Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Jag slutade lyssna för länge sedan, innan feminismen tog över ämnet. Men jag brukar fortfarande läsa vad deras nya avsnitt handlar om och hade jag varit mindre principfast, hade jag nog velat lyssna ibland.
Nu under Halloween-veckan bjuder man tydligen in gäster till varje avsnitt. Men vad jag kan se har man bara haft kvinnliga gäster hela veckan. När steg deras hat mot män till nuvarande nivå? Jag upplevde inte samma sak i början av deras pod. Så vad har hänt? Misshandlar deras killar dem, eller vad är anledningen? Jag kan inte förstå vad som hänt.
Jag lyssnar sporadiskt, men det är sällan speciellt intressanta ämnen nu heller. Men det är väl lite av ett symtom på hela podfenomenet. Alla true crime-poddar har tagit upp först alla intressanta fall, sedan alla halvintressanta fall, därefter alla mer ovskyra fall, så nu är man inne på alla vardagsbrott. Så var det även med Veckans brott på SVT, vars klassiska brott gick från Norrmalmtorgsdramat till det stora snatteriet på Pressbyrån i Rocksta 1973.
Vi har podcasts som The last podcast on the left, Casefile och Dark poutine som har hundratals avsnitt under bältet. Förr eller senare tar det intressanta slut i den takten som poddarna manglar ut avsnitt.
Feminismen och manshatet förstörde Spöktimmen och på senare år all jävla reklam. Jag förstår att töserna är arbetsskygga och det får man respektera, men den enda podden som slår Spöktimmen i reklam är nog Ben Shapiro. Igår lyssnade jag på avsnittet om psykopater.
Citat:
Reklam
Reklam
Reklam
Psykopater är människor som framstår som trevliga, men som bara bryr sig om sig själva och helt saknar empati. Nu ska vi höra lite från våra sponsorer.
Reklam
Reklam
Reklam
Här har vi ett gäng kvinnor som menar att deras män var psykopater (helt odiagnostiserat, såklart, eftersom det är självupplevt). Lite pliktskyldigt förklarar de att det även finns kvinnor som är psykopater. Tack så mycket för det! Kul att ha dig här! Kul att få vara här!
Reklam
Reklam
Reklam