2021-11-10, 09:06
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Varför låta våldtäktsmannen berätta om våldtäkten?
Det hade bara resulterat i att Svanberg blivit beskylld för att ta våldtäktsmannens parti.

Va? Om det hade ställts kritiska frågor så tar man inte hans parti.tvärtom står man på offrens sida om man ställer äcklet mot väggen. Men journalister är numera aktivister och vill ge orten en röst även om orten gruppvåldtar. ”antirasism” är viktigare än unga flickors förstörda liv
Citera
2021-11-11, 21:54
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Va? Om det hade ställts kritiska frågor så tar man inte hans parti.tvärtom står man på offrens sida om man ställer äcklet mot väggen. Men journalister är numera aktivister och vill ge orten en röst även om orten gruppvåldtar. ”antirasism” är viktigare än unga flickors förstörda liv

Vad skulle det vara för kritiska frågor?
Han skulle berätta sin historia och så skulle hon beskyllas för partiskhet som hon tidigare blivit när hon intervjuade nån från BLM t.ex. Samma sak skulle hända igen.
Citera
2021-11-14, 08:17
Medlem
docentdisciplins avatar
Uppföljande reportage i Aftonbladet idag, där man belyser offrets perspektiv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrlrBw/jag-var-ett-offer-den-natten--men-jag-ar-inte-ett-offer-i-dag

citat "Men så, för några veckor sedan, möttes hon plötsligt av en av gärningsmännens ansikten när han blev intervjuad i en tidning.

– Jag fick en chock. Jag läste intervjun men ingenstans nämndes det vad han gjort mot mig. I stället fick han prata om ett liv som jag tror att många unga killar i vissa områden tycker är coolt och avundsvärt. Min största rädsla när jag såg artikeln var att unga tjejer ska tycka att han är någon de vill ha, utan att förstå vad han är för en person."
Citera
2021-11-14, 08:41
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrlrBw/jag-var-ett-offer-den-natten--men-jag-ar-inte-ett-offer-i-dag

citat "Men så, för några veckor sedan, möttes hon plötsligt av en av gärningsmännens ansikten när han blev intervjuad i en tidning.

– Jag fick en chock. Jag läste intervjun men ingenstans nämndes det vad han gjort mot mig. I stället fick han prata om ett liv som jag tror att många unga killar i vissa områden tycker är coolt och avundsvärt. Min största rädsla när jag såg artikeln var att unga tjejer ska tycka att han är någon de vill ha, utan att förstå vad han är för en person."

Fyfan när jag läste den där... Vilka jävla små pissmyror till undermänniskor denna pantade Nina och chefredaktörer på expressen är, jag spottar på dom.
Citera
2021-11-14, 09:32
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Fyfan när jag läste den där... Vilka jävla små pissmyror till undermänniskor denna pantade Nina och chefredaktörer på expressen är, jag spottar på dom.
Aftonbladet e ju sju resor värre. De tar upp fallet men glömmer nämna våldtäktsmannens namn så han kan fortsätta sälja sin rapmusik mm
Citera
2021-11-14, 09:39
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Aftonbladet e ju sju resor värre. De tar upp fallet men glömmer nämna våldtäktsmannens namn så han kan fortsätta sälja sin rapmusik mm

Ja det är illa, men det är ju trots allt expressens text som är anledningen till att denna text ens existerar. Naturligtvis skulle det som skrivs här varit med i expressens reportage, och inte behöva skrivas av annan tidning flera veckor senare.
Citera
2021-11-14, 09:42
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja det är illa, men det är ju trots allt expressens text som är anledningen till att denna text ens existerar. Naturligtvis skulle det som skrivs här varit med i expressens reportage, och inte behöva skrivas av annan tidning flera veckor senare.
Nej men aftonbladet skipar upprättelse för den våldtagne. Men glömmer skriva namn på våldtäktsmannen så han kan fortsätta sin affärsverksamhet via spotify insta osv

Det är ju värre än expressens tilltag att utelämna historien helt
Citera
2021-11-14, 09:54
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin

Bara att hoppas att folk i hennes omgivning har vett att förklara för Nina vilken genomvidrig sugga hon är
Och att hon mår riktigt djövla dåligt och super ned sig
Citera
2021-11-14, 10:02
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Nej men aftonbladet skipar upprättelse för den våldtagne. Men glömmer skriva namn på våldtäktsmannen så han kan fortsätta sin affärsverksamhet via spotify insta osv

Det är ju värre än expressens tilltag att utelämna historien helt

Nej jag håller inte med dig om det. Våttrosereportaget i expressen där dådet degraderades till "övergrepp" och offrets perspektiv pissade på är flera resor värre än att utelämna ett namn som alla insatta ändå vet och för den oinsatta enkelt kan kollas upp.
Citera
2021-11-14, 10:17
Medlem
rrpipers avatar
Intressant att AB valde att hugga Expressen lite i ryggen angående detta men man undrar hur de motiverar att 1. Inte nämna fövarens nam, 2. Inte nämna den andra tidningens namn. Varför?
Citera
2021-11-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Till och med sossen och anti-rasisten Torbjörn Jerlerup rasar mot Nina Svanbergs mörkningar

https://twitter.com/Jerlerup/status/1454296899981385728
Man betalar inte för en intervju, framför allt inte en kriminell.
Citera
2021-11-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Det handlar bara om att NÄMNA att det var en gruppvåldtäkt. Inte lite tafsande, inte våldtäkt, utan en GRUPPVÅLDTÄKT mot en flicka.

“Mot sitt nekande” jo tjena
Hade man skrivit rakt ut att han var dömd för gruppvåldtäkt hade det sannolikt varit förtal. Det spelar ingen roll att det är sant eller att det är ett hemskt brott. Expressen hade sannolikt fällts för en sådan publicering. Dumle är ingen känd person, det finns inget allmänintresse. Han har avtjänat sitt straff. Det skulle klassas som att han lidit stor publicitetsskada. Det kan man förstås ha synpunkter på, men det tror jag är en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in