2021-11-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Exakt. Lunginflammationen är en väldigt ovanlig komplikation av covid-19. Ingen självklarhet att få det.
Väldigt ovanlig? De flesta allvarligt sjuka som påstås ha fått convid får ju ofta just lunginflammation. Eller rättare convid är lunginflammation eller vice versa!
Citera
2021-11-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte hela men mannen bakom den säger själv detta!
” Viggo Andreasen understreger dog, at tallene for risikoen for at smitte andre er behæftet med usikkerhed”

Så ännu mer mumbojumbo med stor sannolikhet!

På vilket sätt medför det citatet att studien är "mumbo jumbo"?
Citera
2021-11-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Just nu sticker sverige onekligen ut i Europa. Tom Norge har betydligt mer smitta. Svårt att förklara det på annat sätt än att en stor del av befolkningen har naturlig immunitet också.

De flesta länder har dock förhållandevis låg dödlighet om vaccinationstäckningen hög. Det syns tydligas bland öststaterna där dödigeten nu är skyhög och vaccinationsgraden låg. Dom har inte lärt sig nåntin trots snart 2 år av pandemi. Att bara förlita sig på naturlig immunitet har ett högt pris.

Höga dödstalen i Ryssland just nu beror INTE på låg vaccintäckning där.Utan på att dom vart skonade när vi hade det som värst 2020. Vågen nådde inte dit riktigt. Ungefär som Indien som fick deras våg sent också. Sen har vi dom olika mutationerna som slår olika hårt mot olika DNA/folkslag.
Citera
2021-11-14, 20:13
Medlem
Citat:
Väldigt ovanlig? De flesta allvarligt sjuka som påstås ha fått convid får ju ofta just lunginflammation. Eller rättare convid är lunginflammation eller vice versa!

Jag det är väldigt få som utvecklar lunginflammation av covid-19?
Citera
2021-11-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
På vilket sätt medför det citatet att studien är "mumbo jumbo"?
Studier och analyser som upphovsmän själv säger att det resultat han fått fram är osäkert tycker inte jag bör blåsas upp som stor nyhet.
Citera
2021-11-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Jag det är väldigt få som utvecklar lunginflammation av covid-19?
Pratar du om en mild coronainfektion eller lunginfllammaconvid? Så ja mild coronainfektion leder sällan till lunginflammaconvid!
Citera
2021-11-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Viruset lär vi nog aldrig bli av med. Jag tillhör inte riskgrupperna och var tidigare emot att ta vaccinet men då flera vänner (inte heller de i riskgrupperna och även de varit emot vaccinering) blev ordentligt sjuka så har jag ändrat mig och är nu vaccinerad. De blev tydligen så dåliga att de aldrig mer ville gå igenom det igen. De har alla efteråt sagt att de ångrar sig över att de inte tog vaccinet för att de kanske inte hade blivit så sjuka då. Flera av dom är än idag inte heller helt återställda.

Viruset slår så olika för var och en och bara för att du inte tillhör riskgrupperna kan du inte med säkerhet sitta där och tro att det blir en walk in the park den dagen du åker på det, för det kan du helt enkelt inte i förväg veta.

Människor får naturligtvis göra som de vill, men man kanske ändå ska ha i åtanke att det kan vara en själv som åker på en rejäl smäll den dagen man blir sjuk i covid.

Jag håller med ingen vill ha covid-19 jag var själv väldigt sjuk i skiten. Men injektionen är inte lösningen på problemet.
Citera
2021-11-14, 20:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Vi har inte en hyfsat utbredd hybridimmunitet i Sverige vi har en nästan total naturligt anskaffad immunitet…

Intressant om du kan bevisa det. Jag utgår ifrån Folkhälsomyndigheten som uppgett ca 40 procentig immunitet hos 15-17 åringarna när vaccinering av dem just börjat. Om det stämmer att ca 40 procent av den övriga befolkningen, förutom de allra äldsta, har en " naturlig" immunitet på ca 40 procent och de flesta också även är vaccinerade, så har vi en hybridimmunitet på strax under 40 procent, vilket jag kallar hyfsad, men inte en hög nivå. Men, som sagt var: bevisa att den "naturliga" immuniteten i Sverige täcker nästan hela befolkningen. Har du rätt, så blir jag bara glad. Då fattas bsra en 80 procentig vaccintäckning för hela befolkningen. Men de under 12 år skall, naturligtvis, inte vaccineras.
Citera
2021-11-14, 20:20
Medlem
Citat:
Pratar du om en mild coronainfektion eller lunginfllammaconvid? Så ja mild coronainfektion leder sällan till lunginflammaconvid!

Av 100 personer med konstaterad covid kanske 5 av dem utvecklar inflammation på lungorna ? Hänger du med!? Sen att någon av dem 5 skulle dö av det är extremt liten chans.
Citera
2021-11-14, 20:26
Medlem
Österrikes avstängning för ovaccinerade börjar på måndag:

https://www-kristeligt--dagblad-dk.translate.goog/udland/oestrigsk-nedlukning-uvaccinerede-skal-begynde-mandag?_x_tr_sl=da&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=da&_x_tr_p to=nui
Citera
2021-11-14, 20:29
Medlem
Citat:
Convid pch coronainfektion är ofta inte samma sak.De flesta blir som du borde veta inte särskilt sjuka av en coronainfektion. Men en del får lunginflammaconvid och en del dör som folk alltid har gjort av svår lunginflammation.

Haha jag snackar om covid-19 inget annat. Därför jag skriver i denna tråd du vet.
Citera
2021-11-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant om du kan bevisa det. Jag utgår ifrån Folkhälsomyndigheten som uppgett ca 40 procentig immunitet hos 15-17 åringarna när vaccinering av dem just börjat. Om det stämmer att ca 40 procent av den övriga befolkningen, förutom de allra äldsta, har en " naturlig" immunitet på ca 40 procent och de flesta också även är vaccinerade, så har vi en hybridimmunitet på strax under 40 procent, vilket jag kallar hyfsad, men inte en hög nivå. Men, som sagt var: bevisa att den "naturliga" immuniteten i Sverige täcker nästan hela befolkningen. Har du rätt, så blir jag bara.
Du räknar lite galet men var glad du för vi har utan tvekan en väldigt stor andel svenskar med naturligt anskaffad immunitet antingen från senaste säsongernas coronainfluensaförkylningi men även från tidigare säsongers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in