Citat:
Ursprungligen postat av
AztecCrystal
Svaren du söker finns överallt om du letar. Dag och natt orsakas av att solen rör sig långsamt över jordens yta och lyser upp zoner lokalt. Tråkigt att du inte är kapabel till egen efterforskning utan behövs skedmatas med information.
Återigen en som inte kan förklara sin tes, jag tar det igen så du får en chans till utan att ducka.
Med en modell förklara följande fenomen som ska passa in i en enda modell.
Dag/natt
Årstiderna
Avstånd som vi känner till på jorden.
Hur månen och solen kan ses samtidigt.
Ni vågar inte förklara dessa fenomen med er modell och som jag redan sagt i en annan tråd så gör det er inte så värst trovärdiga. Vi ber er förklara några relativt enkla fenomen i en och samma modell och ni duckar och säger vi ska söka informationen på nätet. Du bemödade dig inte ens förklara hur dag och natt kan finnas samtidigt som årstider samt att vi ibland kan se solen och månen samtidigt.
Så för mig är du åter en av dessa som fabulerar, skriker och pekar utan att våga producera bevis, du hamnar därmed på den icke trovärdiga sidan. Om ni ens skulle bemöda er med att ge er på att förklara dessa fenomen ovan där de kan samexistera i samma modell så skulle det ge lite mer trovärdighet för er tes men som det är nu kommer ni aldrig med något.
Problemet för er del blir ju att om modellerna inte kan samexistera så motbevisar ni er själva och jag vill ju tro att folk inte uppenbart sitter och ljuger så jag inväntar eran förklaring och de bevis som då kan produceras.