2018-12-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Snälla du, universum bryr sig inte om vad det "känns som" för dig. Det finns empiriska data för sådant här, och det är som jag sa att neutronen har högre energi.

Jag tänkte ifall det är möjligt att hitta någon energigivande process. Hittade i alla fall att en neutron som binder sig till en proton är en exoterm process.
Citera
2019-02-02, 12:59
Medlem
raskenss avatar
Rossi verkar göra ett sista försök att klämma ut det sista dropparna ur hans bedrägeri. Mats Lewan har som vanligt svalt betet. Någon som orkar kolla igenom demonstrationen? Han har en ny e-cat på gång.

https://animpossibleinvention.com/blog/

Oh my god. Videon är ju komik i klass med Monty Python. Rossi vill numera inte visa sitt ansikte eller kan det vara peruken han har som inte är upp to date. Det är dockteater i början som ser ut vara gjort av lågstadieelever. och intro musik Also sprach Zarathustra. Stor humor.

https://youtu.be/gw_oa8MvdQk
Senast redigerad av raskens 2019-02-02 kl. 13:10.
Citera
2019-02-02, 16:15
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rossi verkar göra ett sista försök att klämma ut det sista dropparna ur hans bedrägeri.
Jag är inte den som kan (eller ids) säga något viktigt men noterar på YT-videon:

1. No comments.
2. Back drop och bildformat som döljer mer än den visar.
3. Körningsbilder visar något helt annat än burken som står där.

Sedan gick jag hem och drack kaffe...

Ett stort plus är att det verkar som affärsmodellen är prenumeration.
De kommer med apparaten och man bara betalar för värmen (minus elförbrukningen?).

Om det är så föreligger ingen risk hos kund,
De'bar'å åk å inge annat.
Citera
2019-02-02, 17:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Ett stort plus är att det verkar som affärsmodellen är prenumeration.
De kommer med apparaten och man bara betalar för värmen (minus elförbrukningen?).

Om det är så föreligger ingen risk hos kund,
De'bar'å åk å inge annat.
Räkna med att bedragare lagt ned mer energi på att komma på hur de skall lura dig än du lägger ned på att undvika bli lurad. Man skall hålla sig borta även från "säkra" scenarier som detta. Antagligen fungerar den bara som elvärmare och du får betala för samma el två gånger och det finns något finstilt i avtalet som gör att det är svårt att komma undan när man väl skrivit på.
Citera
2019-02-02, 19:10
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Räkna med att bedragare lagt ned mer energi på att komma på hur de skall lura dig än du lägger ned på att undvika bli lurad. Man skall hålla sig borta även från "säkra" scenarier som detta. Antagligen fungerar den bara som elvärmare och du får betala för samma el två gånger och det finns något finstilt i avtalet som gör att det är svårt att komma undan när man väl skrivit på.
Mmm, djävulen figurerar i det finstilta.

I detta fall tror jag de flesta redan vet vilken figur Rossi är...
Citera
2019-12-10, 20:19
Medlem
Andrea Rossi är i farten igen. Tydligen påstår han nu att han lyckats få sin ecat självförsörjande. Jag är skeptisk och ser honom som en bedragare.

Tydligen ska apparaten testas i Sverige på nytt.
Citat:
The decisions regarding the tests have already been made and the certification Team knows how to do it.
After the end of their work we will make the presentation in Stockholm.

Mer info på hans egen sida, som han försöker se ut som en seriös vetenskaplig tidskrift.

http://www.journal-of-nuclear-physics.com/?p=892
Citera
2019-12-11, 10:55
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieslander
Andrea Rossi är i farten igen. Tydligen påstår han nu att han lyckats få sin ecat självförsörjande. Jag är skeptisk och ser honom som en bedragare.

Tydligen ska apparaten testas i Sverige på nytt.

Mer info på hans egen sida, som han försöker se ut som en seriös vetenskaplig tidskrift.

http://www.journal-of-nuclear-physics.com/?p=892

Ger han aldrig upp? Ännu mer förvånande är att det finns folk som ännu tror på honom.
Citera
2021-10-31, 20:40
Medlem
Andrea Rossi verkar för tillfället ha släppt (?) tankarna på kall fusion och fokuserar istället på en helt otrolig lampa;

"The Ecat SKLed is essentially the most energy efficient lamp ever made. Being powered by the Ecat technology, its only external power consumption is for the control electronics at a maximum of about 4W. Yet it emits about 10,000 lumens of white light from an integrated LED source, corresponding to a 100W standard LED lamp or an incandescent light of about 700W.

Rossi is now taking pre-orders for the lamp at USD25, without asking for payment until the lamp will be delivered. In order to start production at this price, he needs one million pre-orders. There is also an online presentation of the lamp planned for December 9, 2021."

Mer information;
https://ecat.com/ecat-skled

Tydligen kommer allt att klarna den 9:e december;

https://ecat.com/dec-9-event

Vad tror ni, är allt en bluff?
Citera
2021-11-01, 22:52
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorStenen
Vad tror ni, är allt en bluff?

Inte alls. Räkna på energin och strunta i lagarna bara. En LED-lampa kan ge kanske 200-250 lumen per watt. Se om det säger dig nåt.

.. ja, det är en bluff ..
Citera
2021-11-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Inte alls. Räkna på energin och strunta i lagarna bara. En LED-lampa kan ge kanske 200-250 lumen per watt. Se om det säger dig nåt.

.. ja, det är en bluff ..

Ja, chansen att det är något annat är väl en på miljarden.

Det är facinerande hur Rossis (lilla) skara av följare litar så blint på honom.

Råkade han bara uppfinna världens bästa lampa av slump, när han satt hemma och trixade?

Varför är intresset så kallt, någon forskare eller tillverkare borde väl snappa upp detta?

Varför skall han ha en miljon förbeställningar som ändå är möjliga att avbeställa? Är lampan så bra är det väl bara att sätta igång tillverkningen? ”Jo men jag har världens bästa produkt här men eftersom jag inte fick tillräckligt många beställningar på min hemgjorda kick-starter skiter jag i allt”

Men presentationen nu i december är spännande, vad ska han hitta på för att hålla bluffen vid liv?

”Hemliga partners, hemliga kontrollanter....intygar att det är världens bästa grej!”
Citera
2021-11-01, 23:13
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorStenen
Ja, chansen att det är något annat är väl en på miljarden.

Var det du som sa att det var han som släppte cold fusion för detta?

Tänk.
Citera
2021-11-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Var det du som sa att det var han som släppte cold fusion för detta?

Tänk.

Ett förtydligande; jag tror inte på Rossis alla dumheter, men jag är nyfiken på;

1) När kommer bluffen att avslöjas, hur länge kan han skjuta sanningen framför sig?

2) Finns det någon normal och balanserad person som köper alla hans lögner, hur kan man inte se att det är en bluff? Alldeles oaktat om tekniken fungerar eller ej andas ju hela upplägget bluff och båg lång väg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in