Citat:
Ursprungligen postat av
drrty
Ja hon hade riktigt risiga tänder, typiska tänder man får när man haft bulemi eller bara struntat i att borsta tänderna hela sitt vuxna liv.
Våra skattepengar finansierade såklart hennes tänder. Soc.
Förresten till alla i tråden, jag skrev ju direkt efter att issy gick ut med att vara transa att det bara var för views, skäms ni nu som försvarade dom?
Var säkert mammans idé. Så hon fick från att vara Oliver till en nu lagom tjock tjej igen.
Eftersom J har sjukersättning, så ser jag det som mycket liten sannolikhet att försörjningsstöd skulle ha gett något bidrag för tandvård. Sannolikheten minskar än mer då hon hade alla tänder kvar. Så nja, Soc betvivlar jag ganska starkt.
Sedan har hon också redan sagt hur hon finansierade tandvården. Hon ansökte och blev beviljad det "gula kortet", på byråkratsvenska tror jag det heter tandvårdsintyg. Något samtliga medborgare i Sverige kan ansöka om, om det finns ett medicinskt behov. I Jewels fall är det hennes NPF, mycket troligt som ligger till grund för det. Men är hon diagnoserad med ätstörning, så kan den också kanske spela in. Just den detaljen är jag mindre säker på.
Ett sådant stöd ger nödvändig tandvård inom samma högkostnadsskydd som vanlig sjukvård. Eventuell tandblekning ingår dock inte i nödvändig tandvård.