hade herr Björk flashast runt med klockan på stan eller hur visste rånarna att han ägde en sådan dyr klocka? Om han har flashat den till höger och vänster får han skylla sig själv att han riskerar sin familjs liv och lem för en gammal klockas skull.
Citera
2021-11-14, 23:28
Medlem
isislisasfisas avatar
Stackarn Martin har inte lagens stöd att skydda sig själv eller sin egendom (värdet är irrelevant).
Bolsjevikerna som styr älskar detta, dyr egendom skall bort!
Allt privat ägande skall undermineras.
Kriminella invandrare går maktens ärende här, förstår ni det?
Senast redigerad av isislisasfisa 2021-11-14 kl. 23:31.
Citera
2021-11-14, 23:29
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
3,8 miljoner för en liten klocka? Hur är det ens möjligt? Hur vågar man flasha runt med en sådan på stan? En så dyr klocka hade åtminstone jag låst in i ett bankvalv. Hade herr Björk flashast runt med klockan på stan eller hur visste rånarna att han ägde en sådan dyr klocka? Om han har flashat den till höger och vänster får han skylla sig själv att han riskerar sin familjs liv och lem för en gammal klockas skull.
Man förtjänar inte att bli rånad på sin egendom, ALDRIG.
Jävla bolsjeviker ni underminerar rätten till ägandet och rätten till självförsvar.
Citera
2021-11-14, 23:44
Medlem
Tror de är mangemakers som ligger bakom denna kupp!!

Dom blev snea på Martin Björk efter han satt i bilen å flasha mot max..

Å efter festen hos mange så bestämde dom sig!

https://youtu.be/A2LfbCOgtHc
4:45
Citera
2021-11-14, 23:45
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:

Du har säkert en snyggare jacka än mig, eller en bättre mobil än mig. Du får skylla dig själv om jag och grabbar kommer hem och trycker pistol mot ditt barn och frågar efter det jag sett dig gå runt med på stan.

Eller...?

// PoK
Citera
2021-11-14, 23:48
Medlem
cateatdogs avatar
Denna klockan kanske?
https://www.bildtagg.se/bild/m0i7ij6s376ukgo5h9q2o

Edit: denna klockan fanns visst på bilden redan i tråden
Senast redigerad av cateatdog 2021-11-14 kl. 23:53.
Citera
2021-11-14, 23:50
Medlem
Jag hoppas ha fel , men det låter lite som ett försäkringsbedrägeri / PR-trick på en och samma gång .

- Det händer i Martin Björks hem , då täcks det av hemförsäkringen , skulle det hänt utanför hemmet hade inte hemförsäkringen täckt en 500k klocka utan det behövs dyra specialförsäkringar för det som kan kosta upp till 10% av klockans värde/ per år.

-Martin Björk verkar bo på en exklusiv adress på Gärdet, i en lägenhet, som inte ligger på första våningen , att 4 antagligen mörkklädda / maskerade män skulle kunna ta sig in dit utan att någon höjer ögonbrynen verkar jättekonstigt.

- De tränger in sig i bostaden, och varken Martin Björk eller hans fru skriker eller är högljudda ? Vart är grannarna ?
Råkar grannarna ha varit på semester just då kanske ?

-Rånarna är 4st
Den här typen av rån i bostad ger väldigt , väldigt höga straff. Att det finns psykopater redo att riskera så höga straff för en klocka råder det inga tvivel om. Dock hade nog den typen av psykopater föredragit att vara 2 pers för att dela på bytet.

-Martin Björk får dubbelt betalt för sin klocka. Detta är dock inte den främsta anledningen.

-Den främsta anledningen är att detta är perfekt för en C-kändis som Martin Björk då han antagligen kommer få massa utrymme i intervjuer, tv-program etc för att berätta om händelsen.
Samtidigt som det ger honom reklam för hans egna youtube kanal etc. där han gör intervjuer med andra c-kändisar.

-Han har redan passat på att lägga ut en fin bild på Instagram följd av en lång text om hela händelsen. Bilden ser ut som ett omslag för en bok.
Visst , alla reagerar olika på chock/trauman etc. Men jag tycker det där är lite konstigt beteende.

Hade kunnat skriva en massa anledningar till om varför detta låter så mysko men blir för mycket text.

Återigen jag hoppas ha fel med mina teorier och skulle det vara så att rånet verkligen ägt rum är det en hemskt upplevelse för MB med familj.
Citera
2021-11-14, 23:53
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Vem köper en klocka på 3.8 miljoner kronor såvida det inte handlar om en investering? Då skulle man inte direkt flasha runt med det om så var fallet. Dumt, men det är väldigt tråkigt att detta hände honom och familjen.
Citera
2021-11-14, 23:57
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Fast det är för det mesta överklassen som drabbats. Blattar är inte intresserade av att råna mig, jag har kläder från HM och en gammal iPhone.

Folk som har på sig Kashmir, eller canada goose, kläder för över 20.000kr per plagg dom kan inte gå runt på stan tryggt i sina kläder och det är väldigt trist! För det finns ändå hyfsat många överklass eller ”övre medelklass” som har råd med sånt. Dom får inte lov att skryta och vara stolta över vad som jobbat och förtjänat, man får lägga Kashmirpälsen inne i garderoben och ska man ut på stan så blir det i en HM-jacka.

Det är ju inte konstigt att Volvo hade svårt att rekrytera ingenjörer. Det är ju precis detta det handlar om. En ingenjör som sliter sönder sig som pluggar helt sjukt svår matematik, han vill ju förstås belöna sig. Köpa schyssta klockor etc och strosa runt på strandvägen som en erigerad flamingo, lägga ankare med sin båt kanske. Men det går inte i Sverige man blir rånad på det direkt av någon luffare som frågar ”har dy ciggg??”.

Ja, men bättre att rika drabbas än att fattiga drabbas. Varför?

Rika människor har makt och inflytande. Kan få till ändringar i samhället. En vanlig svrnnebanan har noll inflytande.

Rån har skett mot fattiga Svenssons i decennier utan att något hänt/att någon ens trott på dem. Nu börjar toppen vakna över samhället vi har här i Sverige. BRA!
Citera
2021-11-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undersokaren1
Jag hoppas ha fel , men det låter lite som ett försäkringsbedrägeri / PR-trick på en och samma gång .

- Det händer i Martin Björks hem , då täcks det av hemförsäkringen , skulle det hänt utanför hemmet hade inte hemförsäkringen täckt en 500k klocka utan det behövs dyra specialförsäkringar för det som kan kosta upp till 10% av klockans värde/ per år.

-Martin Björk verkar bo på en exklusiv adress på Gärdet, i en lägenhet, som inte ligger på första våningen , att 4 antagligen mörkklädda / maskerade män skulle kunna ta sig in dit utan att någon höjer ögonbrynen verkar jättekonstigt.

- De tränger in sig i bostaden, och varken Martin Björk eller hans fru skriker eller är högljudda ? Vart är grannarna ?
Råkar grannarna ha varit på semester just då kanske ?

-Rånarna är 4st
Den här typen av rån i bostad ger väldigt , väldigt höga straff. Att det finns psykopater redo att riskera så höga straff för en klocka råder det inga tvivel om. Dock hade nog den typen av psykopater föredragit att vara 2 pers för att dela på bytet.

-Martin Björk får dubbelt betalt för sin klocka. Detta är dock inte den främsta anledningen.

-Den främsta anledningen är att detta är perfekt för en C-kändis som Martin Björk då han antagligen kommer få massa utrymme i intervjuer, tv-program etc för att berätta om händelsen.
Samtidigt som det ger honom reklam för hans egna youtube kanal etc. där han gör intervjuer med andra c-kändisar.

-Han har redan passat på att lägga ut en fin bild på Instagram följd av en lång text om hela händelsen. Bilden ser ut som ett omslag för en bok.
Visst , alla reagerar olika på chock/trauman etc. Men jag tycker det där är lite konstigt beteende.

Hade kunnat skriva en massa anledningar till om varför detta låter så mysko men blir för mycket text.

Återigen jag hoppas ha fel med mina teorier och skulle det vara så att rånet verkligen ägt rum är det en hemskt upplevelse för MB med familj.
Asså är du på riktigt dum i huvudet? Detta tillvägagångssätt händer fotbollsspelare och andra kändisar i Italien, Frankrike och England hela tiden varje månad iprincip.

Tror du på riktigt hans fru och två småbarn är med på att blåsa försäkringsbolaget och sedan ska barnen och frun hålla fasaden utåt när det inte ens har hänt. Herregud tänk lite innan du skriver massa skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in