2021-11-14, 15:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
"når tampen brenner", hva mener du? Får inntrykk av at du oppfatter denne diskusjonen som en kamp, "TT" mot "???", der du oppfatter det å bli motsagt som et angrep. Det er jo selvsagt greit at man spekulerer rundt både det ene og det andre, men jeg forventer at personlige teorier kan støttes av noe som ligner faktaopplysninger. Ellers blir man dessverre fort oppfattet som litt forstyrret, eller litt ung og blond, hvis du skjønner hva jeg mener.

Som jeg sier, TT er gode å ha. TT-gruppen bidrar til kvalitetssikring av den ene og den andre hypotesen, ved at de forskjellige hypotesene blir satt på prøve.
Motsatt så har det vist seg gang på gang at TTs hypoteser rett og slett ikke holder vann.
En hypotese fra Havhest f.eks. går på at grunnen til at TH er siktet, er at det bare er et stort skuespill fra politiet og THs side for å få de ekte GM til å slappe av og begå feil.

I det hele og store ser man at egentlig ingen i TT har noen hypotese eller teori om hva som kan ha skjedd, annet enn at det ikke kan være TH som står bak.
Alle bortsett fra Legokatt da. Hun mener at GM har sett filmen Gone Girl, og fått ideer derfra, men uten å kunne komme med noe navn på noen GM, eller kunne sannsynliggjøre noe motiv.
Citera
2021-11-14, 15:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
PSYKOPATI ELLER MACHIAVELLISM ?

Det har nu och då varit endel diskutioner ang. om TH är psykopat.

TH lider efter min mening mer sannolik av Machiavellism än av psykopati, läs beskrivningen och se om du, med det vi vet om TH, känner igen TH's personlighet :

https://utforskasinnet.se/den-morka-...w1ZEsrt6ui94ZE

Machiavellism
För “machiavellister” helgar målet medlen, oavsett konsekvenserna. De är vanligtvis mycket beräknande och kalla människor och har inga äkta känslomässiga anknytningar till andra. Även om de tenderar att ha drag som är gemensamma med narcissister, såsom själviskhet och att använda andra, finns det något som särskiljer dem: de ser sig själva och sina förhållanden realistiskt.

Machiavellisterna försöker inte imponera på någon. I stället visar de sig som de är och föredrar att se saker klart eftersom de kan manipulera andra bättre på det sättet. Faktum är att de fokuserar på känslorna hos de människor som de vill manipulera för att få det de vill ha. Om de förutse dina känslor, kommer de att kunna välja rätt strategi för att manipulera dig.

Enligt psykologen Daniel Goleman har människor med machiavellistiska egenskaper mindre empati. Deras känslokyla verkar komma från en oförmåga att behandla sina egna och andras känslor.

Faktum är att känslor gör dem så obehagliga till mods att de, när de känner ångest, vanligtvis inte vet hur de ska skilja det från ledsamhet eller trötthet. De har dock en tendens att vara mycket bra på att förstå vad andra tänker. Men som Goleman säger, även om deras huvud vet vad de ska göra, har deras hjärta fortfarande ingen aning.

Gå evt direkt til 4 minuter inn i videoen,
där kommer alla karakteristika/symptom på en person som lider av Machiavellianism.

https://www.youtube.com/watch?v=tmKQAhW1Jcc

How is Machiavellianism different from Psychopathy and Narcissism? | The Dark Triad Traits

Det du skriver om, virker til å være i samme gate. Manipulasjon osv.
Man har mange grener: narsissisme, borderline, sosiopat, antisosial og dysosial personlighetsforstyrrelse.
Ordet "psykopat" har de siste ordene blitt brukt mer og mer som et styggord, og man bruker ofte andre ord som dysosial personlighetsforstyrrelse for at det skal høres finere ut.
Citera
2021-11-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Som jeg sier, TT er gode å ha. TT-gruppen bidrar til kvalitetssikring av den ene og den andre hypotesen, ved at de forskjellige hypotesene blir satt på prøve.
Motsatt så har det vist seg gang på gang at TTs hypoteser rett og slett ikke holder vann.
En hypotese fra Havhest f.eks. går på at grunnen til at TH er siktet, er at det bare er et stort skuespill fra politiet og THs side for å få de ekte GM til å slappe av og begå feil.

I det hele og store ser man at egentlig ingen i TT har noen hypotese eller teori om hva som kan ha skjedd, annet enn at det ikke kan være TH som står bak.
Alle bortsett fra Legokatt da. Hun mener at GM har sett filmen Gone Girl, og fått ideer derfra, men uten å kunne komme med noe navn på noen GM, eller kunne sannsynliggjøre noe motiv.
Tror min hypotese ble presentert i mitt aller første innlegg i dette forumet. Har jo skjedd litt siden den gang, men er ganske mye som har vist seg å stemme i forhold til den hypotesen. En ting er i hvert fall sikkert, alle forbehold mot å avsløre seg selv, har blitt tatt av GM, hvem de nå er. Eneste som muligens kan avsløre noe, er kryptosporet. Teknologien og kompetansen innen dataverdenen øker med tiden, og kan derfor være det som kan gi en pekepinn/avsløre hvem GM er, noe politiet også har skjønt og derfor har fokuset på nå.
Citera
2021-11-14, 15:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Tror min hypotese ble presentert i mitt aller første innlegg i dette forumet. Har jo skjedd litt siden den gang, men er ganske mye som har vist seg å stemme i forhold til den hypotesen. En ting er i hvert fall sikkert, alle forbehold mot å avsløre seg selv, har blitt tatt av GM, hvem de nå er. Eneste som muligens kan avsløre noe, er kryptosporet. Teknologien og kompetansen innen dataverdenen øker med tiden, og kan derfor være det som kan gi en pekepinn/avsløre hvem GM er, noe politiet også har skjønt og derfor har fokuset på nå.

Så hva er hypotesen? Og hva har vist seg å stemme?
Citera
2021-11-14, 16:00
Medlem
Citat:
Så hva er hypotesen? Og hva har vist seg å stemme?
Det var vel sommeren 2019 jeg opprettet bruker her og skrev hva jeg trodde hadde skjedd:
Ukjente GM - ingen spor som kan spores tilbake til konkrete personer er funnet (så vidt vi vet), ukjente som i at politiet vet ennå ikke hvem.
Kidnapping med vinningsmotiv, hypotese som etterforskes på lik linje som drap med emosjonelt, økonomisk motiv. https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-kan-ga-mot-gjennombrudd-har-sikret-konkrete-navn-pa-personer-og-e-poster-i-jakten-pa-mulige -gjerningspersoner/s/12-95-3424197415
Flere GM, som i følge medier også er politiets hypotese.
AEH er fraktet ut av huset, i motsetning til en eller annen som mente hun var murt inne i kjelleren i Sloraveien 4
AEH ble fraktet bort med bil, samsvarer med politiets hypotese.
Grundig planlegging med hensikt å unngå spor som kan avsløre GM, samsvarer med politiets hypotese.
Ikke utført av TH da han beviselig var på arbeidsstedet da politiet har anslått handlingen å ha skjedd.

Det var noen ting, mulig det var flere. Prøvde å finne igjen mitt første innlegg, men fikk det ikke til.
Senast redigerad av univers123 2021-11-14 kl. 16:10.
Citera
2021-11-14, 16:16
Avslutad
Citat:
Du har nå gang på gang vist at du har kunnskaper om saken og familien, langt utover det som har kommet fram i media.

Homo i nattbordskuffen , og at jeg er tilknyttet TH og familien? Dette må du omformulere.

Det med psykopati. Man trenger i enkelte tilfeller ikke å møte vedkommende for å skjønne at han har den ene eller andre sykdommen. Jeg bare mener at TH er psykopat, og det mener veldig mange andre også. Basert på de faktaopplysninger som har kommet fram.
Trenger ikke å være psykolog for å kunne mene at TH er psykopat.
Citat:
Du har nå gang på gang vist at du har kunnskaper om saken og familien, langt utover det som har kommet fram i media.
Du får sitere meg da, der jeg vet om ting, som ikke har blitt offentliggjort. Eller som ikke er tilgjengelig på nett.

Det blir nok litt vanskelig, og da koker det ned til løgnaktige påstander fra din side. Og du vet hva jeg tror om deg da... Eller rettere sagt, hva du mener om deg selv...
Du har kommet med mange påstander, også om min person. Du har ingen begrensninger, og du er ikke opptatt av om det er riktig. Som jeg har sagt før, så har jeg fasit når det gjelder meg selv. Du gir meg ingen grunn til å lytte til deg, når du trekker konklusjoner. Jeg vet at du ikke er kompetent til å vurdere informasjon som er gitt deg. Ditt behov for å være 100% sikker til stadighet, uten å ha belegg for å være det, er det som gjør at du går opp som en hjort, og ned som en lort.
Citat:
Homo i nattbordskuffen , og at jeg er tilknyttet TH og familien? Dette må du omformulere.
Ja, du skrev at TH var skaphomo, og antydet at politiet hadde funnet bevis i nattbordskuffen.
Hvis det ikke var det du mente, hva er det da du påstår politiet har funnet? Og hvis du ikke vet noe om nattbordskuffen, hvorfor nevne den? Er det om å gjøre å spre mest mulig møkk?
Folk har stilt spørsmål om hvorfor AEH ble offeret, i tilfelle det var TH hevnen var myntet på. Jeg ser en mulighet for at motivet var å drepe TH sakte men sikkert. Drepe AEH og stemple TH som drapsmannen. Og i tillegg tilegne ham mange andre nedverdigende egenskaper (skaphomo, gjerrig, psykopat, hevngjerrig, sjalu, voldelig, korrupsjon m.m.). Drap og karakterdrap - det er to drap, pluss opplevelsen det har vært for resten av familien.
Noen er opptatt av rettsikkerhet, at man ikke skal forhåndsdømme. Det må være lov, og det er det også
Citat:
Jeg bare mener at TH er psykopat, og det mener veldig mange andre også.
Nei, du gjør ikke "bare" det! Du mener at hvis jeg ikke er enig, så betyr det at jeg jobber for TH/SH. TT står for Team-Tom, ifølge "de andre". Det er visst utenkelig for deg at jeg sier min mening, uten å ha en agenda.
Citera
2021-11-14, 16:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det var vel sommeren 2019 jeg opprettet bruker her og skrev hva jeg trodde hadde skjedd:
Ukjente GM - ingen spor som kan spores tilbake til konkrete personer er funnet (så vidt vi vet), ukjente som i at politiet vet ennå ikke hvem.
Kidnapping med vinningsmotiv, hypotese som etterforskes på lik linje som drap med emosjonelt, økonomisk motiv.
Flere GM, som i følge medier også er politiets hypotese.
AEH er fraktet ut av huset, i motsetning til en eller annen som mente hun var murt inne i kjelleren i Sloraveien 4
AEH ble fraktet bort med bil, samsvarer med politiets hypotese.
Grundig planlegging med hensikt å unngå spor som kan avsløre GM, samsvarer med politiets hypotese.
Ikke utført av TH da han beviselig var på arbeidsstedet da politiet har anslått handlingen å ha skjedd.

Det var noen ting, mulig det var flere. Prøvde å finne igjen mitt første innlegg, men fikk det ikke til.

Om drapet er utført av TH, eller på oppdrag av han, går vel ut på det samme. Han bestemte at drapet skulle skje. Alt tyder på det.
Det har vært mange diskusjoner om hvor hun er gjort av, og hvordan hun ble fraktet.
Det har blitt foreslått trillebår, innrullet i teppe, bruk av bil, båt, kjøttkvern, syre, ubåt, innstøpt i betong osv.
Det har vært snakk om at kloakkrøret i innkjørselen kunne gå helt til Futurum-bygget, og at TH kunne ta seg helt til S4 usett på den måten.
Det viktigste her er vel om det er reelle kidnappere med løsepengekrav, eller om det er TH som ville ta henne bort så hun ikke skulle skille seg fra han og ta halve formuen.
Politiet sier jo selv at kidnapping med løsepengemotiv er mindre sannsynlig, og at drapssiktelsen mot TH gradvis har styrket seg.
Det er sistnevnte som jeg ser har mer og mer vist seg å stemme.
Kidnappingsteorien har vist seg å ikke stemme.
TH sendte 10 mill for å få livsbevis, men fikk ikke noe livsbevis.
3 dager før Kripos-avhøret så skreiv han beskjed til "kidnapperne": "jeg vil betale".
Han ville altså betale enda mere til tross for at det aldri kom noe livsbevis.
Rett før Kripos-avhøret så utlovte han også dusør. Denne var på 10 millioner. Tipsene skulle gå til han selv (!!). Alt dette tyder på at TH var livredd for dette avhøret. Skalv av redsel. Og så kom Kripos-avhøret da. TH ble kjørt til Kripos-kontoret av Vegard, antakeligvis fullpakket av Valium.
Kunne ikke kjøre selv. TH var så pjusk at avhøret måtte avbrytes. TH hadde også nektet å si et kløyva ord.
Citera
2021-11-14, 16:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du får sitere meg da, der jeg vet om ting, som ikke har blitt offentliggjort. Eller som ikke er tilgjengelig på nett.

Det blir nok litt vanskelig, og da koker det ned til løgnaktige påstander fra din side. Og du vet hva jeg tror om deg da... Eller rettere sagt, hva du mener om deg selv...
Du har kommet med mange påstander, også om min person. Du har ingen begrensninger, og du er ikke opptatt av om det er riktig. Som jeg har sagt før, så har jeg fasit når det gjelder meg selv. Du gir meg ingen grunn til å lytte til deg, når du trekker konklusjoner. Jeg vet at du ikke er kompetent til å vurdere informasjon som er gitt deg. Ditt behov for å være 100% sikker til stadighet, uten å ha belegg for å være det, er det som gjør at du går opp som en hjort, og ned som en lort.

Ja, du skrev at TH var skaphomo, og antydet at politiet hadde funnet bevis i nattbordskuffen.
Hvis det ikke var det du mente, hva er det da du påstår politiet har funnet? Og hvis du ikke vet noe om nattbordskuffen, hvorfor nevne den? Er det om å gjøre å spre mest mulig møkk?
Folk har stilt spørsmål om hvorfor AEH ble offeret, i tilfelle det var TH hevnen var myntet på. Jeg ser en mulighet for at motivet var å drepe TH sakte men sikkert. Drepe AEH og stemple TH som drapsmannen. Og i tillegg tilegne ham mange andre nedverdigende egenskaper (skaphomo, gjerrig, psykopat, hevngjerrig, sjalu, voldelig, korrupsjon m.m.). Drap og karakterdrap - det er to drap, pluss opplevelsen det har vært for resten av familien.
Noen er opptatt av rettsikkerhet, at man ikke skal forhåndsdømme. Det må være lov, og det er det også

Nei, du gjør ikke "bare" det! Du mener at hvis jeg ikke er enig, så betyr det at jeg jobber for TH/SH. TT står for Team-Tom, ifølge "de andre". Det er visst utenkelig for deg at jeg sier min mening, uten å ha en agenda.

Det er helt greit om du ikke tror at TH er en psykopat. Jeg blir ikke sint på deg av den grunn.
Men når du leter etter bortforklaringer som er veldig langstrukne, hver eneste gang man snakker om ting som peker i retning av at TH står bak, så kan det virke som at du har en agenda. Spesielt når det viser seg at du har innsideinformasjon, og atpåtil nekter for det.
Du har snakket om shampoohår, Drøbak og eget firma, når det var snakk om en mann som var involvert i en ekteskapskonflikt. Du har også vedkjent at du kjenner til Jåvoll.
Ingenting av dette har stått i media.
Du har snakket om empati, men har selv foreslått at AE kanskje hadde hengt seg i trappa. Fy.
Tenk å skrive noe slikt når du vet at barn og barnebarn leser her inne.
Du skriver om at det finnes motiv med å drepe TH sakte men sikkert. For hva da? Hvilken grunn?
Nå begynner du som Havhest igjen. Er det svogeren du sikter til?
Er det han som har motiv? Og på hvilken grunnlag i så tilfelle?
For å være ærlig, så trodde jeg ikke i begynnelsen at TH kunne stå bak.
Jeg trodde faktisk at det var en reel kidnapping.
Helt til at de tok hull på isen. Et trekantet hull kuttet ut med motorsag av Lillestrøm Brannvesen.
Da skjønte jeg at de mistenkte TH, og at det var mye de ville holde hemmelig.
Veldig mye av det som har dukket opp i ettertid har jo bygget opp under dette.
Når det gjelder nattbordskuffen så kommer vel det fram etterhvert.
Mye jeg har skrevet har vist seg i ettertid å stemme.
Ekteskapskontrakten som var skrevet i 2012, hvilken jakke han hadde den mannen ved festplassen.
Dette var heller ikke skrevet i media.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-11-14 kl. 17:00.
Citera
2021-11-14, 17:14
Avslutad
Citat:
Det er helt greit om du ikke tror at TH er en psykopat. Jeg blir ikke sint på deg av den grunn.
Men når du leter etter bortforklaringer som er veldig langstrukne, hver eneste gang man snakker om ting som peker i retning av at TH står bak, så kan det virke som at du har en agenda. Spesielt når det viser seg at du har innsideinformasjon, og atpåtil nekter for det.
Du har snakket om shampoohår, Drøbak og eget firma, når det var snakk om en mann som var involvert i en ekteskapskonflikt. Du har også vedkjent at du kjenner til Jåvoll.
Ingenting av dette har stått i media.
Du har snakket om empati, men har selv foreslått at AE kanskje hadde hengt seg i trappa. Fy.
Tenk å skrive noe slikt når du vet at barn og barnebarn leser her inne.
Du skriver om at det finnes motiv med å drepe TH sakte men sikkert. For hva da? Hvilken grunn?
Nå begynner du som Havhest igjen. Er det svogeren du sikter til?
Er det han som har motiv? Og på hvilken grunnlag i så tilfelle?
For å være ærlig, så trodde jeg ikke i begynnelsen at TH kunne stå bak.
Jeg trodde faktisk at det var en reel kidnapping.
Helt til at de tok hull på isen. Et trekantet hull kuttet ut med motorsag av Lillestrøm Brannvesen.
Da skjønte jeg at de mistenkte TH, og at det var mye de ville holde hemmelig.
Veldig mye av det som har dukket opp i ettertid har jo bygget opp under dette.
Når det gjelder nattbordskuffen så kommer vel det fram etterhvert.
Mye jeg har skrevet har vist seg i ettertid å stemme.
Ekteskapskontrakten som var skrevet i 2012, hvilken jakke han hadde den mannen ved festplassen.
Dette var heller ikke skrevet i media.
Du skriver:
"Du har snakket om shampoohår, Drøbak og eget firma, når det var snakk om en mann som var involvert i en ekteskapskonflikt. Du har også vedkjent at du kjenner til Jåvoll."
Her forstår jeg ikke hva du snakker om! Kan du forklare?
Citera
2021-11-14, 17:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du skriver:
"Du har snakket om shampoohår, Drøbak og eget firma, når det var snakk om en mann som var involvert i en ekteskapskonflikt. Du har også vedkjent at du kjenner til Jåvoll."
Her forstår jeg ikke hva du snakker om! Kan du forklare?

Ser ikke noen grunn til å forklare noe som du allerede vet.
Citera
2021-11-14, 17:45
Avslutad
Citat:
Ser ikke noen grunn til å forklare noe som du allerede vet.
Nei, jeg kjenner ikke jåv*ll.
Og det der med shampoohår, må du ha fra den gang jeg postet en sangtekst av Prim@ Ver@.
Jeg har vel truffet spikeren på hodet da
Minner meg om da noen sa til meg, "Du vet mer enn du er klar over selv".
Kanskje jeg er synsk? Mener du at eks-svogerens shampoo rant ut blant sand og skjell?
At han ikke kunne "dra hjem med fettet hår"?
Nå må du utdype hva "jeg visste"!
Senast redigerad av Havhest 2021-11-14 kl. 18:37.
Citera
2021-11-14, 18:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, jeg kjenner ikke jåv*ll.
Og det der med shampoohår, må du ha fra den gang jeg postet en sangtekst av Primavera.
Jeg har vel truffet spikeren på hodet da
Minner meg om da noen sa til meg, "Du vet mer enn du er klar over selv".
Kanskje jeg er synsk? Mener du at eks-svogerens shampoo rant ut blant sand og skjell?
At han ikke kunne "dra hjem med fettet hår"?
Nå må du utdype hva "jeg visste"!

Du har skrevet at du vet hvem eks-svogeren er, uten at det har blitt publisert her inne eller noe annet sted.

Jeg har ikke sagt at du kjenner Jåvoll, men at du kjenner til han. Du har hørt om han før. Du må nå bare nekte å le så mye du vil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in