2021-11-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant om du kan bevisa det. Jag utgår ifrån Folkhälsomyndigheten som uppgett ca 40 procentig immunitet hos 15-17 åringarna när vaccinering av dem just börjat. Om det stämmer att ca 40 procent av den övriga befolkningen, förutom de allra äldsta, har en " naturlig" immunitet på ca 40 procent och de flesta också även är vaccinerade, så har vi en hybridimmunitet på strax under 40 procent, vilket jag kallar hyfsad, men inte en hög nivå. Men, som sagt var: bevisa att den "naturliga" immuniteten i Sverige täcker nästan hela befolkningen. Har du rätt, så blir jag bara.
Du räknar lite galet men var glad du för vi har utan tvekan en väldigt stor andel svenskar med naturligt anskaffad immunitet antingen från senaste säsongernas coronainfluensaförkylningi men även från tidigare säsongers.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast tittar man på Scotland har de också drabbats rätt hårt. Det är ett mindre land (fr a befolkningsmässigt) än England, knappt nån tunnelbana (en enda linje i Glasgow), betydligt lägre befolkningstäthet än England, har ingen jättestad som London, knappast lika mycket luftföroreningar heller (det mesta blåser nog bort).

På sina 5,5 miljoner invånare har de 9389 avlidna. Det är mer per miljon än vad Sverige har.

I Sverige ifrågasatte man väl om de mest extrema åtgärderna under en lockdown verkligen gav så mycket extra. Facit är att vi lyckats bättre än Scotland, trots eller tack vare mindre extrema åtgärder.

Hur är det med d vitamin i maten i Skottland tex? Skottland är en av de regioner i Europa som har den högsta prevalensen av fetma, särskilt hos yngre.

Går inte att göra din typ av jämförelse utan att kompensera för alla viktiga skillnader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast så var det ju inte.

Jo andra smittovågen skördade fler offer.
Citera
2021-11-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Haha jag snackar om covid-19 inget annat. Därför jag skriver i denna tråd du vet.
Du vet alltså inte skilllnaden mellan en coronainfektion och lunginflammaconvid?
Citera
2021-11-14, 20:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Just nu sticker sverige onekligen ut i Europa. Tom Norge har betydligt mer smitta. Svårt att förklara det på annat sätt än att en stor del av befolkningen har naturlig immunitet också.

De flesta länder har dock förhållandevis låg dödlighet om vaccinationstäckningen hög. Det syns tydligas bland öststaterna där dödigeten nu är skyhög och vaccinationsgraden låg. Dom har inte lärt sig nåntin trots snart 2 år av pandemi. Att bara förlita sig på naturlig immunitet har ett högt pris.

Absolut! Vaccinen ger gott skydd emot allvarlig sjukdom. Det är därför jag anser det säkrast att först blir vaccinerad och sedan åka på en genombrottsinfektion. Men de som redan gått igenom en SARS-COV2 infektion tjänar också på att minska risken för allvarlig sjukdom vid återinfektion. Men, framför allt så bidrar de till ökad andel som har hybridimmunitet.

Montenegro har nästan 25 procent officiellt rapporterade Covid-19 fall av befolkningen. Min uppskattning av den verkliga andelen är minst 50 procent av befolkningen. Landet är relativt fattigt, bergit, och har låg vaccintäckning. Ändå härjar Delta-varianten där och folk dör som flugor i Covid-19. Hittills Ca 3500 per miljon invånare, att jämföra med Sveriges ca 1400/miljon invånare Så mycket för, endast, "naturlig" immunitet.
Citera
2021-11-14, 20:45
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Hur i hela världen ska vi hålla koll på den om vi inte testar som kan andra länder?
Så vi vet inte hur hög smittan i Sverige är.

Naturlig immunitet tror jag dock inte är orsaken. I fall den är större än för vaccinerade kanske.

Andelen smittade är inte så mycket högre nu ca 5% av testade, hållit sig konstant bra länge nu, det borde ge en indikation på ett förändrat mörkertal. Sen har antal på IVA inte förändrats mycekt heller. Anataet totalt som testar sig har inte sjunkit dramatiskt heller. Slera faktorer tyder på att inget dramatiska har skett. Vi har säkert färre antal testade än andra länder men så har det varit under hela pandemin.

En delfaktor är säkert att våra beteenden är lite försiktigare generellt än i övriga Europa, färre pusskalas på krogen.
Citera
2021-11-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Med det som nu är känt, är en uppmaning till medveten exponering för spikprotein,
på samma vetenskapliga nivå, som den afrikanska hivbehandlingen,
jakt på oskuld. DVS. vetenskapligt, fullkomligt förkastligt.
Inte alls i närheten av samma. Jag är ledsen att du fortfarande inte förstår att människor och djur har utsatts för spikprotein i tiotusentals år! And we are still doing fine! For the most part!
Citera
2021-11-14, 21:14
Medlem
Citat:
Vad det vetenskapliga etablissemanget tycker är rätt ointressant. De skyddar bara sina egna ryggar. När det gäller corona så har de fuckat upp gång på gång. Men du lapar självklart fortfarande i dig deras BS!

Nej, såvitt jag vet gör de objektiva studier. Hoppas inte alltför många lapar i sig ditt BS.
Citera
2021-11-14, 21:34
Medlem
Citat:
Möjligt, men dog de ens av convid? Hade de ens haft en coronainfektion tidigare? Testades de döda på rätt sätt? Många frågetecken??????????????????
Dom döda testas väl aldrig. Man testas när man fortfarande lever.
Vad skulle det annars vart som tog ihjäl dom?
Citera
2021-11-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Andelen smittade är inte så mycket högre nu ca 5% av testade, hållit sig konstant bra länge nu, det borde ge en indikation på ett förändrat mörkertal. Sen har antal på IVA inte förändrats mycekt heller. Anataet totalt som testar sig har inte sjunkit dramatiskt heller. Slera faktorer tyder på att inget dramatiska har skett. Vi har säkert färre antal testade än andra länder men så har det varit under hela pandemin.

En delfaktor är säkert att våra beteenden är lite försiktigare generellt än i övriga Europa, färre pusskalas på krogen.

Om 85% av befolkningen inte ska testa sig, blir det färre som testar sig.
Fhm tror fortsatt att vaccinerade kan smitta eller smitta andra.

Lev som vanligt är deras rekommendation.
Citera
2021-11-14, 21:43
Medlem
Citat:
Dom döda testas väl aldrig. Man testas när man fortfarande lever.
Vad skulle det annars vart som tog ihjäl dom?
Våra kroppar har alltid mellan 600-700 olika virus i oss kontinuerligt plus mängder av olika bakterier, parasiter, svampar etc. Och ofta givetvis flertalet åkommor och defekter så vad som tar kål på oss egentligen är ofta frågan! Till råga på allt så utsätts vi också ofta för felbehandlingar och felmedicineringar i vården!
Citera
2021-11-14, 21:46
Medlem
Citat:
Dom döda testas väl aldrig.
Jo ibland men det borde ju göras rutinmässigt. Nu gissas det ofta till vad egentligen folk dött av med och i!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-14 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in