Citat:
Hur stor sannolikhet är det att PKK-spåret stämmer tycker du? Min far har stark kommunikation med flertal PKK anhöriga och jag kommer ihåg att han sa till mig som barn att han känner till vem det var som sköt Palme. När jag tryckte på och frågade vem så sa han endast att det var någon från PKK, men ville inte gå in på detalj. Jag vet inte om han hade avseendet att imponera på mig genom att påvisa hans kunnighet då vi var ovänner (och i dagsläget inte pratar med varandra alls), men sen förstår jag inte varför man skulle skryta med att känna en mördare heller.
Han behöver inte vara professionell, men iaf en van skytt. Skanåker hade inte gjort det bättre i en sådan situation. Förmodligen värre. Det är inte själva skjutandet som skulle göra denne ”proffesionell”, utan själva handlingen och kyligheten.
Att det skulle vara en ensam galning som handlade i affekt ser jag nästan som helt uteslutet. Men självklar är jag öppen för idén. Men jag är helt övertygad om att det var planerat. Ungefär som GW scenario. En sammansvärjning/konspiration av säkerhets, polis eller militärfolk. Nåt sånt.
Han stod utplacerad och väntade på dem.
De flesta som är tillräckligt insatta i palmemordet tror även på nåt liknande.
Jag har varit djupt insatt sedan typ 1990. Har läst alla böcker och gått igenom mer material än de flesta.
CP och SE är helt uteslutna. CA förmodligen med.
Ensam galning, nja inte omöjligt, men högst otroligt.
Att det skulle vara en ensam galning som handlade i affekt ser jag nästan som helt uteslutet. Men självklar är jag öppen för idén. Men jag är helt övertygad om att det var planerat. Ungefär som GW scenario. En sammansvärjning/konspiration av säkerhets, polis eller militärfolk. Nåt sånt.
Han stod utplacerad och väntade på dem.
De flesta som är tillräckligt insatta i palmemordet tror även på nåt liknande.
Jag har varit djupt insatt sedan typ 1990. Har läst alla böcker och gått igenom mer material än de flesta.
CP och SE är helt uteslutna. CA förmodligen med.
Ensam galning, nja inte omöjligt, men högst otroligt.