2021-11-11, 16:45
Medlem
Muminryssens avatar
Det finns väl inte så mycket att diskutera längre angående familjen, de verkar ha bättre med pengar nu och både Issy och mamman verkar må mycket bättre. Isabelle går till och med i skolan och bor hemma.
Tråkigt det där med pappan, men om Isabelle inte känner någon koppling till honom så kan man ju inte tvinga henne till att ha kontakt med honom.
och det där med Jared är ju jewels bekymmer, inget vi kan spekulera i. tror inte att han catfishade henne men antagligen så har han vissa sociala svårigheter bland annat + att han troligen ångrat sig/tappat känslorna för henne.
Citera
2021-11-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminryssen
Det finns väl inte så mycket att diskutera längre angående familjen, de verkar ha bättre med pengar nu och både Issy och mamman verkar må mycket bättre. Isabelle går till och med i skolan och bor hemma.
Tråkigt det där med pappan, men om Isabelle inte känner någon koppling till honom så kan man ju inte tvinga henne till att ha kontakt med honom.
och det där med Jared är ju jewels bekymmer, inget vi kan spekulera i. tror inte att han catfishade henne men antagligen så har han vissa sociala svårigheter bland annat + att han troligen ångrat sig/tappat känslorna för henne.

De har inte ens råd att göra köttfärsgryta eller köpa riktigt smör, säger de.
Jewels väljer att visa en fasad om sitt mående.
Issy har hoppat av sin gymnasielinje. Försöker läsa upp grundskolebetygen. Hon "pallar inte" gå vanliga skoldagar så hon har anpassad skolgång och börjar kl 11 alla dagar.
Citera
2021-11-15, 11:39
Medlem
Muminryssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
De har inte ens råd att göra köttfärsgryta eller köpa riktigt smör, säger de.
Jewels väljer att visa en fasad om sitt mående.
Issy har hoppat av sin gymnasielinje. Försöker läsa upp grundskolebetygen. Hon "pallar inte" gå vanliga skoldagar så hon har anpassad skolgång och börjar kl 11 alla dagar.

Det där tycker jag låter konstigt, de har råd att köpa glass varje dag, hamburgare, energidryck, läsk, smink, kläder osv. en ben & jerry's kostar ungefär lika mycket som ett smörpaket. de har ju pengar men använder dom till helt fel saker, eller har jag missat något?
Kan mycket väl hända att Issy mår dåligt, men det är vanligt att ungdomar idag mår så, tror inte att det är hennes mammas fel (inte längre iallafall). alla ungdomar kan bråka med sina föräldrar ibland, jag tror att om Jewels skulle ha varit riktigt hemsk som mamma så hade nog Issy sagt ifrån själv.
+ att det där med Issys skola är nödvändigt eftersom att hon har autism/asperger, huvudsaken är ju iallafall att hon tar sig till skolan oavsett om hon har anpassad skolgång eller inte. finns jättemånga barn/ungdomar som överhuvudtaget inte går till skolan alls.
Senast redigerad av Muminryssen 2021-11-15 kl. 11:41.
Citera
2021-11-16, 04:11
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
jag tror att om Jewels skulle ha varit riktigt hemsk som mamma så hade nog Issy sagt ifrån själv.
.

Because that's what happens to abused children, author David Ziegler, the director of a treatment program for abused children, writes that "I have often noticed that the degree of loyalty from a child to an abusive parent seems to be in direct proportion to the seriousness of the abuse the child received. In this counterintuitive way, the stronger or more life-threatening the treatment, the stronger the loyalty from the child."
https://www.psychologytoday.com/us/basics/trauma

you have seen it with your own eyes in previous videos where jewels puts the burden on isabelle, her entire life has been nothing but manipulation and terror, constantly worried about where they will live, if they will have food or heat and that her own father was going to kill her, then jewels constantly moved around so issy would not have a friend base, then she also alienated her from her ENTIRE family, even family in Sweden....then we heard just one time how jewels speaks to issy in that voice recording.....just one snipped from a moment in issy's sad life..

and you lot wonder why i hate jewels with every fibre of my being.......
Citera
2021-11-16, 04:55
Medlem
FarliKorvs avatar
Stackars unge som har både en mamma och pappa som är totalt efterblivna. :/
Citera
2021-11-16, 11:36
Medlem
Citat:
Det där tycker jag låter konstigt, de har råd att köpa glass varje dag, hamburgare, energidryck, läsk, smink, kläder osv. en ben & jerry's kostar ungefär lika mycket som ett smörpaket. de har ju pengar men använder dom till helt fel saker, eller har jag missat något?
Kan mycket väl hända att Issy mår dåligt, men det är vanligt att ungdomar idag mår så, tror inte att det är hennes mammas fel (inte längre iallafall). alla ungdomar kan bråka med sina föräldrar ibland, jag tror att om Jewels skulle ha varit riktigt hemsk som mamma så hade nog Issy sagt ifrån själv.
+ att det där med Issys skola är nödvändigt eftersom att hon har autism/asperger, huvudsaken är ju iallafall att hon tar sig till skolan oavsett om hon har anpassad skolgång eller inte. finns jättemånga barn/ungdomar som överhuvudtaget inte går till skolan alls.

De har ju alltid använt pengarna till lite märkliga saker. Jag har ett jobb men skulle knappast lägga ut som mycket på redbull och ben&jerrys.

Nej, det är inte nödvändigt att börja kl 11 och knappt få saker gjorda. Under det året hon var hemifrån pluggade hon mer än 100 procent. Hon sommarjobbade också och det gick superbra. Konstigt att allt skiter sig när hon kommer hem.

Issy skulle ha sagt ifrån själv? Det var det mest korkade jag läst på länge. Issy är helt beroende av Jewels som det är nu. Hon är inte förmögen att ta hand om sig själv. Isabelle har levt hela sitt liv med en sjuk mor, hon tror att det är helt normalt att mammor gråter hysteriskt, ligger på golvet och halvdör, och trånar efter en pojkvän hon aldrig träffat.
Citera
2021-11-17, 13:59
Medlem
jag håller med. det är uppenbart att hon klarade sig bättre när hon var ifrån mamman.
Citera
2021-11-17, 15:52
Medlem
Muminryssens avatar
Ekonomiskt så har dom det lite bättre iallafall.
De säger att Issy har tagit droger förut..
Citera
2021-11-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ekonomiskt så har dom det lite bättre iallafall.
De säger att Issy har tagit droger förut..
Det har jag inte hört. Bara om tobak och alkohol. Att hon som 17-åring prövat på att bli full och röka är inte hela världen, KÄNNER JAG.
Citera
2021-11-17, 21:47
Medlem
Muminryssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Det har jag inte hört. Bara om tobak och alkohol. Att hon som 17-åring prövat på att bli full och röka är inte hela världen, KÄNNER JAG.

Tyvärr så verkar det vara sant..
Hon umgicks med en tjej när hon bodde på HVB hemmet som hade haft/har vissa drogproblem.
Issy sa i en stream, eller "hintade" om att hon hade haft med droger att göra. hon skrev nyligen på sin snapchat att hon provat droger och "gjort andra saker som hon ångrar."
Citera
2021-11-18, 01:06
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Tyvärr så verkar det vara sant..
Hon umgicks med en tjej när hon bodde på HVB hemmet som hade haft/har vissa drogproblem.
Issy sa i en stream, eller "hintade" om att hon hade haft med droger att göra. hon skrev nyligen på sin snapchat att hon provat droger och "gjort andra saker som hon ångrar."

Vad heter hon på snap?
Citera
2021-11-18, 01:13
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Man får tänka på att ”ta droger” för en 16-17-åring och hennes mamma kan låta betydligt allvarligare än det är. Hon kanske tagit valium nån gång eller provat sin polares Ritalin, eller rökt en holk på sin höjd. Något fyranätters tjackrace är det knappast frågan om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in