Citat:
Ja, det gör han förmodligen. Ur Svenska Dagbladet 1987-09-10.
57-åringen utpekar i en rapport till SSI religionsforskaren Bo R Ståhl som antisemit och Palmehatare I rapporten uppmanar 57-åringen SSI eller Säpo att kontrollera om Bo R Ståhl är medlem i EAP- Jag är upprörd och förtvivlad En av mina bästa vänner sedan 20 år tillbaka är den judiske överrabbinen Morton Narrowe i Stockholm säger Ståhl till SvD Genom 57-åringens kartläggning av Ståhl finns nu uppgifterna med största sannolikhet arkiverade både hos SSI och Säpo I rapporten som har rubriken Hemlig religiös sekt meddelar 57-åringen Så som jag har förstått - enligt mina uppgiftslämnare - är han (Bo R Ståhl antisemit 57-åringen slår också fast att man kan betrakta Ståhl som högerextremist Det här är 57-åringens spionrapport till SSI om religionsforskaren Bo R Ståhl som utpekas som antisemit högerextremist och Palmehatare Bo R Ståhl är författare och religionsforskare och i dag driver hon antikvariatet Lyktan på Kungsholmen i Stockholm 57-åringen har spionerat på Ståhl i antikvariatet
https://tidningar.kb.se/?q=%2257-%C3%A5ringen%22%20SSI&from=1987-01-01&to=1987-12-31
57-åringen utpekar i en rapport till SSI religionsforskaren Bo R Ståhl som antisemit och Palmehatare I rapporten uppmanar 57-åringen SSI eller Säpo att kontrollera om Bo R Ståhl är medlem i EAP- Jag är upprörd och förtvivlad En av mina bästa vänner sedan 20 år tillbaka är den judiske överrabbinen Morton Narrowe i Stockholm säger Ståhl till SvD Genom 57-åringens kartläggning av Ståhl finns nu uppgifterna med största sannolikhet arkiverade både hos SSI och Säpo I rapporten som har rubriken Hemlig religiös sekt meddelar 57-åringen Så som jag har förstått - enligt mina uppgiftslämnare - är han (Bo R Ståhl antisemit 57-åringen slår också fast att man kan betrakta Ståhl som högerextremist Det här är 57-åringens spionrapport till SSI om religionsforskaren Bo R Ståhl som utpekas som antisemit högerextremist och Palmehatare Bo R Ståhl är författare och religionsforskare och i dag driver hon antikvariatet Lyktan på Kungsholmen i Stockholm 57-åringen har spionerat på Ståhl i antikvariatet
https://tidningar.kb.se/?q=%2257-%C3%A5ringen%22%20SSI&from=1987-01-01&to=1987-12-31
Bo Ragnar Ståhl är en av dom som har en föraning om att något ska hända med Olof Palme och denna information påstod han sig fått från en källa inom SÄPO. BRS berättar detta för höger-om-höger profilen Anders Larsson som hade haft kontakter med Olof Palme vintern 85/86 ang familjeåterföreningar av sovjetavhoppare. Det var uttalat att BRS i början av februari ville att AL skulle varna OP för att något var på gång, vilket skedde genom ALs famösa varningsbrev som lämnades 20 februari .
Vid samma tidpunkt verkar det som 57-åringen , dvs Joel Haukka , övervakar BRS/AL . Frågan är för vem? JH är allt annat än lätt att få grepp om. Denne estlandsfödde sjökapten värvades till dåvarande T-kontoret av Curt Andreasson redan 1956 . Av folk inom SÄPO utpekades han som en Sovjettillgång men det har även funnits rykten i svang att han jobbat för CIA. Hans SSI rapport gick också vidare till UD och dess nyutnämnde excellens Sten Andersson. JHs verksamhet är ännu i dag insvept i en dimmma om vem den verkliga uppdragsgivaren är.
Utpekandet av BRS som antisemit verkar felaktigt. Denne var religonsvetare med Islam som en av specialiteterna och jag har aldrig sett några antisemitiska uttalande från denne. Försöken att binda ihop BRS med EAP är onekligen en sak som faller Kreml och dess lakejer i smaken. EAPs initierade nyhetsbrev hade för vana att namnpublicera sovjetagenter och dess kontakter. Att en tysk EAP-höjdare var bror till en chef i de västtyska hemliga tjänsterna var nog en anledning till att nyhetsbreven som gavs ut var extremt välinformerade. Med Georgij Arbatov i spetsen drar Kreml igång en desinformationskampanj som bl a riktar sig mot EAP redan dagen efter MOP. Med hjälp av lakejer och nyttiga idioter inom presskåren får denna kampanj ses som klart lyckosam.