2021-11-14, 22:10
Medlem
Skaanseths avatar
.
Citera
2021-11-14, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Du har sagt ganske mye om eks-svogeren, med en glød bak som ikke står i forhold til det som er offentlig kjent om han.

Det er vel det mange har funnet påfallende.
Mannen har latt seg bli intervjuet i krimpodden. Man danner seg et bilde utifra det. Intet nytt fenomen i tråden det.
Jeg hadde ikke giddet å være her i 3 år, hvis jeg ikke mente noe om saken. So there..
Citera
2021-11-14, 22:26
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mannen har latt seg bli intervjuet i krimpodden. Man danner seg et bilde utifra det. Intet nytt fenomen i tråden det.
Jeg hadde ikke giddet å være her i 3 år, hvis jeg ikke mente noe om saken. So there..

Men når det kom i media at det var en mann som var involvert i en ekteskapskonflikt, og som hadde anmeldt TH for trusler, så var du var raskt ute med å si at dette måtte være samme person, uten at det lå noen som helst holdepunkter for å kunne si det. Du omtalte raskt eks-svogeren som en "beiler".
Jeg ser ikke noen annen forklaring på dette enn at du hele tiden har visst hvem han var. Lenge før drapet.
Citera
2021-11-14, 22:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Jeg har også hørt den episoden av krimpodden.

Du har gått langt utover det som både ble sagt, eller til og med antydet, i intervjuet, det har rett og slett fremstått som du har noe personlig i mot mannen, og kjenner han og omstendighetene langt utover det som er blitt kjent i media.

Nå er det riktig nok noen uker siden sist du fyrte av en kruttsalve mot eks-svogeren, jeg ser noen her er bekymret for hvilket inntrykk "nye brukere" får av innleggene i tråden, men nå tror jeg ikke det er så fryktelig mange "nye brukere" som dukker opp og leser tråden sånn på måfå, og alle vi andre, som også har fulgt saken, og denne tråden, i flere år, har ganske god hukommelse.
Senast redigerad av Niffy 2021-11-14 kl. 22:57.
Citera
2021-11-14, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men når det kom i media at det var en mann som var involvert i en ekteskapskonflikt, og som hadde anmeldt TH for trusler, så var du var raskt ute med å si at dette måtte være samme person, uten at det lå noen som helst holdepunkter for å kunne si det. Du omtalte raskt eks-svogeren som en "beiler".
Jeg ser ikke noen annen forklaring på dette enn at du hele tiden har visst hvem han var. Lenge før drapet.
Nei, mulig du ikke ser en annen forklaring, men jeg er vel litt kjapp i nøtta da. Det var jo opplagt, så ble bingo da vet du
Citera
2021-11-14, 23:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nei, mulig du ikke ser en annen forklaring, men jeg er vel litt kjapp i nøtta da. Det var jo opplagt, så ble bingo da vet du

Bra flaks da, med 12 søsken å ta av.
Citera
2021-11-14, 23:57
Medlem
Noen som vet/har noen teorier om hvem som egentlig skulle pågripes samme dag TH slapp ut/RU ble pågrepet?
Citera
2021-11-15, 00:23
Avslutad
Citat:
Jeg har også hørt den episoden av krimpodden.

Du har gått langt utover det som både ble sagt, eller til og med antydet, i intervjuet, det har rett og slett fremstått som du har noe personlig i mot mannen, og kjenner han og omstendighetene langt utover det som er blitt kjent i media.

Nå er det riktig nok noen uker siden sist du fyrte av en kruttsalve mot eks-svogeren, jeg ser noen her er bekymret for hvilket inntrykk "nye brukere" får av innleggene i tråden, men nå tror jeg ikke det er så fryktelig mange "nye brukere" som dukker opp og leser tråden sånn på måfå, og alle vi andre, som også har fulgt saken, og denne tråden, i flere år, har ganske god hukommelse.
Nei, kjenner ham ikke!

Syntes det var dårlig gjort mot familien å gå til media. Det hadde vært nok å gå til politiet.
Tyder på at han liker oppmerksomhet, og at han har et ønske om å sverte TH.
Han snakket som om det bare handlet om han, TH og AEH. "Min medfølelse går derfor bare til Lisbeth", sa han i intervjuet. Oppsiktsvekkende at han som onkel hadde glemt Hagen-barna og barnebarna.
Nei, det der kunne han spart familien for!

Det er jo ikke oppsiktsvekkende at jeg skriver hva jeg mener. Hvis jeg synes opptredenen er mistenkelig , så er det naturlig å skrive det. Ikke mer påfallende det enn at du og dine slenger ut påstander om TH, som ikke står i forhold til det som er offentliggjort. Vi er tross alt på Flashback.
Det har blitt presentert direkte løgner og overdrivelser om TH, det er mye mer påfallende i mine øyne.
Samme gjelder uttalelser om Hagen-barna og øvrige familie. Dette finnes også i tråden!

Ingen er dømt ennå. Og som du sikkert har fått med deg, så tviler jeg på at TH er skyldig. At så mange andre gir uttrykk for så stor sikkerhet om at TH er skyldig, synes jeg merkelig. Det mangler faktisk bevis!

Ja, det er helt sant at jeg ikke liker mennesker med slike egenskaper, som BSL har vist ifm denne saken.
Hvis du synes det er mistenkelig, så må du gjerne synes det.

Du og dine har snødd dere inn i at man ikke har empati for offeret, hvis man ikke tror at TH er skyldig. Side opp og side ned om at det bare finnes et offer. Hvis TH er uskyldig, så er det selvsagt at han er et offer. Hvis Hagen-barna er uskyldig, så er det klart at de alle er offre. Pårørende i en slik sak er selvsagt offre, om de er uskyldig. Noe annet er et forkvaklet syn på virkeligheten.

Eks-svogeren er utenforstående, men han ønsker å fremstå som om han er den eneste som bryr seg om det som har skjedd. Men han er ikke i en situasjon at han kan være så sikker på hva som har skjedd. Da må han være istand til å lese tanker og den slags. I sitt stille sinn kan han være så sikker han vil, men ikke rope det ut på torget. Det er en høy pris familien må betale, bare for at onkelen vil at hele Norge og resten av verden skal høre hva han tror.
"Han måtte gå til politiet", det forstår jeg, men resten kunne han spart familien for.
Citera
2021-11-15, 00:34
Avslutad
Citat:
Bra flaks da, med 12 søsken å ta av.
Men da hadde han allerede vært i krimpodden, og vist hvordan han var satt sammen.
"Det finnes en i alle familier sies det", og eks-svogeren hadde altså allerede forsnakket seg.
Jeg visste ikke navnet hans da. Han ble nevnt her i tråden som "beileren" og "eks-svogeren". Tror faktisk han ble nevnt som "beiler" i media, da siktelsen ifm truslene ble henlagt.
Citera
2021-11-15, 01:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Men da hadde han allerede vært i krimpodden, og vist hvordan han var satt sammen.
"Det finnes en i alle familier sies det", og eks-svogeren hadde altså allerede forsnakket seg.
Jeg visste ikke navnet hans da. Han ble nevnt her i tråden som "beileren" og "eks-svogeren". Tror faktisk han ble nevnt som "beiler" i media, da siktelsen ifm truslene ble henlagt.

Det var du som omtalte han som beileren, og ingen andre. Som Niffy sier, det ligger en glød av hat bak dine skriverier om eks-svogeren, noe som er påfallende.
Citera
2021-11-15, 02:03
Avslutad
Citat:
Hvor har du det ifra at han gikk til media?
Hva om det var media som gikk til han?
Dessuten var jo den podden etter at TH var arrestert, siktet, og navngitt i alle aviser.
Det hadde jo vært mye verre hvis TH ikke var mistenkt, siktet eller arrestert.
Jeg og mange andre har jo også hørt den podden, og jeg merker ikke noe til det du antyder.
Men greia her, er at du prøver å vri deg unna ang det med at du er nærmere tilknyttet familien enn det du vil innrømme, men nok om det, vi trenger ingen innrømmelse, det er bare en konstatering fra min og flere andres side. Blir som med Floriss forsnakkelse, der hun sa at det var en gassovn av merket Aga på kjøkkenet, og at hun syntes at den var så fin, enda den aldri hadde blitt vist bilde av, eller oppgitt at merket var Aga.
Det er heldigvis ikke mitt problem at du tar feil!

Edit:
Citat:
Det var du som omtalte han som beileren, og ingen andre. Som Niffy sier, det ligger en glød av hat bak dine skriverier om eks-svogeren, noe som er påfallende.
Upps! Feil igjen Skaanseth.
Det finnes en søkefunksjon, anbefaler at du bruker den hvis du skal påstå hva jeg har skrevet eller ikke.

Til din informasjon, så har jeg også kalt ham sladrehank-eks-svogeren, i mangel på hans egentlige navn, for det glemte han å nevne i krimpodden.

Ellers fant jeg nettopp en avisartikkel fra 2000, hvor han opplevde seg truet av politiet. Han påsto at politiet hadde sagt "at de hadde sine metoder", i tilfellet han ikke ville bli med på lensmannskontoret.
Politiet nekter for at de har uttalt seg slik BSL hevder.

Ikke rart at trussel-sakene har blitt henlagt. Dramaqueen!
Senast redigerad av Havhest 2021-11-15 kl. 02:15.
Citera
2021-11-15, 08:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er heldigvis ikke mitt problem at du tar feil!
E... å nevne i krimpodden.
Ellers fant jeg nettopp en avisartikkel fra 2000, hvor han o..
Ikke rart at trussel-sakene har blitt henlagt. Dramaqueen!

Du må nå bare nekte for å ha kalt han beiler.
Jeg har lest den artikkelen om de pengene som luktet mugg, men jeg ser ikke sammenhengen, annet enn at du prøver å blande inn andre ting for å vri deg unna.
At trussesaken ble henlagt, har vel mer med THs bekjentskapskrets å gjøre.
Hvis politiet hadde reist hjem til TH, så hadde de jo funnet to pistoler.
De ulovlige pistolene hadde han jo i mange år etter dette.
Og trolig mangler det en pistol. Det er funnet ammunisjon som ikke passer verken til Husquarna- eller S&W-pistolen/revolveren. TH på sin side påstår at noen andre må ha lagt patronene der.
Det er klart, sammenlagt med anmeldelsen mot TH fra 1994, så dannes det jo et bilde av en TH som gærn og ustabil. Ikke rart at at de stilte opp mannsterke med automatvåpen.
Trussel-saken fra 1994 ble henlagt, men når de så de ulovlige våpnene, så skjønte de nok at trusselen var reel. TH hadde nok truet svogeren i 1994.
Alt det vi ser kan tyde på at TH har et ønske om at våpnene skal være uregistrert, og vi kan jo tenke oss hva som kan være grunnen.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-11-15 kl. 08:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in