Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Jeg har også hørt den episoden av krimpodden.
Du har gått langt utover det som både ble sagt, eller til og med antydet, i intervjuet, det har rett og slett fremstått som du har noe personlig i mot mannen, og kjenner han og omstendighetene langt utover det som er blitt kjent i media.
Nå er det riktig nok noen uker siden sist du fyrte av en kruttsalve mot eks-svogeren, jeg ser noen her er bekymret for hvilket inntrykk "nye brukere" får av innleggene i tråden, men nå tror jeg ikke det er så fryktelig mange "nye brukere" som dukker opp og leser tråden sånn på måfå, og alle vi andre, som også har fulgt saken, og denne tråden, i flere år, har ganske god hukommelse.
Nei, kjenner ham ikke!
Syntes det var dårlig gjort mot familien å gå til media. Det hadde vært nok å gå til politiet.
Tyder på at han liker oppmerksomhet, og at han har et ønske om å sverte TH.
Han snakket som om det bare handlet om han, TH og AEH. "Min medfølelse går derfor bare til Lisbeth", sa han i intervjuet. Oppsiktsvekkende at han som onkel hadde glemt Hagen-barna og barnebarna.
Nei, det der kunne han spart familien for!
Det er jo ikke oppsiktsvekkende at jeg skriver hva jeg mener. Hvis jeg synes opptredenen er mistenkelig , så er det naturlig å skrive det. Ikke mer påfallende det enn at du og dine slenger ut påstander om TH, som ikke står i forhold til det som er offentliggjort. Vi er tross alt på Flashback.
Det har blitt presentert direkte løgner og overdrivelser om TH, det er mye mer påfallende i mine øyne.
Samme gjelder uttalelser om Hagen-barna og øvrige familie. Dette finnes også i tråden!
Ingen er dømt ennå. Og som du sikkert har fått med deg, så tviler jeg på at TH er skyldig. At så mange andre gir uttrykk for så stor sikkerhet om at TH er skyldig, synes jeg merkelig. Det mangler faktisk bevis!
Ja, det er helt sant at jeg ikke liker mennesker med slike egenskaper, som BSL har vist ifm denne saken.
Hvis du synes det er mistenkelig, så må du gjerne synes det.
Du og dine har snødd dere inn i at man ikke har empati for offeret, hvis man ikke tror at TH er skyldig. Side opp og side ned om at det bare finnes et offer. Hvis TH er uskyldig, så er det selvsagt at han er et offer. Hvis Hagen-barna er uskyldig, så er det klart at de alle er offre. Pårørende i en slik sak er selvsagt offre, om de er uskyldig. Noe annet er et forkvaklet syn på virkeligheten.
Eks-svogeren er utenforstående, men han ønsker å fremstå som om han er den eneste som bryr seg om det som har skjedd. Men han er ikke i en situasjon at han kan være så sikker på hva som har skjedd. Da må han være istand til å lese tanker og den slags. I sitt stille sinn kan han være så sikker han vil, men ikke rope det ut på torget. Det er en høy pris familien må betale, bare for at onkelen vil at hele Norge og resten av verden skal høre hva han tror.
"Han måtte gå til politiet", det forstår jeg, men resten kunne han spart familien for.